Millä muulla keinolla verenpaine alas kuin lääkkeillä
Ikää 51 v. ja verenpaine kummaillut suht nuoresta asti. Lääkkeet olleet jo reilu 10 v ja auttavat kyllä, mutta haluaisin lääkkeistä eroon. Ylipainoo on vähän, mutta silloin nuorempana olin hoikka, kun lääkitys aloitettiin.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Magnesium. Rentouttaa lihaksia ja laajentaa verisuonia.
Monet ravintoaineet vaikuttaa, myös kalaöljy ja antioksidantit. Suola pahentaa jonkun verran,sen kansa pitäisi ainakin juoda paljon vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Magnesium. Rentouttaa lihaksia ja laajentaa verisuonia.
Monet ravintoaineet vaikuttaa, myös kalaöljy ja antioksidantit. Suola pahentaa jonkun verran,sen kansa pitäisi ainakin juoda paljon vettä.
Nopean sokerin väitetään insuliinin takia supistavan verisuonia.
Jep magnesiumia kannattaa syödä! Parantaa kaliumin imeytymistä joka toimii siis natriumille vastapainona. Ja kaliumia saa melkein kaikista kasvikunnan tuotteista. Esim banaani sisältää runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Geeneistähän se on kiinni. Itse en ole ikinä ollut ylipainoinen tai keskivartalolihava, liikun vähintään tunnin päivässä, en ole koskaan tupakoinut jne. Syön vähäsuolaisesti, vältän salmiakkia ja lakritsaa jne. Itselläni on vieläpä sellaiset geenit että vähäinenkin määrä normaalirasvaisia maitotuotteita nostaa kolesterolia. Seuraavaksi siirryn varmaan täysin vegaaniksi, kun en halua kolesterolilääkettä vielä näin nuorena.
Yhdessä ohjelmassa tutkittiin että jostain syystä kylmäpuristettu neitsytoliiviöljy parantaa enemmän veriarvoja kuin muut öljyt. Käytänkin sitä päivittäin salaatinkastikkeena.
Mulla aivan sama.
Olen 53v. Aina olen ollut hoikka tai normaalipainoinen, olen koko ikäni harrastanut liikuntaa monipuolisesti useita kertoja viikossa, en tupakoi ja käytän alkoholia vähän. Iän myötä verenpaine alkoi nousemaan ja n. 10 vuotta sitten aloitettiin verenpainelääkitys. Lääkitystä olen joutunut ajoittain nostamaan, kun verenpaineet eivät tahtoneet pysyä lääkitykselläkään kohtuullisena.
Viimeisin keino, mikä oikeasti on auttanut verenpaineeseen on suolan välttäminen täysin. En lisää mihinkään ruokaan yhtään suolaa valmistusvaiheessa. Joka tapauksessa sitä suolaa tulee kyllä muutenkin ihan liikaa esim. jos käyttää juustoja tai leikkeleitä tahi yleensäkin valmiita eineksiä. Makuaistini on nykyään terästynyt havaitsemaan ravinnossa olevan suolan, enkä enää pidä yhtään liian suolatusta ruoasta.
Tällä hetkellä verenpaineeni pysyy hyvällä tasolla melko pienellä verenpainelääkityksellä. Ei minulla ole mitään tarvetta päästä eroon lääkityksestä. Parempi lääkityksellä hyvä verenpainetaso kuin ilman lääkitystä hieman kohonnut.
Ihmisillä verenpaineet pääsevät vuosien saatossa pikkuhiljaa nousemaan, eikä kohonnut verenpaine oireile välttämättä mitenkään. Kuitenkin kohonnut verenpaine tekee koko ajan peruuttamatonta tuhoa sydän- ja verisuonielimistössä.
Raaka valkosipuli ja kaneli alentaa verenpainetta.