Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntosali ihmisiä paikalla? Minulla olisi kysymys.

Vierailija
05.03.2021 |

3 jakoinen on minulle paljon mukavampi kun siinä aina tiettyjä lihaksia harjoitellaan eli muut saa sillä välin levätä esim. jalkatreeni, selkätreeni ja kädet.

Olen useita kertoja yrittänyt aloittaa salin 1- jakoisella, erittäin huonolla menestyksellä. MA KE PE. Kun joka toinen päivä tekee samat lihakset, niin ne ei ehdi millään palautua seuraavaa treeniä varten. Koko keho on ainoastaan kipeä ja uupunut 24/7.
Yöunetkin menevät.

En käsitä miksi tämä laitetaan alottelijoille. Vaikka kuinka maltillisesti tekee niin kyllähän lihakset kipeytyvät. Mielestäni 1- jakoinen on kaikkea muuta kuin kevyt.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan aloittelija, ettei saliharjoittelusta ole kokemusta, niin tuo on ihan hyvä vaihtoehto siinä mielessä, että saadaan koko keho yleensäkin totutettua treeniin, tekniikka, säännöllisyys jne. Ihan varmana tulee keho kipeäksi, mutta ei enää sitten, kun siihen on tottunut. No, toki raadon saa kipeäksi kunnon treeneistä, mutta tuo "alkukankeus" on oma juttunsa.Ja totta on, ettei se kevyttä ole, mutta treenin ei tietysti kuulukaan olla, toki vähän tavoitteesta riippuen. Jossain vaiheessa on hyvä sitten tehdä jaettu treeni, silloin pääsee hyvin eri lihasryhmiä treenaamaan yksilöllisesti.

Vierailija
2/11 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin itse haluat. Ei tarvitse noudattaa kenenkään asettamia ohjelmia. Tuo jako kolmeen on hyvä ja toimiva malli, mulla ollut käytössä oikeastaan aina.

Milla jako se varmaan perinteisin eli

Jalat

Selkä, hauis

Rinta, ojentajat.

Teen sitten aikakin rinta-ojentaja päivinä myös sekaan kevyitä jalkaliikkeitä, kyykkyjä pienillä painoilla, askelkyykkyjä kevyesti. Vatsat joka krt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/1 jatkaa...olisko viisasta, että et alkuun ihan kolmena päivänä viikossa vedä koko kropan treeniä, vaan annat aikaa palautumiselle?

Vierailija
4/11 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 jakoinen treeni on äärimmäisen raskas, siinä rasittaa koko kehon useita kertoja viikossa. Ymmärrän täysin jos alottelijat kuolevat uupumukseen. Eihän siinä ehdi palautua.

Vierailija
5/11 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse tunnet kehosi/ palautumisnopeutesi ja sen mukaan menet. 

Vierailija
6/11 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lähtötasosta, mutta jos fiilis on tuo että et ehdi palautumaan niin sillon se kertoo, että 3 treenikertaa viikkoon on tähän alkuun sulle liikaa. Aloittelijalle lähtökohtaisesti se yksijakoinen ohjelma on hyvä, mutta tee sitä jonkun aikaa kahdesti viikossa ja lisää se kolmas kerta sitten kun lihakset tottuu.

Se on ihan tervettä kipua se lihaskipu, mutta alkuun mieluummin ottaa rauhallisesti kun hampaat irvessä väkisin vääntää ja menettää kiinnostuksen koko saliin.

Vierailija
7/11 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olinko epäselvä mutta mistä päättelitte että olen alottelija? Mähän kirjoitin että olen kolmejakoisella joskus aikaisemmin tehnyt ja se on paljon tehokkaampi ja mielyttävämpi.

Salilta nyt pidempi tauko ja yritin tääl aloittaa 1 jakoisella mutta kuten jo aikaisemmin totesin, niin seinä tulee 2 viikossa vastaan vaikka kuika maltillisesti aloitan.

Ehkä pitäisi suoraan 3 jakoiseen?

Vierailija
8/11 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 jakoinen treeni on äärimmäisen raskas, siinä rasittaa koko kehon useita kertoja viikossa. Ymmärrän täysin jos alottelijat kuolevat uupumukseen. Eihän siinä ehdi palautua.

Höpö höpö. Aloittelija ei jaksa nostaa niin paljoa että oikeasti rasittuisi, joten yksijakoinen on mitä parhain juuri nimenomaan aloittelijoille. Ma-ke-pe jaolla ehdit palautua aivan loistavasti, ja 3-4 kk jälkeen voi alkaa pitää vähän kevyempiä viikkoja vaikka 1-1,5 kk välein.

Vierailija
9/11 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olinko epäselvä mutta mistä päättelitte että olen alottelija? Mähän kirjoitin että olen kolmejakoisella joskus aikaisemmin tehnyt ja se on paljon tehokkaampi ja mielyttävämpi.

Salilta nyt pidempi tauko ja yritin tääl aloittaa 1 jakoisella mutta kuten jo aikaisemmin totesin, niin seinä tulee 2 viikossa vastaan vaikka kuika maltillisesti aloitan.

Ehkä pitäisi suoraan 3 jakoiseen?

Ainoa tapa miten seinä voi tulla vastaan on että sinulla on progressiot päin pérséttä. Laitas ohjelmasi ja progressiosi tähän niin katsotaan mikä mättää.

Vierailija
10/11 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia sun pitäisi tehdä 1-jakoisella, jos 3-jakoinen toimii paremmin? Teet nyt itse ongelman...

Vierailija
11/11 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä näin on että 1 jakoinen ei sovi kaikille. jos ei kiinnosta treenata sillä aloittelijan 1 jakoisella, kannattaa kokeilla suoraan 3 jakoista.