Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos aloitan vähähiilarisen ruokavalion, menisikö juttu ihan pieleen, jos 1× viikossa söisin karkkia ym, siis herkkupäivänä?

Vierailija
04.03.2021 |

Vai pitääkö pysyä tiukasti ruodussa aina, jos haluaa nauttia vähähiilarisen ruokavalion vaikutuksista?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi perjantai-iltaisin. Ei siis koko päivää. Ap

Vierailija
2/26 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee. Jos olet ketoosissa, karkin syönti sysää sinut pois ketoosista ja otat takapakkia. Karkit ovat huonoja ihan sokeriarvojen takiakin jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee. Jos olet ketoosissa, karkin syönti sysää sinut pois ketoosista ja otat takapakkia. Karkit ovat huonoja ihan sokeriarvojen takiakin jo.

Vähähiilarinen ei ole sama kuin karppaaminen.

Aloittajalle, onko tarkoituksenasi painonpudotus? Hiilarien syklitys sopii siihen oikein hyvin. Googlaa carb cycling.

Vierailija
4/26 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksena on laihtua ja vähentää rutkasti hiilarimössön pupeltamista 6,5 päivänä viikossa. Ap

Vierailija
5/26 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäjiilarinen ei väistämättä tarkoita ketoosia. Olen ollut melkein 20 vuotta vhh: lla, mutta en ketoosissa, ainakaan tarkoituksella. En ymmärrä, miksi haluaisit syödä karkkia? Toki ihminen saa syödä mitä haluaa, mutta jos tottuu sokerittomaan ruokaan, ei tarvitse syödä karkkia joka viikko, eikä edes joka kuukausi. Kokeile mieluummin vaikka tummaa suklaata.

Vierailija
6/26 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoituksena on laihtua ja vähentää rutkasti hiilarimössön pupeltamista 6,5 päivänä viikossa. Ap

Ketoosia tuskin tavoittelet. Pidä hiilarit alle 100 grammassa muina päivinä ja yhtenä voit syödä vaikka vähän karkkia. Huolehdi riittävästä proteiinista ja hyvistä rasvoista. Karkkipäivänä minimoi rasva. Eli ei suklaata, ei pizzaa tms.

Siinä carb cycling tiivistetysti onkin.

Vierailija
7/26 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ravinnerikkaita omia herkkuja. Kuten vaikka suklaakeksejä. Kananmunaa, hyvää jauhoa, voita, jotain vähemmän pahaa sokeria kuten hunajaa, 100% kaakaojauhetta.

Ei ole paha herkutella tällaisella, josta jopa saa ravinteita ja proteiinia. Jos verrataan karkkiin joka on 100% sokeria ja väri/lisäaineita.

8/26 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöjuttuja. Syö tasapainoisesti terveellistä ruokaa. Mahdollisimman vähän jalostettua. Sillä pärjää ja voi hyvin. 

Vierailija
9/26 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy perehtyä tuohon carb cyclingiin, kiitos sulle. Mietin tässä vaan, riittääkö olla hyvin ruodussa ne 6,5 päivää ja tosiaan yhtenä iltana viikossa sitten sallia itselle hiilaripommeja. Ap

Vierailija
10/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee. Sinulle tulee himoja makeaan verensokerin vaihtelujen takia ja homma menee mönkään.

Vierailija
11/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihduttanut jo juhannuksesta lähtien, itsekuria kyllä on. Olemme pitäneet miehen kanssa perjantaita herkkuiltanamme. Olen laihtunut jo 12 kg ja tarkoitus olisi laihtua vielä 8 kg. Vasta nyt siis harkitsen tuota vähähiilarista. Ap

Vierailija
12/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko aikoinaan kun kävi ahkerasti salilla ja harrasti muutenkin liikuntaa, piti kerran viikossa lepopäivän joka oli samalla herkkupäivä. Söi pizzaa, leivoksia yms ihan antaumuksella tuon yhden päivän. Tikissä pysyi ja on edelleenkin hoikka.

Vierailija
13/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli perjantaisin vetäisit pöntöstä alas kaikki viikon saavutukset? Hoh hoh

Vierailija
14/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääset jos hankkiudut sokerinhimosta eroon jättämällä karkit kokonaan joksikin aikaa.

Mulla ainakin on aina monen päivän herkkuhimo, jos yhtenä päivänä syön. Sokerinhimoiset suolistobakteerit herää kuorossa huutamaan lisää. Menee monta päivää, että rauhoittuvat uudelleen.

(Hedelmiä siis kyllä syön, en ole ketoihminen. Eivät aiheuta samaa.)

Vierailija
15/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli perjantaisin vetäisit pöntöstä alas kaikki viikon saavutukset? Hoh hoh

No tämä on se kysymys, että voiko näin tehdä menettämättä vähähiilarisen etuja.

Olen laihduttanut pitäen herkkupäivän. Mutta en ole laihduttanut siis vähähiilarisella, vaan harkitsen sen aloittamista viimeiset 8 kg karistaakseni. Ap

Vierailija
16/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee pieleen karkian syönti vaikka vähän.itse olen surut murheet korona aika 1v.yksin yksinäisenä syönnytt vähän iltaisin suklaata.Eli joka ilta vähän.muu ravinto normaalia ja hyöty liikunta.Aloin ihmetelee kun kaikki vaateet tuntu ,jotenkin kireiltä.Rintsikat kiristi ymm.Omaa kehon kuvaa ei näe.Kaivon vaa an esille ja paristo siihen .pelkällä vähällä joka iltaisella suklaa syönillä paino 10kg noussut,painoin 69kg.Muistutti se todellisuus kun seurusteluni  12 v. päätyi.Silloin vuosi oli 1987 kesäkuu. Iltalenkin palkitsin ,joka ilta 1kpl mars suklaa patukka  joulukuu 1998 painoin tasan 85 kg.Olen pätkä 165 cm. Karki lakko alkoi.En syö pulla en jätksi ymm herkut muutenkaan.Suklaa on turmioni.Mutta kun surua pahaa oloa,olen sen tunteen ruokinut suklaa.100g lidin halpa suklaa levy joka ilta 1v. Kaikea ihminen saa syödä,mutta kohtuudella kuitenkin.

Vierailija
17/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ihminen. Saat syödä karkkia. Mikään ei mene pilalle.

Vierailija
18/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laihtunut jo 5kg vähentämällä hiilareita, mutta en orjallisesti. Syön kerran viikossa suklaata, keksiä. Olen syönyt jopa pitsaa eikä dieetti ole mennyt pilalle. Mitään sellaista ei kannata aloittaa, jota ei ole valmis noudattamaan loppuelämäänsä ja minä en todellakaan elä 50 vuotta ilman herkkuja.

Vierailija
19/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on tavoite miksi pilaisit sen hetken huumalla?

Vierailija
20/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mikä menee pilalle on vähähiilarisen ruokavalion ryppyotsainen noudattaminen. 6 päivää syöt terveellisesti ja 7. päivän iltana syöt herkkuja. Mitään järisyttävää hirveää kamalaa ei tapahdu.