Jos aloitan vähähiilarisen ruokavalion, menisikö juttu ihan pieleen, jos 1× viikossa söisin karkkia ym, siis herkkupäivänä?
Vai pitääkö pysyä tiukasti ruodussa aina, jos haluaa nauttia vähähiilarisen ruokavalion vaikutuksista?
Kommentit (26)
Vhh on alle 100 hiilareita per päivä. Jos siis syöt 100g irtokarkkeja saat 89g hiilareta. Eli päivät hiilarit käytännössä kokonaan.
Jos muuten päivä on hiilariton isoa vahinkoa ei tapahdu
Entä jos en söisi makeita herkkuja, vaan esim. pizzan? Ap
Pudotin 17 kg vähähiilarisella, tarkemmin Atkinsilla. Joka mässykerta toi mulle takapakkia viikon. Jollekin se käy ja toisille ei. Mun piti vetää hiilarit lähes nollille ennen kuin paino alkoi laskea. Oli jo ihan selkeitä sokeriaineenvaihdunnan häiriöitä, ja insuliinit ei toiminut enää oikein. Tosin kun olen sokerihiiri otin kahvin kanssa muutaman gramman palan kaupan mustikkapiirakkaa niin sain pidettyä sokerihimot kurissa enkä ratkennut ahmimaan. Mulle riitti kun sain sen makean suutuntuman vaikka ei siitä mahantäytettä tullut. Mahassa kun ei ole makuaistia. Atkinsilla häviää nälkä niin on helpompi olla ilman noita karkkipäivä. Viikon kun sitkuttaa niin on jo tosi hyvä olo. Etsi mielihyvä muista asioista, hemmotteluhoidoista, lämpimästä suihkusta jne.
Käyttäjä370599 kirjoitti:
Höpöjuttuja. Syö tasapainoisesti terveellistä ruokaa. Mahdollisimman vähän jalostettua. Sillä pärjää ja voi hyvin.
Moni on kokeillut tuota, mutta määrät karkaavat käsistä. Siksi siirrytään VHH:lle, jolloin on huomattavasti helpompi kontrolloida syödyn ruoan määrää.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä370599 kirjoitti:
Höpöjuttuja. Syö tasapainoisesti terveellistä ruokaa. Mahdollisimman vähän jalostettua. Sillä pärjää ja voi hyvin.
Moni on kokeillut tuota, mutta määrät karkaavat käsistä. Siksi siirrytään VHH:lle, jolloin on huomattavasti helpompi kontrolloida syödyn ruoan määrää.
Meinaatko että vhh:lla ei syödä terveellisesti ja tasapainoisesti mahdollisimman vähän jalostettua ruokaa?
Mikään ei todellakaan mene pilalle muutaman tunnin herkuttelusta. Mua kylmää, miten tiukasti ja tuomitsevasti monet täällä suhtautuu syömiseen. Satunnainen herkku ei ole syntiä. Jos sen avulla jaksaa laihduttaa muuten hyvään kuntoon, niin todellakin herkuttelette. Mitä järkeä viedä ruokavalio siihen pisteeseen, että ei enää nauti siitä?