Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettideittailu kuvattomana - kaikki olettavat kuvattoman olevan ruma

Vierailija
05.03.2021 |

Itselläni on se "ongelma" että sosiaalista elämää ei juuri ole (eikä tällaisena aikana toki monella muullakaan), joten etsiskelen seuraa netistä. Ymmärrän kyllä hyvin, miksi harvaa kiinnostaa kuvaton, enhän itsekään lähtisi esim. tapaamaan ihmistä, jonka kuvaa en ole nähnyt.

Olen kuitenkin osittain ikävien kokemusten, mutta myös yleisen varovaisuuden, vuoksi todella haluton julkaisemaan kuviani, enkä uskalla lähettää kuvaani edes sähköpostilla tai muuten privaatisti, sillä pelkään liikaa, mihin se pahassa tapauksessa voi johtaa.

Kerran olen saanut yhden miehen tapaamaan minut livenä ilman, että hän näki yhtäkään kuvaani. Mies sanoikin ettei hän ole ulkonäkökeskeinen ja koska oli sopivasti lähistöllä työhommissa, niin sovittiin tapaaminen lähimmän ostoskeskuksen ulkoparkkipaikalle. Tapailtiin muutama kuukausi.

Aika harva kuitenkaan viitsii pidemmältä lähteä tapaamaan kuvatonta, joten kaikkien muilla paikkakunnilla asuvien deittailu on pääasiassa poissuljettu vaihtoehto. Itse voisin myös tavata kuvattoman, lähellä asuvan tai muuten lähistöllä olevan miehen jossain julkisella paikalla. Tietenkään toiselle paikkakunnalle en lähtisi.

Onko teillä samaa "ongelmaa" eli ette halua levitellä kuvianne minnekään? Voisitteko itse tavata kuvattoman?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. En tosin edes yritä deittailla. Itse olen kyllä tavannut kuvattomia, ei se ole mikään kynnys mulle. Kyllä kenen tahansa kanssa sen tunnin kahvittelun tai muun vastaavan kestää, ekalla tapaamisella kun mä en lähde muhinoimaan muutenkaan.

Vierailija
2/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta näkeehän se toinen sut joka tapauksessa jos sovitte tapaamisen. Joten miksi ei laittaisi kuvaa profiiliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin itse kuvan, josta näkyy kasvojen/kropan malli, mutta ei kasvonpiirteitä. Kurkistaisin vaikka kukkakimpun takaa.

Vierailija
4/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta näkeehän se toinen sut joka tapauksessa jos sovitte tapaamisen. Joten miksi ei laittaisi kuvaa profiiliin.

Juu, ei siis kyse ole siitä, että häpeäisin ulkonäköäni, vaan pelkään että kuva päätyy johonkin paikkaan, mihin en sitä halua.

Ap

Vierailija
5/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder deiteille sopii tulla vaikka pussi päässä. Seksiähän sieltä vain haetaan! Riittää, että on kroppa kunnossa!

Vierailija
6/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumiksi ne on yleensä paljastuneet ja se on kiusallista.

Vierailija
7/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinder deiteille sopii tulla vaikka pussi päässä. Seksiähän sieltä vain haetaan! Riittää, että on kroppa kunnossa!

Jos seksin saamiseen pitäisi olla kroppa kunnossa, mä olisin neitsyt 😂

Vierailija
8/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin voi kai se olla näinkin. Tosin itse kun selaillut kuvallisia profiileita, niin kyllä niissäkin enimmäkseen on niitä epämiellyttävän näköisiä kuin miellyttävän näköisiä.

Ap

Vierailija
9/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voi kai se olla näinkin. Tosin itse kun selaillut kuvallisia profiileita, niin kyllä niissäkin enimmäkseen on niitä epämiellyttävän näköisiä kuin miellyttävän näköisiä.

Ap

Suurin osa pariutuu ilman mitään nettideittejä. Jotkut on hyvin lyhyen aikaa sivustoilla. Ja sitten on porukka joka on ja pysyy sinkkuna vuodesta toiseen.

Vierailija
10/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat sokkona tapaamani naiset paljastuivat pullukoiksi, toisella oli lisäksi myös rumat kasvot.

Nämä riitti mulle kokeiluksi :D

Vierailija
11/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin tästä ajatus, että jos joskus laitan itsestäni jonnekin jonkun profiilin, laitankin kuvaan pelkän kokovartalosilhuetin! Kai sen jotenkin saisi toteutettua.

En minäkään haluaisi olla kuvassa tunnistettava.

Vierailija
12/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mä uskon, että kuvattomina voi hyvinkin olla enemmän niitä karismaattisia ja hauskannäköisiä ihmisiä, koska nämä tuppaavat olemaan myös fiksumpia ja sitä kautta myös varovaisempia ja tarkempia sen suhteen, mihin omat kuvat päätyy ja kuka ne mahdollisesti näkee. Esim. itse en haluaisi, että vaikkapa työyhteisöni saisi tietää minun hakevan seuraa netissä. Yksityiselämäni ei kuulu heille.

Vierailija
13/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No siitäpä se epäilys herääkin, että miten pahan näköinen on, jos ei laita kuvaa lainkaan? Tai onko vaihtoehtoisesti puolisolta salaa liikenteessä –moni kuvaton on.

Ymmärrän kyllä perustelusi, ei sillä.

Vierailija
14/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen kuvattomista että ne on varattuja, eikä kuvaa ole paljastumisvaaran vuoksi. Ehkä se miehillä onkin useimmiten se syy...kuvana on vaan merimaisema tjsp.

Vierailija
15/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profiilissani on selkeästi oma kuvani, koska haluan, että koko paikallinen yhteisöni tietää minun olevan sinkku. Tämä lisää mahdollisuuksien määrää tai ainakin haluan kuvitella niin.

Vierailija
16/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nainen ja aikanaan Tinderissä ollessani tykkäsin myös kuvattomista profiileista, siis mikäli oli hyvä teksti. Jotkut oli jopa laittaneet kuvien kohdalle ylimääräistä tekstiä siitä, millaisia ovat ja millaista suhdetta etsivät. Eli hyvillä "papereilla" saattoi siis päästä mulla ehdottomasti jatkoon. Mutta mutta. Myönnän olevani siinä mielessä aika tavallinen nainen, eli en ole niin idealisti etteikö mulle ulkonäöllä ja fyysisillä ominaisuuksilla ole väliä. On niillä ja iso rooli, vaikka kuinka halusinkin ensin ajatella, ettei ulkonäkö merkistse mitään. Olihan se ihan hemmetin noloa useamman päivän, joskus jopa useamman viikonkin kirjoittelun jälkeen lopettaa tapailu joko videopuheluun tai ensimmäiseen tapaamiseen. Sitä jotenkin toivoin, että jos voisin rakastua persoonaan ja ulkonäöstä viis, mutta kyllä ulkonäöllä on yllättävän iso rooli siinä keneen viehätymme. 

Vierailija
17/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Olen vieläpä vartaloltani tosi kuuma (palautteesta päätellen)treenaan ym. mutta en halua toitottaa ympäriinsä että haen seuraa. Ja ennen kuin joku tulee jankkaamaan että kyllä ne muutkin ovat siellä seuraa hakemassa, niin jotkut selaavat niitä saitteja huvikseen ja naureskelevat siellä oleville ihmisille. Levittelevät ilmoituksia ympäri nettiä ym. En halua joutua sellaiseen.

Vierailija
18/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. Olen vieläpä vartaloltani tosi kuuma (palautteesta päätellen)treenaan ym. mutta en halua toitottaa ympäriinsä että haen seuraa. Ja ennen kuin joku tulee jankkaamaan että kyllä ne muutkin ovat siellä seuraa hakemassa, niin jotkut selaavat niitä saitteja huvikseen ja naureskelevat siellä oleville ihmisille. Levittelevät ilmoituksia ympäri nettiä ym. En halua joutua sellaiseen.

Oma asenteeni on ainakin se, että kaikki näkyvyys on hyvää näkyvyyttä.

t. kommentoija 22:47

Vierailija
19/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ylivarovaista, jos ei mitään kuvaa voi näytille laittaa. Vaikka olisit miten hyvä tyyppi ja hyvän näköinenkin, niin on se kuvattomuus vaan liian varovaista ja salamyhkäistä nykyaikana, että jäisi kyllä vastaamatta.

Vierailija
20/26 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen tätä, tuntisin oloni erittäin epämukavaksi jos kuvani tai kuviani olisi esillä jossain netissä. Jos jotain häiritsee tai ajattelee että olen ruma niin ei haittaa, todennäköisesti emme sopisi yhteen jos tuollainen olisi kynnyskysymys. Olen aika hyvännäköinen enkä halua että aletaan mielistellä tms. sen takia, kuvattomuudella näkee helpommin toisen todellisen luonteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän