Aamulenkillä vastaamme tuli nuori nainen. Mies kommentoi "oho, nyt oli nätti"
Sanoi kotona, että ei tietenkään niin nätti kuin sinä, mutta nyt on liian myöhäistä. Miten suhtautuisitte? Viikonloppuni on oikeastaan jo pilalla.
Kommentit (601)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hm. Me saatetaan miehen kanssa vaikka leffaa katsoessa kysellä toisiltamme että kuka näyttelijöistä on parhaan näköinen. Miehistä ja naisista samalla tavalla. Monesti ollaan samaa mieltä, välillä eri.
Silti tiedän olevani miehelle ykkönen, samoin hän minulle. Ihminen on visuaalinen olento ja tykkää katsella kauniita asioita. Tällaisessa pitkässä suhteessa sitten painottuvat paljon muutkin asiat, vaikka edelleen toisen ulkonäkökin kovasti miellyttää. Ei meistä kumpikaan kuitenkaan ole sokeutunut tässä yhdessäolon aikana.Mitäs jos vaikka kauppareissulla mies kommentoi, että "onpas toi kassaneiti muuten aika hyvän näköinen" tai sinä sanoisit postinjakajasta, että " olipa tolla postinjakajalla leveet hartiat".
No sitten toinen sanoisi että
"No niinpä onkin" tai "Ai, ei mun mielestä".
Tämmöistä se on, rehellisyys ja avoimuus suhteessa.
Eihän meistä kumpikaan mene sitä sille kassaneidille tai postimiehelle sanomaan, mutta me kaksi voidaan keskenämme puhua ihan mistä tahansa. Jotenkin olen kuvitellut tämän olevan parisuhteen perusjuttuja, tai ehkä minulla on vain ollut hillitön onni.Vai noin syntyy parisuhteen hillitön onni? Pikemminkin harmaa tunteettomuus jota tekohengitetään muiden ulkonäöllä.
Parisuhteen onni syntyy avoimuudesta, rehellisyydestä ja luottamuksesta. Vieraita käsitteitä?
Parisuhteen onni syntyy toisen kunnioittamisesta. Muiden kehuminen puolisolle ei ole sitä.
Kylläpä oli hyvä lounas tänään.
Hienosti toi naapurin akka osaa peräkärryn peruuttaa.
....mitä sä sanoit, et kunnioita mua !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän suhteen lähtökohta on se, että seksiä ei muiden kanssa harrasteta. Silloin on kiusallista ja loukkaavaa kommentoida seksuaalissävytteisesti muita. Eri asia on kehua vaikka jonkun toisen lauluääntä tai hyviä urheilusaavutuksia yms.
Mitä seksuaalissävytteistä oli tässä?
Niin, miehethän ihan viattomin mielin kyttäävät naisten ulkonäköä eikä seksi käy mielessäkään kun kohtaavat kauniin naisen.
Ihan samalla lailla ne naisetkin arvostelevat miehiä ja kiinnittävät huomiota ulkonäköön: Osa katselee lihaksia, tatuointeja, vaatetusta, ihoa jne ja toisille taas ehdoton ei esim. kaljut tai lyhyet miehet. Kerro, mikä tässä on hyväksyttävämpää? Sullakaan ei käy seksi mielessä kun kuumaan mieheen esim. ravintolassa törmäät?
Idea on siinä, ettei asiasta ole mitään tarvetta ilmoittaa kumppanille ja tuottaa hänelle paha mieli kehumalla muita.
Henkisesti terve ihminen ei pahoita mieltään muiden kehumisesta.
Eikö sellaisen ihmisen kannattaisi olla sinkku, jos on jatkuva tarve katsoa himoiten muita.
Tästä todellakin samaa mieltä.
Kivat sulle, mutta miten liittyy tähän keskusteluun?
Kenellä siis on "on jatkuva tarve katsoa himoiten muita"?
Tuo ennakoi miehen puolelta parisuhteenne lopunalkua. Hän ei henkisesti ole enää 'läsnä' suhteessanne vaan haluaa jotain vaihtelua elämäänsä. Kohta mies ilmoittaa haluavansa erota. Kannattaa miettiä mitä haluat tulevaisuudelta. Ala jo sinäkin miettimään elämää ilman miestäsi. Ota hänen tilalle joku sellainen joka osaa arvostaa sinua. Älä haaskaa aikaasi sellaiseen törppöön.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yritätte saada loukkantumattomat loukkaantumaan ja loukkaantuneet... loukkaantumattumaan?
Tietääkö kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koki tarvetta sanoa se ääneen. Mieleeni tuosta kommentista tulee, että mies on kyllästynyt sinuun ja on alkanut vilkuilla ympärilleen. Vaimoaan arvostava mies ei sano tuollaista ääneen omalle vaimolleen.
Juu, se pettää kuitenkin! Olette te akat sekaisin 😂
Myös ajatus on pettämistä. Mitä helvettiä minä teen kumppanilla, joka _haluaisi_ paneskella jotakuta muuta - edes ajatuksissaan.
Missäs kohtaa tätä tarinaa joku halusi paneskella? Ei helvetti.
Kohta ei kai saa edes Temppareita katsoa vaan vaihtaa heti kanavaa, jos näkyy tissit, koska sekin on pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ennakoi miehen puolelta parisuhteenne lopunalkua. Hän ei henkisesti ole enää 'läsnä' suhteessanne vaan haluaa jotain vaihtelua elämäänsä. Kohta mies ilmoittaa haluavansa erota. Kannattaa miettiä mitä haluat tulevaisuudelta. Ala jo sinäkin miettimään elämää ilman miestäsi. Ota hänen tilalle joku sellainen joka osaa arvostaa sinua. Älä haaskaa aikaasi sellaiseen törppöön.
No sittenhän se on niin, kun sinä sen sanot. Olethan sentään psykologian oppinut ja minä en.
Tässä on aineksia: Mars ja Venus ovat naapureita, mutta eivät ihmisiä kirjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän suhteen lähtökohta on se, että seksiä ei muiden kanssa harrasteta. Silloin on kiusallista ja loukkaavaa kommentoida seksuaalissävytteisesti muita. Eri asia on kehua vaikka jonkun toisen lauluääntä tai hyviä urheilusaavutuksia yms.
Niin, miehethän ihan viattomin mielin kyttäävät naisten ulkonäköä eikä seksi käy mielessäkään kun kohtaavat kauniin naisen.
Ihan samalla lailla ne naisetkin arvostelevat miehiä ja kiinnittävät huomiota ulkonäköön: Osa katselee lihaksia, tatuointeja, vaatetusta, ihoa jne ja toisille taas ehdoton ei esim. kaljut tai lyhyet miehet. Kerro, mikä tässä on hyväksyttävämpää? Sullakaan ei käy seksi mielessä kun kuumaan mieheen esim. ravintolassa törmäät?
Idea on siinä, ettei asiasta ole mitään tarvetta ilmoittaa kumppanille ja tuottaa hänelle paha mieli kehumalla muita.
Eikö sellaisen ihmisen kannattaisi olla sinkku, jos on jatkuva tarve katsoa himoiten muita.
Rautalangastako se pitää vääntää? Niillä tietysti, jotka tuijottavat jatkuvasti muita. Jos oikein härskejä ovat, niin kokevat tarpeellisena kiusata omaa kumppaniaan kehumalla jatkuvasti muita seksuaalissävytteisesti.
Minä ja mieheni taidamme olla jotain kummajaisia sillä saatamme kommentoida toisillemme kun näemme kauniita/komeita ihmisiä emmekä kumpikaan pahastu asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni taidamme olla jotain kummajaisia sillä saatamme kommentoida toisillemme kun näemme kauniita/komeita ihmisiä emmekä kumpikaan pahastu asiasta.
Näinkö miehesi haluaa? Ihan vaan retorinen kysymys, tiedän jo sen selityksen että ”minä myös”. Aivan niin, me uskomme - not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koki tarvetta sanoa se ääneen. Mieleeni tuosta kommentista tulee, että mies on kyllästynyt sinuun ja on alkanut vilkuilla ympärilleen. Vaimoaan arvostava mies ei sano tuollaista ääneen omalle vaimolleen.
Myös ajatus on pettämistä. Mitä helvettiä minä teen kumppanilla, joka _haluaisi_ paneskella jotakuta muuta - edes ajatuksissaan.
Kohta ei kai saa edes Temppareita katsoa vaan vaihtaa heti kanavaa, jos näkyy tissit, koska sekin on pettämistä.
Kuka tervejärkinen nyt edes temppareita katsoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotko Temppareita että näkisit tissit? Jonkun tietyn tissit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rautalangastako se pitää vääntää? Niillä tietysti, jotka tuijottavat jatkuvasti muita. Jos oikein härskejä ovat, niin kokevat tarpeellisena kiusata omaa kumppaniaan kehumalla jatkuvasti muita seksuaalissävytteisesti.
Rautalangastako se pitää vääntää? Kommentoimasi asiat eivät vastaa tämän keskustelun aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Mekin. En edes tajunnut mitä uniikkeja lumihiutaleita olemme.
Mua ärsyttää kun mieheni käyttää sanaa sahata, kun tarkoittaa vaikka tavaoiden kasaamista :(
Mulle tulee paha mieli kun mies huomasi telkkarista että Suomessakin on muitakin naisia kuin mä ja sit se vielä sano sanan "esittää" :(
Meillä mies sano kans "oho" ja nyt me erotaan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekin. En edes tajunnut mitä uniikkeja lumihiutaleita olemme.
Miehesi on. Sinä teet niin koska muutoin liitto loppuisi.
Ärsyttää se kun vaikka leikkaan säärikarvoja niin mies ei sano mitään vaan pelkästään opiskelee :(