Joku on maksanut vahingossa 50 e tililleni. Jos nyt nopeasti käytän rahat niin voidaanko niitä muka periä minulta?
Kommentit (36)
Niin siis että tyhjentäisit koko tilin? Vai siis onko sinulla nyt yhteensä vain 50€ ja risat?
Kyllä voidaan. Ne eivät ole sinun, vaikka on sinun tilillesi vahingossa siirretty.
Voidaan. Tli menee miinukselle, jos siellä ei ole rahaa.
Laitappa tilinumero niin siirrän sulle 50 euroa.
Voi tulla syyte, jos et ota yhteyttä ja kerro asiasta.
Et tietenkään saa käyttää kenenkään muun rahoja.
Aina voi sanoa, ettei ole huomannut asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla syyte, jos et ota yhteyttä ja kerro asiasta.
Syyte mistä? Mä tuskin huomaisin jos mun tilille siirtyi vaikka 10e.
Asianomainen, siis joka vahingossa siirtänyt rahat voi vaatia niitä takaisin. Jos et suostu niin voi mennä oikeusteitse.
Itse palauttaisin.
Miksi väenväkisin haluaisit käyttää jonkun muun rahat? Eihän se sinulta ole pois kun palautat omaisuuden joka ei sinun koskaan ollutkaan.
Kyseessä on petos, varsinkin nyt kun kerroit siitä eli olet huomannut tuon. Itse en huomaisi tililläni 50€:n heittoa, joten minulle ei tulisi muuta sanktiota kuin että tuo pitää maksaa takaisin.
Ihan ohiksena, minulle siirtyi jostain joskus noin 1000 e nykyrahaa vastaava summa. Yritin selvittää pankin kanssa pari kk mistä raha oli tullut. Ei selvinnyt koskaan ja sain pitää rahat. Oli melkoista onnenkantamoista, mietin juuri silloin että miten maksan vuokrani. Tästä on kyllä jo aikaa pari vuosikymmentä, eikä tietotekniikka ollut samalla tasolla kuin nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ohiksena, minulle siirtyi jostain joskus noin 1000 e nykyrahaa vastaava summa. Yritin selvittää pankin kanssa pari kk mistä raha oli tullut. Ei selvinnyt koskaan ja sain pitää rahat. Oli melkoista onnenkantamoista, mietin juuri silloin että miten maksan vuokrani. Tästä on kyllä jo aikaa pari vuosikymmentä, eikä tietotekniikka ollut samalla tasolla kuin nykyisin.
Ai tuollaistakin voi siis tapahtua, ja rahat saa vielä pitää.
Harvinaista varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on petos, varsinkin nyt kun kerroit siitä eli olet huomannut tuon. Itse en huomaisi tililläni 50€:n heittoa, joten minulle ei tulisi muuta sanktiota kuin että tuo pitää maksaa takaisin.
Minäkään en huomaisi tuota muutaman kympin tulemista ja menemistä tililtä. En nytkään tiedä kuin ehkä satasen tarkkuudella saldoni, joka on kyllä jo aamusta muuttunut, kun maksoin laskut.
Toki saat pitää ne, ei lainojakaan tar maksaa takaisin.
T: paavo arhimäki aka vasemmiston talousnero.
Mägä mägä dui dui. Hölmöjä riittää.
Ei, jos teet sen nopeasti.