Miksi Postin kotiinkuljetuksessa ei käytetä maskeja? Mihin ilmoittaa?
Asun Uudellamaalla. Viime syksystä asti olen tilannut muutaman kerran kotiinkuljetuksella tavaraa. Ihan järjestään noilla Postin kuljettajilla EI ole maskeja, vaikka käyvät ovelta ovelle rappukäytävissä jne. Joka helvetin kerta ovikello soi, postin kuljettaja seisoo puolen metrin päässä ojentamassa pakettia ilman maskia. Tämä ei ole kuskien vika, vaan selkeästi Postin toimintatapa, koska yhden kerran sieltä on soitettu kotiinkuljetusaika, jolloin sanoin soittajalle että onhan tuojalla maski, ja mulle sanottiin, että joo kirjaan tohon että ottaa sit maskin mukaan! Eli lähtökohta on se että vain asiakkaan pyytäessä otetaan sitä varten maski mukaan!
Tänään valitsin taas ajan tekstarilla, ja kas, oven takana setä oli ilman maskia. Mikään ei ole muuttunut Postin käytännöissä. Sanoin että eikä sulla pitäisi olla maski, mies vastasi että tässä joutuu juoksemaan niin paljon ettei oikein voi käyttää! Siis autosta kerrostaloon kulkiessa ei voi käyttää?!
Kiitti, riskiryhmään 1. kuuluvana voin nyt kuolla koska sinä ojensit minulle paketin oven raosta ilman maskia. Itselläni oli maski, mutta ei paljon auta tolla lähikontaktilla.
Missä todellisuudessa Postilla eletään? Ja joo, tämä oli nyt niin mones kerta että en enää tilaa mitään, tosi näppärä kotiinkuljetus heillä...
Kommentit (4)
Meillä postin setä soittaa ovikelloa, laittaa paketin maahan ja setä odottaa noin viiden metrin päässä, että ovi avataan. Heilauttaa kättään kun otan paketin. Kukaan ei puhu mitään. Näppärää.
^ Noin ton luulisi jo tässä vaiheessa menevän, että jätetään ovelle ja odotetaan kauempana, maskilla tai ilman, mutta ei minunkaan kokekemuksen mukaan niin mene.
Voit ilmoittaa tänne AV:lle. Miksi et käytä itseäsi suojaavaa ffp3-maskia, jos asia huolestuttaa?