Deittailun vaikeus
Mikä nykyajassa oikein on vikana, kun parisuhteen löytäminen on niin vaikeaa?
"Hyvin usein tapaamiset ovat noudattaneet samaa kaavaa. Ensin lähetellään viestejä, on pientä vipinää. ”Sitten tapaan ihmistä 1–5 kertaa. Sen jälkeen mies sanoo: Oot ihana, mut ei pysty.”"
"Nykyään tapahtuu myös ghostaamista eli sitä, että toinen vain katoaa. Hänestä ei kuulu enää mitään. Siinä mielessä ajat ovat oikeasti muuttuneet, Hubara sanoo."
"Kaiken lisäksi ihmiset istuvat nykyään baareissakin niin, että katsovat puhelintaan eivätkä ympärillä olevia ihmisiä. Monella on kuvitelma, että jossain on jotain vielä parempaa, jota kannattaa tavoitella."
"Yksi parinmuodostukseen liittyvä ongelma on myös se, että nykyajan työelämä on niin vaativaa. Moni laittaa työn kaiken muun edelle. ”Ja vaikka kuinka olisi kutsumustyössä, sekin voi väsyttää. Illalla jaksaa vielä plärätä puhelinta sohvalla, mutta ei jaksa nousta siitä ylös. ""
"Ei miehilläkään ole usein helppoa löytää kumppania. Hubaralla on paljon miespuolisia ystäviä, joiden kanssa jaetaan ajatuksia parisuhteesta.
”Tiedän miehiä, jotka haluaisivat isäksi, mutta eivät löydä ketään. Heille lapsen saaminen on tavallaan vielä vaikeampaa kuin naisille. Toki kaikki tämä koskee muitakin kuin heteroita.”"
”Metoo on vaikuttanut monella tavalla. Tietysti se on hyvä asia. Mutta huono puoli on se, että moni on ruvennut tosi paljon varovaisemmaksi. Vielä ei ole syntynyt uutta koodistoa, miten kertoa toiselle, että on kiinnostunut ilman, että se on kenestäkään ahdistavaa.”
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007837591.html
Kuulostaa aika lailla samalta, mitä tältä palstalta on saanut lukea jo muutaman vuoden ajan. Itse en Tinderissä ole koskaan ollut, mutta edellisen parisuhteen päättymisen jälkeen meni seitsemän vuotta ennen kuin nykyisen kumppanini tapasin.
Kommentit (50)
Katsele tasoisiasi miehiä niin deittailu alkaa helpottaa kummasti.
Vika on miehissä. Ei ikinä minussa, vaan aina niissä miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvin usein tapaamiset ovat noudattaneet samaa kaavaa. Ensin lähetellään viestejä, on pientä vipinää. ”Sitten tapaan ihmistä 1–5 kertaa. Sen jälkeen mies sanoo: Oot ihana, mut ei pysty.”
Mulla on sama kokemus mutta toisinpäin miehenä niin että naisten kanssa on 1-4 treffit mutta sitten sanotaan "vaikutat mukavalta mutta.." "ei ole kipinää/kemiaa/ihastumista"
Lähes mahdotonta on saada parisuhde naisten kanssa.
Jos sitä ihastusta/kipinää ei ole niin väkisinkö pitäis jatkaa tapailua ja rueta parisuhteeseen ihan vaan siksi että toinen on mukava?
Jos kaikki oman tason tavismiehet aiheuttaa fiiliksen "ei kipinää" niin kannattaa miettiä onko järkeä ylipäätään juoksennella treffeillä tai olla treffimarkkinoilla. Silloin kannattaa ehkä tunnustaa tosiasiat ja tyytyä tai sitten elää yksin.
Tämä. Nykyään vain naista selvästi tasokkaammat panomiehet kelpaa ja siitä aiheutuu sitten valitus että "miksi miehet eivät halua sitoutua" niin eli ne reilusti tasokkaammat miehet..
Eli naisten sinkkuus on naisten oma syy ja miestenkin zinkkuus on naisten syy, ei mkesten itsensä.
Kerro vttu jo viimeinkin, että missä näitä gulligaruselleja on ,että saisi edes kerran elämässään kunno p..anon?
Nainen voi kirjoittaa täällä tuollaista alatyylistä sontaa ja silti yläpeukkuja satelee...
Baareissakin istutaan näpyttelemässä some mutta samalla valitetaan kun koronasta johtuen ei ole ihmiskontaktia.
Rima on liian korkealla edellytyksiin nähden. Naisena saat joka tapauksessa omaa tasoasi paremman miehen joten siihen pitäisi tyytyä eikä tavoitella vielä enemmän tasoasi parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alotin seksisuhteen. Ei sitoumuksia, mutta ilmoitetaan jos tulee muita. On läheisyyttä. jos tulee tunteita peliin käydään asia läpi. Kaikki toimii. Ollaan sinkkuja ja suhde perustuu vain intohimoon.
N
Miten voi tuntea intohimoa jos ei tunne toista kohtaan mitään? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt.
Joku sanoisi että panetatte sitten itseänne toisillanne. Minusta tuo kuulostaa rehellisemmältä. Kaikki eivät vain kykene ajattelemaan seksiä tuollaisena suoritteena.
No jos parisuhde ei toimi mutta löytää hyvän fuckbuddyn ni miksei sitä vois nauttia elosta.
Vierailija kirjoitti:
Rima on liian korkealla edellytyksiin nähden. Naisena saat joka tapauksessa omaa tasoasi paremman miehen joten siihen pitäisi tyytyä eikä tavoitella vielä enemmän tasoasi parempaa.
Miehen logiikkaa. Joka ikinen nainen saa "tasoaan paremman miehen" eikä missään nimessä voi olla niin että miehet arvioivat miehet tasokkaammiksi kuin ovat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen usein törmännyt miehenä naisten kanssa keskustellessa tähän, miten erilaista tämä nykyajan deittailu on kummallekin ja siitä sitten vedetään jotain oletuksia. Naisilla vaikuttaa menevän niin, että treffejä ja ehdokkaita kyllä tulee, mutta sopivaa ei vaan heti löydy. Eräskin naistuttava piti minulle kannustuspuhuttelun, että joo paljon huteja tuli hänelläkin eikä treffit johtaneet mihinkään. Tästä olen aina ihan tyrmistyksissäni, että siis hetkinen, te pääsette treffeille? Itselläni hyvä jos edes jonkinlaisen kestävänpuoleisen viestittely-yhteyden saa naisen kanssa. Naiset jotenkin tuntuu olettavan, että minäkin miehenä pääsen yhtä helposti treffeille kuin hekin mikä ei kyllä pidä yhtään paikkaansa.
Jos tyypillisellä naisella on deittailu sitä, että laatikot täyttyy viesteistä tai vähintäänkin jokaiseen itse lähetettyyn viestiin saa vastauksen, niin onhan se varmaan aika käsittämätön tilanne sellainen kuviteltavaksi, että viestejä ei tule, siis yhden yhtäkään eikä itse lähettämiinkään saa vastausta kuin aniharvoin mikä taas on sitä tyypillisen miehen todellisuutta.
Tästä tuli mieleen se youtubevideo, jossa nuori nainen tekee tinderin itselleen miespuolisen kaverinsa kuvilla ja kokeilee tinderöidä miehenä. Aluksi oli innoissaan kokeilusta, mutta kokeilun edetessä alkoi hieman masentua ja ihmetellä, kun ei saa juurikaan matcheja eikä viestejä saati vastausta lähettämiinsä viesteihin.
Miten mulla tuli heti tinderdeittipyyntö ku olin pari viikkoa sitten eronnut poikaystävän kanssa. Sanoin vielä että toivun mutta tindermies haluaa tavata. En etsinyt mitään mutta niin niitä vain tulee
Jos tyypillisellä naisella on deittailu sitä, että laatikot täyttyy viesteistä tai vähintäänkin jokaiseen itse lähetettyyn viestiin saa vastauksen, niin onhan se varmaan aika käsittämätön tilanne sellainen kuviteltavaksi, että viestejä ei tule, siis yhden yhtäkään eikä itse lähettämiinkään saa vastausta kuin aniharvoin mikä taas on sitä tyypillisen miehen todellisuutta.