Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Digiboksi hajosi

Vierailija
05.03.2021 |

Katselin netistä, uusia digibokseja jotka tallentavat kolmea kanavaa ja neljättä voi katsoa, ei enää saa. Mitäs nyt sitten?

Pitääkö ostaa uusi telkkari vaikka vanhassa ei ole vikaa? Tallentaako uudet telkkarit? Google ei näihin kysymyksiin vastaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma edessä, onneksi pahimpaan hätään löytyi tavisboksi kierrätyskeskuksesta eurolla.

Vierailija
2/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

USB-tikku telkkarin kylkeen, niin tallentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie boksi korjaajalle.

Vierailija
5/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkyikö modeemikin?

Vierailija
6/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi

Vierailija
7/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin vanha telkkari, ettei oli viritintä itsessään, niin vaihtoon sekin. Ei ole merkittävän pitkä elinkaari sillä enää.

Vierailija
8/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lajia idiootti teknisten laitteiden kanssa. Tallentaako tv siis suoraan tikulle, kun sen vaan tökkää telkkarin kylkeen? Tallennuksesta joutunee hakemaan jonkun asetuksen?

AP

Vierailija
9/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lajia idiootti teknisten laitteiden kanssa. Tallentaako tv siis suoraan tikulle, kun sen vaan tökkää telkkarin kylkeen? Tallennuksesta joutunee hakemaan jonkun asetuksen?

AP

Joo mutta et voi katsoa muuta kanavaa

Vierailija
10/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei tallenna. Pitää olla esim. ulkoinen kovalevy, jossa on oma virtalähde. Usbiin tuikattava kylläkin.

Muutaman teran kovalevyjä saa jo halvalla.

Vierailija
11/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei tallenna. Pitää olla esim. ulkoinen kovalevy, jossa on oma virtalähde. Usbiin tuikattava kylläkin.

Muutaman teran kovalevyjä saa jo halvalla.

USB-tikku käy ihan yhtä lailla.

Vierailija
12/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on digiboksi?

Vierailija
13/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päädyn ostamaan uuden telkkarin, niin onko näissä uusissa telkkareissa sisäänrakennettuna tallennusmahdollisuus?

Vierailija
14/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa noita on paljon.

Vierailija
15/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uus telkkari missä on tallennusmahdollisuus ja kaksi viritintä, silloin voit katsoa yhtä kanavaa ja tallentaa toista. Tallennukset vie aika paljon tilaa, eli joku tuollainen ulkoinen kovalevy siihen kaveriksi.

Vierailija
16/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv Tallentaa sitä kanavaa, joka on auki. Ei mitään järkeä.

Vierailija
17/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku tallentaa jollain laitteella? Tilaa Elisa viihteeltä se ihan perusperuspaketti ilman mitään viihdepakettia, maksaa 6,9 e/kk. Voit tallentaa mitä haluat, ainakin 1,5 v säilyy ellei pitempäänkin, en muista enää.

Et tarvi mitään boksia, kännyyn sovellus. Chromecast telsuun kiinni ja katsot siitä.

Vierailija
18/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku tallentaa jollain laitteella? Tilaa Elisa viihteeltä se ihan perusperuspaketti ilman mitään viihdepakettia, maksaa 6,9 e/kk. Voit tallentaa mitä haluat, ainakin 1,5 v säilyy ellei pitempäänkin, en muista enää.

Et tarvi mitään boksia, kännyyn sovellus. Chromecast telsuun kiinni ja katsot siitä.

Minä tallennan kaikki televisiosta katsomani ohjelmat digiboksille, koska haluan loikkia dokumentti- ja musiikkiohjelmissa edestakaisin, katsella hidastuksia ja nopeutuksia, pysähtyä millintarkasti haluamaani kohtaan, editoida eri tavoilla ja olla varma siitä, että ohjelma ei katoa listaltani noin vain. Tätä ei voi tehdä suoratoistopalveluissa.

Ensimmäinen digiuudistus oli surkeaa aikaa, kun edes viihdelaitemyyjät eivät osanneet kertoa, millä yhdistelmällä laitteista saisi yhtä käteviä käyttää kuin VHS- ja CD-soittimet olivat olleet. Kun laitteet oli hankittu ja viritelty, uudistettiin lisää ja aivan yhtä huonolla ja erittäin kalliilla tavalla. Koko ajan ollaan menossa huonompaan suuntaan, eikä suurin osa ihmisistä välitä vähääkään, koska he tyytyvät vähään, kun eivät parempaa muista eivätkä ymmärrä.

Vierailija
19/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitys on todellakin kääntynyt alamäkeen, laitteita ja järjestelmiä uudistetaan uudistamisen vuoksi, luodaan keinotekoisesti ihmisille tarve ostaa uutta vaikka hyvä ja toimiva olisi jo olemassa.

Vierailija
20/23 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitys on todellakin kääntynyt alamäkeen, laitteita ja järjestelmiä uudistetaan uudistamisen vuoksi, luodaan keinotekoisesti ihmisille tarve ostaa uutta vaikka hyvä ja toimiva olisi jo olemassa.

Minulle olisi ihan sama, luotaisiinko ja ostettaisiinko uusia laitteita ja järjestelmiä vai ei, jos ne vanhat ja toimivat säilyisivät käyttökelpoisina. Minua raivostuttaa se, että pikkuhiljaa ja vääjäämättä pakotetaan luopumaan hyväksi havaitusta teknologiasta ja ottamaan käyttöön uutta, kalliimpaa ja huonompaa.

Nro 18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme