mitä vaatteita olet ostanut viimeisen vuoden aikana?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Siis mulla on lähtenyt nettishoppaaminen ihan käsistä nyt koronavuoden aikana. En edes tiedä milloin niitä vaatteita käytän kun ei voi käydä missään.
Mä katselin kanssa tässä tuota uusien vaatteiden kasaa, että melkoinen määrä on nyt kyllä vaatetta jota ei ole sovittamista enempää päällään käyttänyt.
Jostain kummitteli vielä korviin soimaan kuinka ei pidä hankkia mitään pelkkää unelmaelämäänsä varten vaan ainoastaan tarpeeseen. Nuo uudet vaatteet kun ei mahdu edes kaappiin vaan ovat parin tuolin päällä pinoissa.
Ihanan pehmeän pörröisen kotihaalarin. Uudet farkut rikki menneiden tilalle. Joululahjaksi sain pari villasukkaparia. Olen nyt korona-aikana lähes koko ajan kotona, joten mukavat kotoiluvaatteet ovat olleet kovassa käytössä. Juhlavaatteille/baarivaatteille ei juurikaan ole ollut käyttöä. Yritän kovasti vähentää vaatteideni määrää ja onnistunut siinä viime vuosina oikein hyvin. Itseäni hemmottelen vaatteiden sijaan ihonhoitotuotteilla.
Vierailija kirjoitti:
Alkkareita ja sukkia vain.
Mulla ei tarvetta edes noiden uusimiselle kun kotona en käytä alusvaatteita lainkaan ja sukatkaan ei pahemmin kulu kun ei käytä kenkiä kuten ennen.
Tosin olen kyllä neulonut itselleni parit uudet villasukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mulla on lähtenyt nettishoppaaminen ihan käsistä nyt koronavuoden aikana. En edes tiedä milloin niitä vaatteita käytän kun ei voi käydä missään.
Ihan sama juttu. Nyt kyllä onkin sitten ihania vaatteita vähäksi aikaa ja etenkin ihania mekkoja. Tosin itsekin olen alkanut miettiä, että noinkohan noille ikinä tulee käyttöä jos ei niissä ala ihan vaan kotona hengailla..
Ärsyttää vaikka tosi pinnallista onkin. Ennen ei ollut ikinä mitään kivaa päällepantavaa ja nyt kun olisi niin enää ei olekaan minne mennä.
No sepä. Voi olla että kohta pitää alkaa pukeutumaan kotona omaksi ilokseen.
3 farkut zalandolta
4 t-paitaa h&m ja zalando
2 rintiskat zalandolta
5 alushousut sittarista
talvitakin h&m
Juhlamekko h&m
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Tosi paljon merkkivaatteita , Ulkovaatteita sekä upeita hieman hienompia arkivaatteita. Merkkilaukkuja (Mulberry) ja pari muuta , saapikkaat , kalliita alusvaatteita ja tosi paljon pitsialusvaatteita.
Miksi ? Selvisin koronasta ja tämä on palkinto. Säikähdin ja nyt sallin itselleni kaikkea hyvää ja kaunista.
Uudet sukset ja monot sekä sauvat kuin piste I n päälle.
Alusvaatteita, Alpan neuletakin, kotimaisen mekon, Joutsenen untuvatakin ja kotimaisen valmistajan urheiluhousut ja -paidan.
Tunnustan että olen ostellutkaan paljon vaatteita nyt koronavuoden aikana. Eikä edes mitään halparättejä, vaan kalliita ja laadukkaita vaatteita. Ne ovat olleet eräänlainen lohdutus, kun ei pääse matkustamaan jne. Vaatteita on nyt siis paljon ja toivottavasti pian pääsee niitä käyttämään.
Mä tilasin netistä jo vuosi sitten hirveät määrät kaaikkia ihania kesävaatteita meidän ulkomaanreissuja varten. Matkaat peruttiin, enkä ole yhtäkään niistä vaatteista käyttänyt 😔
muutamat tissiliivit kun sopivaa kokoa sattui kohdalle, muita vaatteita en, mutta kankaita senkin edestä ja ommellut myös.
Ostin Stockan alesta Ritva Fallan takin. Siinäpä se 12 kuukauteen. En koskaan osta verkkokaupasta ja vaatekaupassa olen siis käynyt vain kerran, kun näin tuon takin alessa.
On kyllä tullut ihan ostettuakin vaatteita, mutta etenkin on tullut neulottua. Ja jumankekka kuinka nuo neuleet ja neuletakit viekään tilaa.
Tyhmintä on, että kotona on sen verta lämmin ettei noita edes voi pitää päällä vaan tuossahan nuo sitten on ihan tyhjän panttina.
Merinovillaa: collarit, huppari, paita, parit sukat, villapaita (sellanen muhkea neule), 2 pipoa, lapaset.
3 farkut.
Kuoripuku, toppahousut.
T-paitoja olis ostoslistalla kun löytyisi sopiva malli.
Kenkiä en ehkä ole viimiseen vuoteen ostanut, nilkkurit ostin noin vuosi sitten.
No nyt pitää todella pinnistellä muistia.. kesällä oli hirveän kuuma ja tarvitsin yhteen työtilaisuuteen täysmustat vaatteet. Minulla oli vain jotain neuleita, farkkuja ja suorat housut mustana, joten hain prismasta ohuet kesähousut ja t-paidan.
Mitään muuta ei kyllä tule mieleen. Ei edes sukkia tai alushousuja vuoden sisällä oo tarvinnut hankkia.
Nyt muistan! Ostin koiralle talvitakin nettikirppikseltä!
Mutta ei muuta. Ensi syksynä voisi harkita uusia treenitrikoita. Tän hetkiset on ehjät, mutta niihin tuli reiteen tahra, joka ei lähde pesussa :/ eipä haittaa kotona, mutta en tiiä viittisinkö julkisesti niitä kauheesti enää käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mä tilasin netistä jo vuosi sitten hirveät määrät kaaikkia ihania kesävaatteita meidän ulkomaanreissuja varten. Matkaat peruttiin, enkä ole yhtäkään niistä vaatteista käyttänyt 😔
Mä aloin keräämään uuden elämän vaatekaappia jo syksyllä -19 kun vihdoin olin saanut masennuksen kuriin ja aloitettua elämäntaparemontin. Oli siis tarkoitus tehdä parikin ulkomaanreissua keväällä/kesällä-20 sekä muutenkin alkaa elämään vihdoin sitä oman näköistä elämää eli viettää hyvinkin sosiaalinen kesä ja käydä jopa joillakin festareilla..
No, mikäänhän noista ei toteutunut ja menetin vielä työnikin tämän koronan takia joten lopputuloshan oli sitten se, että masennus hiipi takaisin ja elämäntaparemonttikin meni sen myötä eli nyt en enää edes mahdu noihin ostamiini vaatteisiin.
On niin turhautunut olo.
Ihan kaikkea kengistä alkaen. Tilaan kaiken verkosta.
Periaatteessa ostan vaatteita vain todelliseen tarpeeseen ja silloinkin harkitsen tarkkaan. Silti lista on melko pitkä:
- paljon alusvaatteita (nämä ovat paheeni)
- sukkia
- ainakin yhdet sukkahousut ja lämpölegginsit
- 4-5 lenkkarit
- Timberlandit
- Uggit
- yhteensä n. 10 farkut ja casual-housut, joista osa hankittu käytettyinä
- 2 retkeilyhousut
- n. 5 trikoot ja treenilegginsit
- ehkä 5 paitaa ja 3 mekkoa, osa käytettyinä
- pari hupparia ja fleeceä
- 3 lyhyttä toppatakkia (yhden käytin jo loppuun ja yksi oli täysin ns. turha ostos, mutta niin kaunis että ei kaduta)
- 2 pitkää välikausi/talvitakkia (toinen oli kierrätetty löytö ja toinen hyvä tarjous, jolla korvasin kaapista vanhan vastaavan)
- käytetyn nahkatakin
- pari pipoa ja parit hanskat sekä pari tuubihuivia
Olen käyttänyt kaikkea ostamaani, jotain yksittäistä UFF:n europäivien herätelöytöä ja vasta hankittuja vaatteita lukuun ottamatta.
Aivan järkyttävän määrän olen käyttänyt rahaa shoppailemalla käytettyjä vaatteita Etsystä ja eBaystä, kun ei ole päässyt vintageliikkeisiin kiertelemään. Uusia pitsihepeneitä ja kotiasuja on myös tullut tilattua. Kaikenlaista on tullut tilailtua, lievästi sanottuna.
Mulla on joskus ennenkin ollut ongelmia shoppailun kanssa, siihen liittyy aina jonkinlainen tyhjiö elämässä. Tavallaan elää niiden uusien vaatteiden luomien mielikuvien kautta, kun ei osaa/saa elää muuten niinkuin haluaisi.
3500€:lla vaatteita.