Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kynttilät syttyivät ympäri maata Koskelan uhrin muistolle

Vierailija
05.03.2021 |

Lepää rauhassa, enää sinua ei kukaan satuta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007844313.html

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhri oli komea ja fiksunoloinen poika, ikävä, että näin kävi. Voimia uhrin omaisille, tuska on varmaan käsittämätön. *Kynttilä sytytetty* 

Vierailija
62/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4.12 pitäisi julistaa kiusaamisenvastaiseksi päiväksi ja liputuspäiväksi, puolitangossa, jotta tämä ei ikinä unohtuisi.

Ajattelin ihan samaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä teki palstamamma kun tätä kyseistä lasta kiusattiin?"

Kysymyksesi on asiaton, mutta vastaan silti. Av-mamma ei ollut siellä Käpylän koulussa paikan päällä, kun uhria kiusattiin, joten on ihan ymmärrettävää, ettei tehnyt - eikä voinutkaan tehdä - silloin uhrin hyväksi sen enempää. Paikalla oli MUITA OPPILAITA ja KOULUN HENKILÖKUNTAA, joiden olisi tullut puuttua kiusaamiseen. Sinun tulee asettaa kysymyksesi ennen kaikkea HEILLE!

Vierailija
64/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kiusaamisongelmat ratkaistu kun mammat ympäri maan sytyttelivät kynttilöitä! Perkele minä sanon!

T: Entinen koulukiusattu jonka elämä on edelleen romuna ja jota ei joku kynttilän sytyttäminen kauheasti lämmitä

Koetko, että palstalaiset syyllistyivät sinun kohteluusi?

Ehdotan, että juttelet esimerkiksi terapeutin kanssa. 

Koen että kynttilän sytyttäjät kuvittelevat nyt oikeasti tehneensä jotain ongelman suhteen. Oikeasti te vain kiillotatte omaa kilpeänne sytyttämällä jonkun helvetin kynttilän. Miten ongelmat nyt ratkesi kun sen teitte? Ratkaisetteko seuraavaksi työttömyysongelman paukuttamalla papatteja kello 12?

Sulla voi olla monta ongelmaa mielessä, mutta pitää olla tahdikkuutta/ tilannetajua. Aloita omille jutuillesi oma ketju tmv.  Voi tietysti miettiä, miksi joidenkin on niin tavattoman vaikea oppia alkeellisiakaan käytöstapoja? 

Vierailija
65/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on joitain kommentteja, jotka itse koen loukkaavina uhria kohtaan. Voisi edes tämän ketjun antaa olla herkkä ja hauras uhrin muistoa kunnioittava, mutta kun ei. Tietenkään ei.

Minun mielestäni loukkaavinta uhria kohtaan on se että joku palstamamma sytyttää kynttilän ja jeesustelee täällä. Mitä teki palstamamma kun tätä kyseistä lasta kiusattiin?

Mielestäni paljon loukkaavampaa on se jos trollaa palstalla että uhri ei olisi EDES sitä kynttilää ansainnut. Häpeä.

66/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yksikin tästä jotain oppii ja toimii jossain tilanteessa toisin. Se on hyvä.

Tästä oppii sen että kaikki paha menee pois kun sytyttää kynttilän.

Anteeksi.En halua riidellä tämän asian yhteydessä, mutta miten ajattelet .vai ajatteletko laisinkaan . Anna meidän surra yhteisellä muistotilaisuudella sytyttämällä kynttilät maanlaajuisesti.

Miten se voi jotain häiritä ?

Vierailija
67/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitaan uhria edes tämä ilta yhdessä, kaikki yhdessä. Tehdään Suomesta parempi paikka elää meille kaikille.

Vierailija
68/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin, että kynttilän sytyttäminen ei enää uhria auta, mutta mies halusi sytyttää.

Halusi osoittaa ettei hyväksy kidutusta.

Joten täällä palaa kynttilät. Ei asuta minkään keskustan lähellä, joten ne palavat kotipihalla.

Vierailija
69/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on joitain kommentteja, jotka itse koen loukkaavina uhria kohtaan. Voisi edes tämän ketjun antaa olla herkkä ja hauras uhrin muistoa kunnioittava, mutta kun ei. Tietenkään ei.

Minun mielestäni loukkaavinta uhria kohtaan on se että joku palstamamma sytyttää kynttilän ja jeesustelee täällä. Mitä teki palstamamma kun tätä kyseistä lasta kiusattiin?

Aika tekopyhä kysymys. En tuntenut kyseistä lasta, joten en voinut puuttua siihen. Omassa lähipiirissäni voin taata ja alleviivata, että puutun kiusaamiseen heti jos sitä näen. Ja kynttilän sytyttäminen on kaunis herkkä ele eikä mitään kilven kiillotusta. Onko sinulla paha olo vai miksi olet noin kyyninen?

Vierailija
70/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yksikin tästä jotain oppii ja toimii jossain tilanteessa toisin. Se on hyvä.

Tästä oppii sen että kaikki paha menee pois kun sytyttää kynttilän.

Anteeksi.En halua riidellä tämän asian yhteydessä, mutta miten ajattelet .vai ajatteletko laisinkaan . Anna meidän surra yhteisellä muistotilaisuudella sytyttämällä kynttilät maanlaajuisesti.

Miten se voi jotain häiritä ?

En ymmärrä myöskään. Paha olo tai kyynisyys, kovuus joka ei kestä herkkyyttä.

Vierailija
71/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tekopyhä kysymys. En tuntenut kyseistä lasta, joten en voinut puuttua siihen. Omassa lähipiirissäni voin taata ja alleviivata, että puutun kiusaamiseen heti jos sitä näen. Ja kynttilän sytyttäminen on kaunis herkkä ele eikä mitään kilven kiillotusta. Onko sinulla paha olo vai miksi olet noin kyyninen?

Minä olen kynttilän viejiä, en noita viejien pilkkaajia, mutta saanko kysyä, mihin kaikkeen kiusaamiseen puutut? Puututko silloinkin, kun työpaikan oudosta juoruillaan tai ärsyttävälle naureskellaan selän takana?

Vierailija
72/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyynistä porukkaa täällä kirjoittelemassa. Kannattaisi varmaan pohtia sitäkin mahdollisuutta, että tällainen mielipuolinen väkivaltaisuus kohdistuisi johonkin omaan läheiseen... Silloin taatusti tuntuu hyvältä kaikki se muistaminen, mitä muut suomalaiset uhrille osoittavat.

Vierailija
73/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takaatko ja alleviivaatko sen sytyttämällä kynttilän?

Vierailija
74/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kyynistä porukkaa täällä kirjoittelemassa. Kannattaisi varmaan pohtia sitäkin mahdollisuutta, että tällainen mielipuolinen väkivaltaisuus kohdistuisi johonkin omaan läheiseen... Silloin taatusti tuntuu hyvältä kaikki se muistaminen, mitä muut suomalaiset uhrille osoittavat.

Minun poikani kuoli väkivaltaisesti 9 vuotta sitten. Hän ei tule takaisin vaikka sinä sytyttäisit kynttilöitä.

Vierailija
75/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko miettiny myös miten paljon varsinkin aikuiset naiset Suomessa harrastaa työpaikka kiusaamista? Saisivat hävetä! Kiusanneet koska oon hiljainen, herkkä ja erilainen, ootte yhtä sairaita kuin nämä tekijät!

Vierailija
76/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Atsokaan tule enää takaisin. Kynttilät paloivat tänä iltana hänen muistolleen.

Vierailija
77/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kynttilää sinä olet sytyttänyt meidän muiden kiusattujen ja pahoinpideltyjen vuoksi? Et yhtään. Omaa erinomaisuuttasi sinä korostat.

Okei sä koet kroonista osattomuutta ja sen takia täällä meuhkaat. Teet itsellesi vain hallaa. Kukaan ei enää tunne sua kohtaan myötätuntoa, koska olet vain rasittava. Sen taidatkin tietää. 

Vierailija
78/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti suurin osa sytytti kynttilän uhrin muistolle hyvää hyvyyttään, sydämen asiana. Muistetaan se. Voimia omaisille!

Vierailija
79/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisin voinut olla minä.

Minuakin kiusattiin alle kouluikäisestä asti. Kun oireilin siitä, syytä etsittiin vain minusta. Ei olosuhteista.

Minullakin oli alistavia "kavereita", kun ei muitakaan kavereita ollut.

Sama voi tapahtua koska vaan uudestaan.

Vaan et ollut.

Tämmöiset huomiohordaajat vielä sitten kehtaavat ihmetellä, että kuinka juuri minua on kiusattu. Juurikin siksi, kun tarviit kaiken huomion. Jopa kuolleelta.

Kylmäävää.

Sinä taisit kiusata koulussa ja kiusata edelleen työelämässäkin.

Vierailija
80/91 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuosta järkyttävästä teosta on kolme kuukautta. Tämän käsittämättömän murhenäytelmän pitää säilyä kansakunnan muistossa ikuisesti. Rauha sinulle, Atso.