Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Palkkaus on KVTES:n mukaisesti"

Vierailija
05.03.2021 |

Miten normaali kansalainen tietää mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemalla KVTESiä.

Vierailija
2/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas! Haetko hautausmaalle kesätöihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa että palkka on p*ska

Vierailija
4/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaalikansalainen ei tiedä, mikä on KVTES, hän voi kirjoittaa sen googlehakuun ja selvittää sitä kautta.

Minäkin tiedän, vaikka olen koko työurani työskennellyt yksityisellä puolella.

Vierailija
5/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukemalla KVTESiä.

Miksi sitä ei voi kertoa suoraan? Siellä on monta palkkaluokkaa, joten mistä voi tietää mihin kyseinen paikka kuuluu?

Vierailija
6/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos normaalikansalainen ei tiedä, mikä on KVTES, hän voi kirjoittaa sen googlehakuun ja selvittää sitä kautta.

Ei tosiaan kannata kertoa muille sitä minkä tietää itse. Aina kannattaa mainita tavalla tai toisella, että kysyjä on tyhmä. Sillä lailla saadaan koulukiusaaminen, työpaikkakiusaaminen ja somekiusaaminen katoamaan.

- Ei ap

Vierailija
7/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukemalla KVTESiä.

Miksi sitä ei voi kertoa suoraan? Siellä on monta palkkaluokkaa, joten mistä voi tietää mihin kyseinen paikka kuuluu?

Olen ihan samaa mieltä.

Vierailija
8/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakee tuollaista työpaikka, niin tottahan työnantaja olettaa, että työnhakija tietää ja tuntee ainakin pääosin KVTES:n palkkaluokat.

KVTES on kunnallinen virka-ja työehtosopimus, jossa kullekin alalle ja työlle on määritelty palkkaluokat.

Sopimus koskee sekä virkaan valittuja että työsuhteeseen valittuja työntekijöitä.

Ja virkamiehillä on tietenkin aina korkeammat palkkaluokat ja palkat, koska heillä on myös vastuullisimmat tehtävät.

Virkamies on se joka joutuu työssää käyttämään julkista valtaa. Eli tekemään päätöksi, jotka koskettavat kansalaisten toimeentuloa, terveyttä ja muuta.

Vierailija
9/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulta puuttuu perus yleissivistys jos et tiedä mikä on KVTES.

Vierailija
10/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ei osaa itse sieltä lukea tai ei ymmärrä, niin kysyy tietysti joltain normaalilta kansalaiselta, joka ymmärtää.

Vierailija
11/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos ei osaa itse sieltä lukea tai ei ymmärrä, niin kysyy tietysti joltain normaalilta kansalaiselta, joka ymmärtää.

Ei voi kysyä koska vaan auotaan päätä

Vierailija
12/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukemalla KVTESiä.

Siihen vaikuttaa myös mm työntekijän työkokemus ja koulutus.

Vierailija
13/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on niin alhainen kuin se laillisesti voi olla. Monella riistofirmalla tämä on valitettava nykyrappiotila.

Vierailija
14/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te sanotte lapsillenne kun kysyy jotain, että googleta idiootti

Vierailija
15/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kysyä koska vaan auotaan päätä

Eikö sulla tosiaan ole ketään tuttua, joka ei aukoisi päätään? Kysy sitten vaikka työvoimatoimistosta.

Vierailija
16/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa että palkka on p*ska

Tyhmä kusipää.

KVTES:n mukaan maksetaan palkat myös kaikkein hyvätuloisimmille kaupunkien ja kuntien virkamiehille.

Kuten lääkäreille, kaupungin lakimiehille, sosiaaljohtajille, opettajille jne.

Sen mukaan maksetaan palkat myös kuntien ja kaupunkien kaikille työsuhteessa oleville, kuten sairaanhoitajajille, sosiaalityöntekijöille, toimistosihteereille, siivojille jne.

Availe turpaasi vain silloin, kun asioista jotakin tiedät.

Vierailija
17/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan kannata kertoa muille sitä minkä tietää itse. Aina kannattaa mainita tavalla tai toisella, että kysyjä on tyhmä. Sillä lailla saadaan koulukiusaaminen, työpaikkakiusaaminen ja somekiusaaminen katoamaan.

- Ei ap

Eihän täällä kukaan pysty kertomaan, mikä on ap. palkka, kun ei tiedetä mistä työstä on kysymys, mikä on ap. koulutus, työkokemus, työaika, yö-vai päivätyö jne.

Vierailija
18/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te sanotte lapsillenne kun kysyy jotain, että googleta idiootti

Kaikillapa ei ole lapsia ja ne joilla on töksäyttävät heillekin aina ja kaikkeen. ^Googleta, idiootti, "idiootti"^.

Vierailija
19/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukemalla KVTESiä.

Palkka muodostuu eri henkilöille sen mukaisesti mikä on kokemus ko. tehtävästä; voi olla niin vähän kokemusta, että saa aluksi vain harjoittelijan palkkaa tai voi olla niin paljon kokemusta, että saa jo kokemuslisää. Tarkka palkka selvitetään sitten, kun henkilö on valittu ja työsopimus kirjoitetaan. Myös erilaiset lisät maksetaan KVTES: n mukaisesti, ne on määritelty siellä. Ja myös lomaoikeus on työkokemuksen mukainen. Lisäksi, kun kokemusta karttuu, on mahdollista saada palkkaan harkinnanvaraisia henkilökohtaisia lisiä.

Vierailija
20/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tässä taannoin kahlasin tuota KVTES:ä läpi tulematta hullua hurskaammaksi. Ei sieltä oikeasti pysty päättelemään mihin palkkaryhmään tarkasti kuuluu. Haastattelussa kysyin palkkaa ja sehän oli peruspalkka + koulutuslisä + työkokemuslisä + tehtäväkohtainen lisä (tai jotain tuonne päin...) ja edes tuo haastattelija ei pystynyt tarkkaan sanomaan mitä se lopulta on. Peruspalkan ainoastaan. Ja kun itse niitä taulukoita tavasin luulin/ päättelin peruspalkan ihan eriksi kuin mitä se sitten oli. Ihan hyvin voisi työpaikkailmoituksissa kertoa sen kyseisen tehtävän peruspalkan ja lisäksi maininta, että päälle tulee mahdollisia lisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän