Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamulenkillä vastaamme tuli nuori nainen. Mies kommentoi "oho, nyt oli nätti"

Vierailija
06.03.2021 |

Sanoi kotona, että ei tietenkään niin nätti kuin sinä, mutta nyt on liian myöhäistä. Miten suhtautuisitte? Viikonloppuni on oikeastaan jo pilalla.

Kommentit (601)

Vierailija
441/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän suhteen lähtökohta on se, että seksiä ei muiden kanssa harrasteta. Silloin on kiusallista ja loukkaavaa kommentoida seksuaalissävytteisesti muita. Eri asia on kehua vaikka jonkun toisen lauluääntä tai hyviä urheilusaavutuksia yms.

Mitä seksuaalissävytteistä oli tässä?

Niin, miehethän ihan viattomin mielin kyttäävät naisten ulkonäköä eikä seksi käy mielessäkään kun kohtaavat kauniin naisen.

Vierailija
442/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mieheni kanssa avioliittoa takana 20 vuotta. Emme kommentoi toisillemme kenenkään ihmisen ulkonäköä hyvässä emmekä pahassa. Meidän ei ole edes tarvinnut koskaan käydä aiheesta keskustelua.

Varsinkaan lasten kuullen en haluaisi antaa missään tapauksessa edes esimerkkiä siitä, että toisen ihmisen ulkonäön arvostelu negatiivisesti tahi seksuaalissävytteisesti olisi millään tavalla ok. Kauniisti voi kommentoida toista ihmistä, mutta tuo ap:n kuvailema tilanne oli kuitenkin oikeasti jotakin muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän suhteen lähtökohta on se, että seksiä ei muiden kanssa harrasteta. Silloin on kiusallista ja loukkaavaa kommentoida seksuaalissävytteisesti muita. Eri asia on kehua vaikka jonkun toisen lauluääntä tai hyviä urheilusaavutuksia yms.

Niin, miehethän ihan viattomin mielin kyttäävät naisten ulkonäköä eikä seksi käy mielessäkään kun kohtaavat kauniin naisen.

Ai tässä oli kyse kyttäämisestä ja väijymisestä, ihanko meni puun taa piiloon ja odotti uhria.

Miten se seksin mielessä käymistä estää ettei sano sanaa "oho", "olipa" tai "nätti" ääneen? Toivottavasti olet mies kun logiikkasi on noin ontuvaa.

Vierailija
444/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla lailla ne naisetkin arvostelevat miehiä ja kiinnittävät huomiota ulkonäköön: Osa katselee lihaksia, tatuointeja, vaatetusta, ihoa jne ja toisille taas ehdoton ei esim. kaljut tai lyhyet miehet. Kerro, mikä tässä on hyväksyttävämpää? Sullakaan ei käy seksi mielessä kun kuumaan mieheen esim. ravintolassa törmäät?

Vierailija
445/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vaimoni sanoo joskus vastaavassa tilanteessa, että sinä varmaankin tykkäät tuon näköisestä.

Niin kuin olisikin, hän tietää makuni.

Tiedätkö sinä vaimosi maun? Bongaatko useinkin hotteja miehiä ja kommentoit vaimollesi, että tuosta könsikkäästä hän varmaan pitäisi?

Tähän olisi kiva saada vastaus? Teettekö miehet useinkin näin?

Vierailija
446/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taitaa olla huomattavan paljon itsestään ja etenkin parisuhteestaan epävarmoja liikkeellä. Aikanaan oli sellainen instituutio kuin missikisat. Sitä katsottiin ihan perheen voimin ja aivan vapaasti sai kukin kommentoida toisten naisten ulkonäköä ihan positiiviseen sävyyn.

Ei taitaisi olla mahdollista kaikille täällä, luetun perusteella.

Taas väännellään asiaa. Missikisoihin osallistuvat asettuvat tarkoituksella arvosteltavaksi ja siinä kohdassa ulkonäön arvostelu on perusteltua. Mutta kadulla, kaupassa, lenkkipolulla yms vastaan tuleva ihminen ei ole asettanut itseään arvostelun kohteeksi.

Ei itseasiassa väännellä kun kyse on siitä, saako jonkun vastakkaista sukupuolta edustavan ulkonäköä ylipäätään kehua omalle puolisolleen vai ei. Vai tarkoitatko että jos tämä missi on telkkarissa niin silloin saa sanoa puolisonkin kuullen että onpas nätti mutta jos sama tyttö tulee lenkkipolulla vastaan niin silloin ei? Minä luulen että AP ei kestäisi kommenttia kummassakaan tilanteessa.

Eikä ole tarviskaan. Ihmisten ulkonäön kommentointi noin ylipäätään on turn off. Vielä enemmän turn off se on silloin, jos kommentointi on seksuaalisesti virittynyttä, ja se esitetään omalle kumppanille, jonka nyt ainakin oletan olevan jokaiselle se kaunein, rakkain, tärkein, ja etenkin hänelle halutaan luoda tällainen fiilis - siksihän rakkaussuhde noin ylipäätään on ja siinä ollaan. Koska toinen on täydellisin juuri sinulle.

Älä nyt oikeasti jaksa. Jokainen haluaa olla haluttava oman kumppaninsa silmissä, vai väitätkö, ettet osta koskaan alusasuja miestäsi ajatellen tai meikkaa miellyttääkseni muidenkin silmää, lakkaisi kynsiä, poistaisi ihokarvoja, .. lista on loputon. Mitä pahaa kumppanin kehuissa on, etenkään niissä seksuaalisesti virittyneissä? Kukaan ei ole täydellinen, eikä tarvitsekaan olla.

Häh, ei kai oman kumppanin kehumisessa mitään pahaa olekaan. Sehän se idea juuri on, että omalla kumppanilla olisi rakastettu olo ja häntä voi kehua mielin määrin. Kyllä minä ainakin ostan ihan mielelläni kivat alusvastteet ja laittaudun omaa puolisoani varten. Onneksi hän ei ole juntti, joka haluaisi latistaa minun itsetuntoni, vaan kehuu minua kuten minäkin häntä. -eri

No sitähän minä tuossa juuri kysyin kun se jolle vastasin, kirjoitti että "kommentointi on turn off, etenkin jos se esitetään omalle puolisolle."

Aina on mahtavaa leikkiä debiiliä kun siihen saa tilaisuuden, eikö totta? Siispä jälleen ratakiskoa näsikselle: jos ulkopuolisen henkilön kommentointi esitetään omalle puolisolle.

Opettele sitten kirjoittamaan selkeämmin. Olisit pilkulla erottanut lauseet että niiden olisi ymmärtynyt kuuluvan yhteen. Ei ole mitään tarvetta leikkiä debiiliä mutta sulla tarve olla v*ttumainen ihan tarkoituksella, se tuli selväksi. Jos tässä joku näsis on, niin se olet sinä.

Ime elintä.

Olin oikeassa. 😂

Vierailija
447/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla lailla ne naisetkin arvostelevat miehiä ja kiinnittävät huomiota ulkonäköön: Osa katselee lihaksia, tatuointeja, vaatetusta, ihoa jne ja toisille taas ehdoton ei esim. kaljut tai lyhyet miehet. Kerro, mikä tässä on hyväksyttävämpää? Sullakaan ei käy seksi mielessä kun kuumaan mieheen esim. ravintolassa törmäät?

Idea on siinä, ettei asiasta ole mitään tarvetta ilmoittaa kumppanille ja tuottaa hänelle paha mieli kehumalla muita.

Vierailija
448/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törpöimmtkin miesystäväni ovat lopettaneet tuollaiset kommentit, kun olen itse alkanut kommentoimaan vastaavasti vastaantulevia komeita nuoria lenkkeilijämiehiä. Tosin ovat saattaneet aluksi pari kertaa mököttää "törppöyttäni".

Et ole mitään alkanut kommentoimaan. Mitkä miesystäväsi?

Vierailija
449/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yritätte saada loukkantumattomat loukkaantumaan ja loukkaantuneet... loukkaantumattumaan?

Tietääkö kukaan?

Vierailija
450/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin menemään, koska maailmassa on myös miehiä ketkä osaavat huomioida tunteesi ja voisit luottaa, että tuollaista ei käy.

Vierailija
451/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idea on siinä, ettei asiasta ole mitään tarvetta ilmoittaa kumppanille ja tuottaa hänelle paha mieli kehumalla muita.

Henkisesti terve ihminen ei pahoita mieltään muiden kehumisesta.

Vierailija
452/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koki tarvetta sanoa se ääneen. Mieleeni tuosta kommentista tulee, että mies on kyllästynyt sinuun ja on alkanut vilkuilla ympärilleen. Vaimoaan arvostava mies ei sano tuollaista ääneen omalle vaimolleen.

Vierailija
453/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sellaisen ihmisen kannattaisi olla sinkku, jos on jatkuva tarve katsoa himoiten muita.

Vierailija
454/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sellaisen ihmisen kannattaisi olla sinkku, jos on jatkuva tarve katsoa himoiten muita.

Kenellä siis on "jatkuva tarve katsoa himoiten muita"?

Vierailija
455/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koki tarvetta sanoa se ääneen. Mieleeni tuosta kommentista tulee, että mies on kyllästynyt sinuun ja on alkanut vilkuilla ympärilleen. Vaimoaan arvostava mies ei sano tuollaista ääneen omalle vaimolleen.

Minun kokemukseni mukaan tarkoituksena oli painaa alas ja satuttaa, saada tuntemaan huonommuutta jne. Ja oikeassa olinkin, vähitellen henkinen väkivalta raaistui; lopulta minua kiusattiin myös persoonallisuudestani ja fyysisestä sairaudestani joka rajoitti liikkumistani.

Vierailija
456/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, se pettää kuitenkin! Olette te akat sekaisin 😂

Vierailija
457/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan tarkoituksena oli painaa alas ja satuttaa, saada tuntemaan huonommuutta jne. Ja oikeassa olinkin, vähitellen henkinen väkivalta raaistui; lopulta minua kiusattiin myös persoonallisuudestani ja fyysisestä sairaudestani joka rajoitti liikkumistani.

Minun kokemukseni mukaan mitään tarkoitusta ei ollut, ei mitään analyysiä jne. Ja oikeassa olinkin, mitään ei tapahtunut. Jatkettiin opintoja vielä 8 vuotta.

Vierailija
458/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein kyse on sadismista, mutta joskus ihminen voi todellakin olla niin tyhmä, että laukoo tuollaisia. Tosin silloin(kaan) kumppani ei millään muotoa ole laukojan prioriteetti.

Vierailija
459/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, se pettää kuitenkin! Olette te akat sekaisin 😂

Myös ajatus on pettämistä. Mitä helvettiä minä teen kumppanilla, joka _haluaisi_ paneskella jotakuta muuta - edes ajatuksissaan.

Vierailija
460/601 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein kyse on sadismista, mutta joskus ihminen voi todellakin olla niin tyhmä, että laukoo tuollaisia. Tosin silloin(kaan) kumppani ei millään muotoa ole laukojan prioriteetti.

No sittenhän se on niin, kun sinä sen sanot. Olethan sentään psykologian oppinut ja minä en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan