Kynttilät syttyivät ympäri maata Koskelan uhrin muistolle
Lepää rauhassa, enää sinua ei kukaan satuta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007844313.html
Kommentit (91)
Minusta tärkeää, että hänet muistetaan. Tästä pitäisi silti ottaa oppia, ettei enää tapahtuisi pahaa. Tuntuu vaan menevän huonompaan suuntaan silti. Olen vähän myöhässä nyt ja pitäisikin sytyttää kolme kynttilää vielä tänään. Kaksi menee ystävilleni, jotka lähtivät täältä nuorina. Kiusaaminenkin taustalla vahvasti. Minullakin voisi olla samanlainen tarina.
Uhrin muisto elää. Kirkkaasti. Tämä saiditinen kidutusmurha ja sitä edeltänyt systemaattinen kiusaaminen on koskettanut syvästi meitä suomalaisia. Jospa tästä seuraisi jo jotain parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on toisaalta jotenkin väärin että puhutan kiusaamisesta tämän tapauksen yhteydessä.
Ei tämä ollut kiusaamista.
Tämä oli raakaa ja julmaa väkivaltaa.Pitäisi myös puhua päihteistä joiden vaikutuksen alaisena teot tehtiin.
Teurastus.
Vierailija kirjoitti:
Uhrin muisto elää. Kirkkaasti. Tämä saiditinen kidutusmurha ja sitä edeltänyt systemaattinen kiusaaminen on koskettanut syvästi meitä suomalaisia. Jospa tästä seuraisi jo jotain parempaa.
Kenties saadaan uusi päivä jona sytytellä kynttilöitä. Ihan rehellisesti sanottuna sen verran tämä tuntuu nyt koskettavan ihmisiä.
Koskela on vain jäävuoren huippu. Ei jää viimeiseksi.
Ai kamala! Onko täällä nyt trollit liikkeellä? Tai tekijöden perheet päivystää?
Kävin sytyttämässä kynttilän. Siellä oli vahva yhteishenki ja paljon liikuttuneen oloisia nuoria.
Mielestäni uhri ansaitsee kunnioitusta. Ja toivottavasti uhrin omaiset saavat edes vähän voimia ihmisten myötätuntoisesta eleestä.
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
Ei kiusaaminen tietenkään tähän lopu.
Mutta kiusaamista on nyt sekin että joku postaa vohaviestejään nyt niitä kohtaan jotka sytyttelevät kynttilöitä.
Minäkin sytytin kuistille kynttilän. Eihän sitä tiedä, ehkä A näkee kaikki ne kynttilät.
Vierailija kirjoitti:
Kävin sytyttämässä kynttilän. Siellä oli vahva yhteishenki ja paljon liikuttuneen oloisia nuoria.
Mielestäni uhri ansaitsee kunnioitusta. Ja toivottavasti uhrin omaiset saavat edes vähän voimia ihmisten myötätuntoisesta eleestä.
Mmh, todella empaattinen olet kun vertailet ihmisiä koiriin.
Kuule jos kynttilän sytytät on Edes 30 sek. maailma parempi paikka.
En nyt ihan ymmärrä niitä joilla ei empatia riitä. Jos hetken miettisit haluatko kuolla noin?
Yksin on minun kynttiläni täällä.
4.12 pitäisi julistaa kiusaamisenvastaiseksi päiväksi ja liputuspäiväksi, puolitangossa, jotta tämä ei ikinä unohtuisi.
"Ole se muutos, jonka haluat maailmassa nähdä." Gandhi
Kyllä minä uskon että tällä voi olla silläkin tavoin vaikutusta että edes jotkut lapset ja nuoret pysähtyvät ajattelemaan mihin kiusaaminen...ja myös päihteet voi johtaa.
Näyttää uhri osuvan joihinkin todella kipeästi. Kiusaajiin?
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että tekijöiden perheet eivät halua nähdä mitään keskustelua tästä asiasta, koska tuomio on vielä mietinnässä, tai sitten muuten vaan perjantaitrollaamista. Ei me välitetä siitä, kävin viemässä pari kynttilää parvekkeelle. Lepää rauhassa, A. Sinua ei unohdeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule jos kynttilän sytytät on Edes 30 sek. maailma parempi paikka.
En nyt ihan ymmärrä niitä joilla ei empatia riitä. Jos hetken miettisit haluatko kuolla noin?
Yksin on minun kynttiläni täällä.
Miten se maailma on parempi paikka kun sytytät kynttilän? Veikö se yhden lyönnin pois? Veikö se edes yhden homottelun joltain pois? Poistiko edes yhden kyyneleen kiusatun silmän alta?
No tuskinpa se nyt lisääkään.
Täällä on joitain kommentteja, jotka itse koen loukkaavina uhria kohtaan. Voisi edes tämän ketjun antaa olla herkkä ja hauras uhrin muistoa kunnioittava, mutta kun ei. Tietenkään ei.
Kynttilä sytytetty.Jossain niin kaukana hän on....liian aikaisin päättyi lapsen elämä.
Vein kynttilän, mutta luulen, että meidän viejien pilkkaajissa on paljon meitä, joita on kiusattu liikaa kaikkialla. Tiedämme, että iso osa ihmisistä sympatisoi kuollutta, mutta jatkaa taas tilaisuuden tullen koulussa, oppilaitokissa, työpaikoilla, naapurustossa sipinöitä, juoruiluja, takana päin juoruamisia. Kun "se nyt vain on niin outo ja ärsyttävä".