Sytyttäkää kynttilä Koskelan teinimurhan uhrin muistoksi tänään klo 18!
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Jenni A kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään. Mikään ei tuo uhria takaisin joten minun ei tarvitse esittää olevani hyvä ihminen sytyttelemällä kynttilöitä.
Mikä ällöttävä sun blogin kuvassa on ? ekassa , kun avaa?
Kun lukee tekstin, niin selviää, että vispipuuroa.
Sytytän kynttilän. Se on ele ja niitäkin tarvitaan. Olen myös käytännössä puuttunut sekä lasten että nuorten kiusaamiseen ja näin lopettanut joitakin kiusaamistilanteita. Niin ja aikuiset kiusaa myös toisiaan ja en anna itseäni kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa viedä uhrin omaisille herkkukori.
Siitä on paljon enemmän iloa.
Ei kai kynttilöillä haetakaan ilon tuottamista, vaan kyseessä on mielenilmaus kiusaamista vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kynttilöiden sytyttely hyödyttää, kun kiusaamisongelman syihin ei puututa? Tuntee itsensä hyvikseksi ilman, että tekee oikeasti mitään.
Mistä tiedät, että sytyttyjä ei puutu? Mitä itse teet asian hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin sytytän kotonani kynttilän. Laitoin kaiken jo valmiiksi.
Vaatiko isotkin valmistelut? Menikö montakin päivää?
Vierailija kirjoitti:
Kynttilöitä sytyttelemälläkö se kiusaaminen kuriin saadaan? Tällaiset tempaukset on vain keino tekopyhille ihmisille päästä pönkittämään omaa ulkokultaista egoaan. Jos olette oikeasti huolissanne kiusaamisesta niin tehkää asialle jotain älkääkä vain sytytelkö kynttilöitä.
Slaidaatko vähän sivuun tästä ketjusta jos on pakko olla noin negatiivinen muita kohtaan.
Kynttilöiden sytyttäminen ei ole pois muusta kiusaamisen vastaisesta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Kynttilöitä sytyttelemälläkö se kiusaaminen kuriin saadaan? Tällaiset tempaukset on vain keino tekopyhille ihmisille päästä pönkittämään omaa ulkokultaista egoaan. Jos olette oikeasti huolissanne kiusaamisesta niin tehkää asialle jotain älkääkä vain sytytelkö kynttilöitä.
tällä kuitenkin saa näkyvyyttä asialle. Kun tästä tullaan asiaa nostamaan mediaan se herättää keskustelua.
Ja olen itse kyllä tehnyt kiusaamisen vuoksi toimenpiteitä. Olen myös itse ollut kiuasattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tällä kuitenkin saa näkyvyyttä asialle. Kun tästä tullaan asiaa nostamaan mediaan se herättää keskustelua.
Ja olen itse kyllä tehnyt kiusaamisen vuoksi toimenpiteitä. Olen myös itse ollut kiuasattu.
Minäkin olen ollut rankasti koulukiusattu ja pidän tuota kynttilöiden sytyttelemisellä itsensä pönkittämistä naurettavana.
Ei se hänen kärsimystään ja kohtaloaan miksikään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kynttilöiden sytyttäminen ei ole pois muusta kiusaamisen vastaisesta työstä.
Ei todellakaan . Minulla on itse menneisyys koulukiusattuna. itse taas olen joutunut kohtamaan todellisuuden koulukiusaajan vanhemana. Onneksi saimme nopeasti asian selvitettyä, koska kiusatu vanhemmat ottivat minuun yhteyttä ja kertoivat lapseni kiusaavan. '
Juuri juttelimme parikymppisen lapseni kanssa siitä, kuinka hänkin arvosti tätä , että tämä vanhempi otti meihin yhteyttä ja tuli meille selvittämään asiaa ( enkä tosiaan tarkoita ketään kiusatun vanhempaa syyllstää jos ei jaksa ja voi tulla )
Hei, te jotka kritisoitte kynttilöitä. Teille on ketju täällä https://www.vauva.fi/keskustelu/4072869/sina-joka-kritisoit-taman-illan…
Anteeksi, minulle vieras tällainen kynttilän sytytys asia, mutta minkä lainen kynttilä pitäisi olla?
Sytytän kynttilän omalle partsille, koska en halua koronan takia lähteä Tikkurilaan tai Helsingin keskustaan. Kuulun riskiryhmään ja pitäisi kulkea julkisilla kulkuvälineillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se hänen kärsimystään ja kohtaloaan miksikään muuta.
Ei, mutta jokainen menehtynyt uhri ansaitsee kynttilän. Ja joku kiusaaja saattaa miettiä nämä kynttilämeret nähtyään tekojaan, jotka eivät ehkä johtaisi näin kauheisiin tekoihin.
Mutta tottakai sitä aina miettii miten uhrin omaiset suhtautuvat tällaisiin "tempauksiin".
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, minulle vieras tällainen kynttilän sytytys asia, mutta minkä lainen kynttilä pitäisi olla?
Minkälainen kynttilä tahansa.
Haluaisin soittaa jonkun laulun tuntemattomalle, joka kuoli turhaan ja kärsi meidän koko maailman takia. Rikos on tapahtunut. Luoja hoitaa ja laittaa tekijät maksamaan mitä täytyy.
No vie.