Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä muulla keinolla verenpaine alas kuin lääkkeillä

Vierailija
05.03.2021 |

Ikää 51 v. ja verenpaine kummaillut suht nuoresta asti. Lääkkeet olleet jo reilu 10 v ja auttavat kyllä, mutta haluaisin lääkkeistä eroon. Ylipainoo on vähän, mutta silloin nuorempana olin hoikka, kun lääkitys aloitettiin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium. Rentouttaa lihaksia ja laajentaa verisuonia.

Vierailija
2/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sitten on liikaa verenpainetta? Vähän voi tiputtaa laihdutuksella ja vähäsuolaisella ruokavaliolla, mutta ihmeitä ne eivät tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaa vauvapalstan lukemisen

Vierailija
4/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola, väärät hiilarit pois, myös maitotuotteiden ja viljatuotteiden syöntiä voi rajoittaa. Syö sitä lihaa, jonka boikotoinnista vihervassarien valtaama yle tänäänkin on paasannut.

Vierailija
5/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti ulkoilua päivittäin. 

Vierailija
6/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti puolukkamehulla! Tämän osoitti selkeästi Kuopion yliopistossa tehty väitöskirja ja oma kokemukseni. Kaupoissa myydään lasipullossa puolukkamehutiivistettä, jossa ei ole lainkaan sokeria. Siitä sitten ainakin 5 laihaa mehulasillista päivässä. Omat paineet olivat 145/92 ja tänä aamuna 122/80.

Vierailija
7/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suola, väärät hiilarit pois, myös maitotuotteiden ja viljatuotteiden syöntiä voi rajoittaa. Syö sitä lihaa, jonka boikotoinnista vihervassarien valtaama yle tänäänkin on paasannut.

Älä puhu pas.aa. Todellisuudessa ruokavaliossa on ehdottomasti hyvä olla mahdollisimman vähän eläinrasvoja - kalaa lukuunottamatta - ja runsaasti vihanneksia, kasviksia, juureksia ja täysjyvää.

Ap, googleta DASH. Se on tuon verenpainetta alentavan ruokavalion nimi.

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/dash_ruokavalio_laihdutt…

Suolaa toki kannattaa vähentää, samoin alkoholia ja salmiakin syöntiä. Liikuntaa kannattaa lisätä, nukkua hyvin. Vähentää stressiä.

Vierailija
8/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeavesi auttaa kaikkeen, koronaankin

Vierailija
9/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö terveellisesti (ei esim. liikaa suolaa)

Liiku

Nuku riittävästi

Älä stressaa

Vierailija
10/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla spekseillä (oletan että kuntoilet) taitaa olla lääkkeitä lukuunottamatta ainoa vaihtoehto ruokavalio. Tyydytetyt rasvat (voi, juustot) pois.

mies52v

Vierailija
11/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ruokavalio on kaiken a ja o, lisäksi kunnolla liikuntaa ja unta, mahdollisimman vähän stressiä. 

Vierailija
12/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja laihdutus.

Minulla on alhainen verenpaine ja hoikkana pyörtyilen ja kärsin huimauksesta sekä tulee rytmihäiriöitä. Pieni ylipaino normalisoi ja ei tarvitse pelätä että taju lähtee milloin missäkin. Ehkä ikä korjaa tämän, en tiedä.

Eli luulisi korkean verenpaineen asettuvan kun tekee päinvastoin.

Vierailija
13/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ei välttämättä onnistu. Jollain auttaa jo pieni liikunnan lisääminen, itse olen aina ollut aktiivinen ja liikkunut harrastuksissa ja työmatkaliikuntana jopa tunteja päivässä, mutta verenpaineeseen ei ole mitään vaikutusta. Oli jo lukioiässä hieman korkea ja nelikymppisenä oli aloitettava lääkitys kun hiipi vaan ylöspäin. Kaikki mahdolliset vinkit on otettu vastaan ja kokeiltu ja kateellinen kyllä olen muiden kertomuksia kuunnellessa, kun itsellä ei auta mikään. Nyt kyllä innostuin puolukkamehuvinkistä, tykkään makeuttamattomista mehuista vedellä jatkettua eikä siinä mitään menetä.

Vierailija
14/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva vihreä tee jos ei sulla ole rytmihäiriöitä. Alensi mulla verenpainetta. Mä jouduin lopettamaan sen kun tuli rytmäreitä.

Vierailija
15/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arginiini

Vierailija
16/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa valtimo.

Vierailija
17/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo ainainen jankutus alkoholin ja salmiakin syönnin vähentämisestä tympii, en ole ikinä syönyt salmiakkia kuin maistamalla yhden jos joku tarjoaa ja täysin alkoholittomia pitkiäkin kausia on ollut, mutta ei näy verenpaineessa muuten kuin että juomista seuraavana päivänä korkeammat lukemat, muuten merkityksetöntä ainakin minun kohdalla onko ollut vuoden vai päivän juomatta. Toki suurkuluttajana voisi ollakin jo merkitystä, mutta sellaiset ovat lopulta aika harvassa.

Sama kuin 13

Vierailija
18/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon treeniä vähintään neljä kertaa viikossa, liika suola pois ja ylipaino tietysti pois. Itämeren ruokavalion vaihtaminen välimeren ruokavalioon.

Vierailija
19/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu pas.aa. Todellisuudessa ruokavaliossa on ehdottomasti hyvä olla mahdollisimman vähän eläinrasvoja - kalaa lukuunottamatta - ja runsaasti vihanneksia, kasviksia, juureksia ja täysjyvää.

Ap, googleta DASH. Se on tuon verenpainetta alentavan ruokavalion nimi.

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/dash_ruokavalio_laihdutt…

Suolaa toki kannattaa vähentää, samoin alkoholia ja salmiakin syöntiä. Liikuntaa kannattaa lisätä, nukkua hyvin. Vähentää stressiä.

Minulla keto-ruokavalio alensi verenpainetta. Ja syön eläinrasvoja mutta en margariineja. Jokainen voi tietysti itse kokeilla että sopiiko se hänelle.

Vierailija
20/25 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistähän se on kiinni. Itse en ole ikinä ollut ylipainoinen tai keskivartalolihava, liikun vähintään tunnin päivässä, en ole koskaan tupakoinut jne. Syön vähäsuolaisesti, vältän salmiakkia ja lakritsaa jne. Itselläni on vieläpä sellaiset geenit että vähäinenkin määrä normaalirasvaisia maitotuotteita nostaa kolesterolia. Seuraavaksi siirryn varmaan täysin vegaaniksi, kun en halua kolesterolilääkettä vielä näin nuorena. 

Yhdessä ohjelmassa tutkittiin että jostain syystä kylmäpuristettu neitsytoliiviöljy parantaa enemmän veriarvoja kuin muut öljyt. Käytänkin sitä päivittäin salaatinkastikkeena. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi