Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäänkö synnytystapa-arviota nykyisin ollenkaan?

Vierailija
05.03.2021 |

Odotan esikoista rv 36. Mitään puhetta synnytystapa-arviosta ei ole ollut. Ei ole tutkittu lantion mittoja tms. Mitenkään ei ole terveydenhuollossa kommentoitu, mahtuuko lapsi syntymään (lapsi tuskin on ihan mini). Eikö todella ennen synnytystä tehdä synnytystapa-arviota?

ap

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä mitenkään rutiininomaisesti tehdä.

Vierailija
2/8 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se suomalainen synnytystapa-arvio se, missä lääkäri työntää nyrkkinsä pilluun?

Ja moni ihmettelee miks mun lapsi jäi ilman sisaruksia 🤮🤮🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien haluttaisiin synnyttävän alateitse ja siitä lähdetään. sit jos kesken kaiken huomaavat ettei onnistukaan, niin sitten saa ehkä sektion.

Vierailija
4/8 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se suomalainen synnytystapa-arvio se, missä lääkäri työntää nyrkkinsä pilluun?

Ei.

Vierailija
5/8 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo automaatio. Mulle tehtiin samoilla viikoilla vauvan painoarvio (3 kg) eikä sanallakaan sanottu mahtuuko tulemaan. Ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus ja olisi hyvin voinut katsoa myös lantiota samalla. Ei katsottu. Oletettiin vaan, että kyllä mahtuu.

Vierailija
6/8 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään vain tarvittaessa. Olen käsittänyt, että joidenkin on ollut vaikea saada, vaikka lapsen painoarvio ollut yli 4kg ja ahdas lantio.

Itse olen menossa tässä kuussa rv 32 pelkopolin kautta, tarkistetaan voinko lainkaan enää synnyttää alateitse. Ja menen varmaan vielä lähempänä laskettua aikaa tarkistamaan painoa, jos saan luvan synnyttää. Ensimmäinen repi sen verran pahasti, että kovin isoa en voi yrittää alakautta, neuvolalääkäri ainakin oli sitä mieltä.

Vierailija
7/8 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehdä. On arvioitu vuosien kokemuksella että yleensä lapsi syntyy synnytyskanavasta. Vauva jopa itse pyrkii ulos tätä kautta.

Vierailija
8/8 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalle olisi kyllä pitänyt tehdä. Niin paljolta olisi säätytty, jos olisi osattu arvioida, ettei se ipana siitä lantiosta oikeasti mahdu. Paha miele tulee kun muistelee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi