Meillä on kolme tyttöä ja nyt mies kertoi, että olisi halunnut pojan
Miehelläni on menossa jonkinlainen kriisi. Hän täyttää pian 40, joten ehkä jokin ikäkriisi ja korona-ahdistus, koska ei pääse matkustamaan ja se on hänen intohimonsa. Tänään hän yhtäkkiä raivostui keskimmäiselle tyttärellemme tämän nirsoilusta ja sanoi, ettei kestä enää ja lähti parin tunnin ajelulle. Kotiin tullessaan on vaan istunut apaattisena nojatuolissa ja tuijottanut tyhjyyteen.
Lopulta sain asiasta vähän keskusteltua ja hän myönsi, ettei ole kovinkaan hyvä isä. Hän on etäinen ja aina pahalla tuulella. Mieheni oli tullut siihen tulokseen, ettei olisi halunnut tyttöjä. Tai että olisi halunnut ainakin yhden pojan. Uskottelee kai itselleen, että pojan kanssa hän olisi aktiivinen isä. Aina tähän mennessä hän on todennut, että ihan sama kumpaa sukupuolta lapsi on, ja meidän nuorinkin on jo eskarilainen.
Olen ollut mieheeni ärsyyntynyt jo viikkoja ja jotenkin toi kommentti loukkasi mua aivan älyttömästi. Raivostunko nyt turhasta? Miksi ihmeessä siinä kohtaa, kun lapset on tehty, todeta että olisi halunnut jotain muuta.
Kommentit (11)
Kyllähän se voi harmittaa.
Minua itketti joskus, kun sain kolme poikaa. Mies silloin tuki ja lohdutti, ei ikinä syyllistänyt tunteistani. Tokihan jokaista lastani rakastan yli kaiken.
Nyt nuo ajatukset tuntuu kaukaisilta.
Et sitten yhtään ajatellut kun teit perätysten tyttöjä että mies voisi tarvita vaihtelua.
Korona-ahdistus, tosi hauska meemi.
Meillä on molemmat tyttö ja poika. Mutta meillä on riitaa miehen kanssa lapsi luvusta. Minä en haluisi enään yhtään lasta mutta mies haluisi vielä ainakin kaksi lisää.
Kukaan lapsi ei ole syntymäänsä valinnut. Itse en tuollaista ukkelin puhetta suostuisi kuuntelemaan enkä varsinkaan pikkulapsimaista kitinää aikuiselta.
Vielä ehtisitte neljännen lapsen tehdä.
Minäkin toivoin tyttöjä molempien lasten kohdalla, mutta poikia siunaantui. Lasten sukupuolta kun ei voi valita. Mies taisi toivoa tyttöä vielä minuakin enemmän. Rakastan aivan valtavasti poikiani. Kaikkea ei voi elämässäkään suunnitella ja on aikuista ymmärtää tämä. Muutenkaan joka hetki ei voi olla juhlaa.
Positiivista on että myöntää olleensa etäinen isä. Koeta keskustella miehen kanssa mahdollisimman neutraalisti asioista. Mitä jos koettaisit kysyä mitä olisi halunnut tehdä nimenomaan pojan kanssa? Tyttöjen kanssa voi matkustella yhtälailla, samoin pelata jalkapalloa jne. Tietysti esim harvemmat tytöt ovat kiinnostuneita vaikka auton korjaamisesta mitä pojat mutta ei sekään takaa että olisi samat kiinnostuksen kohteet vaikka olisi samaa sukupuolta.
Ymmärrän teitä molempia. Minä itse olisin halunnut joko vain poikia tai sitten kaksi tyttöä. Siksi että itse olin ainoa tyttö ja minulla oli kolme veljeä. Koin jonkin verran erilaisuutta ja yksinäisyyttä. Erityisesti kadehdin kahta parasta ystävääni jotka olivat sisaruksia. No sain sitten kaksi poikaa ja tytön. Ja olen todella onnellinen lapsistani. Toisinaan tyttönikin harmittelee sitä ettei hänellä oli sisarta. No elämässä ei aina vaan sitä mitä haluaa.
Ehkä asia on kaihertanut miestä pitkään vaikka on lykännyt asiaa taustalle ja koettanut väittää että ei sukupuolella ole väliä. Silti meillä kaikilla on oletuksia ja odotuksia jotka liittyvät lapsen sukupuoleen. Osa tiedostaa ne ja osa ei. Jos voit jutella suuttumatta miehen kanssa asiallisesti ja koettaisitte keskittyä siihen että mies miettisi miksi olisi halunnut pojan. Ja mies miettisi millainen isä haluaisi olla lapsilleen ja miten voisi parantaa suhdettaan lapsiinsa.
Ymmärrän kyllä että olet loukkaantunut. Onko mies aikaisemmin valehdellut että ei pahoittaisi sinun mieltäsi? Vai eikö ole itselleenkään tunnustanut tuota halua aikaisemmin? Joka tapauksessa ymmärrän että sinua loukkaa ja harmittaa tapa jolla asia tuli esiin. Itse veikkaan että mies on harmistunut tapaan jolla on ollut isä. Ja osaltaan selittelee tuolla poika asialla miksi syy ei ole hänen. No eihän se niin ole. Mutta hedelmällisintä olisi jos mies sitoutuisi nyt parantamaan suhdettaan lapsiin.
Miettisitte yhdessä mitä voisitte harrastaa porukalla tai vaikka isä lasten kanssa. Ehkä isä voisi käydä lasten kanssa lähiseudulla reissaamassa ja tutkimassa luontoa? Tai koronatilanteen parannuttua mennä vaikka pelaamaan sulkapalloa lasten kanssa.
Tsemppiä! Koettakaa selvitä kriisistä ja hakekaa tarvittaessa ulkopuolista apua parisuhteenne tilanteen parantamiseen.
tätä lasten sukupuoli-provoa en olekaan nähnyt hetkeen palstalla.
Koronakökötys ärsyttää ihan kaikkia meitä. Älä välitä. Tyttöjen kanssa voi tehdä kaikenlaista samaa kuin poikienkin kanssa. Parasta tietenkin on, ettei ole mitenkään sinun syysi, että teillä on tyttöjä. Paitsi että arvaan palstaulin tulevan kohta oksentamaan, miten toksinen feministisyys myrkyttää kohdun ja munatorvien happopitoisuuden niin, että y-kromosomit kuolee :D