Hallitus: Ulkonaliikkumiskielto todennäköinen
Eli kyllä se sieltä tulee ja saadaan vähän vaihtelua tähän juupas eipäs elämään.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Ei lenkkeilyä kielletä
Sisällä olohuoneessa lenkkeily on kovin rajoitettua. Ulkonaliikkumiskielto on juuri sitä mitä nimi sanoo ja ainakaan Saksassa ja Espanjassa ei lenkkeilty kiellon aikana. Pitää varmaan hankkia jostakin koira.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Kun katselee ihmisten käytöstä, niin ei kai se voi kenellekään yllätyksenä tulla, että väistämättä tämä ihmisten välinpitämättömyys ja pakonomainen tarve tungeksia laskettelukeskuksiin johtaa lopulta ulkonaliikkumiskieltoon. Kun keskuudessamme on kaikenmaailman anoja, jotka on jääneet henkisessä kehityksessä 5 vuotiaan tasolle, niin tähänhän se väistämättä johtaa
Minkä hiton takia minä saan sen mitä muut hölmöt on tilanneet? Kaikenlisäksi nää piittaamattomat tulee jatkamaan touhujaan kun heillä on sata hyvää syytä jatkaa touhottamistaan kuten ennenkin eikä tää hallitus yksinkertaisesti näytä kykenevän rajoittamaan joitain asioita.
Vierailija kirjoitti:
niin maalla ei siis voi mennä huusiinkaan kun on kielto?? ämpäri nurkkaan sitte
Tosiuskovainen.
Minulla ei ole 15 vuoteen ollut mitään tautia. Syy siihen on se, että huolehdin käsihygieniasta ja pidän "normaalin suomalaisen" etäisyyden julkisilla paikoilla. En huohota kenenkään niskaan.
Montako koronatapausta on tarttunut tavallisen kaupassakäynnin yhteydessä? Tuskin kovin monta ja nekin ovat luultavasti oman naaman lääppijöitä ilman käsienpesua.
Maskikin on aika turha muuten paitsi julkisissa kulkuneuvoissa tai muissa ahtaissa tiloissa, joissa ollaan pitkään saman henkilön lähellä.
Minulle on ihan sama vaikka koko muu suomi orgioisi keskenään. Ei se korona itsestään minulle hyppää, enkä näe kyllä mitään syytä ulkonaliikkumiskiellolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se, että en äänestä seuraavissa vaaleissa hallituspuolueita ei ole enää todennäköistä vaan se on ihan varmaa.
Se on alettava ensimmäistä ketaa elämässään rikolliseksi, jos tuon kiellon lätkäisevät. En tule noudattamaan.
Mikä siinä on nyt niin kamalaa, jos saa kerrankin viettää laatuaikaa kotona? Te asutte vääränlaisessa asunnossa jos ette kotonanne viihdy! MUUTTAKAA!!!!
Helkkari että on lapsellinen tyyppi, muuttakaa..voi ihkudaa kun se olisikin niin helppoa, vain muuttaa pois varsinkin köyhänä ja autottomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se, että en äänestä seuraavissa vaaleissa hallituspuolueita ei ole enää todennäköistä vaan se on ihan varmaa.
Se on alettava ensimmäistä ketaa elämässään rikolliseksi, jos tuon kiellon lätkäisevät. En tule noudattamaan.
Mikä siinä on nyt niin kamalaa, jos saa kerrankin viettää laatuaikaa kotona? Te asutte vääränlaisessa asunnossa jos ette kotonanne viihdy! MUUTTAKAA!!!!
Helkkari että on lapsellinen tyyppi, muuttakaa..voi ihkudaa kun se olisikin niin helppoa, vain muuttaa pois varsinkin köyhänä ja autottomana.
Pitäiskö mennä töihin ja ostaa auto.
En usko, että tulee ulkonaliikkumiskieltoa. Plus ainoa paikka missä väestötiheys edes olisi suomessa riittävä olisi varmaan pelkkä helsinki. mieti nyt joku ulkonaliikkumiskielto jonnekin Lahteen, saati pienempiin paikkoihin.
Koulut ovat etänä joka automaattisesti tarkoittaa,että nuoret kokoontuvat jossain eli olisi suoraan vaan laittaneet sen liikkumis kiellon
Meidän perällä ei törmää toiseen suomalaiseen kuin sattumalta. Ja poliisi tulee sitten ensi viikolla jos kerkeää. Eli mikään ei muutu.
Sapuskat tulee etuovelle, duunit hoituu etänä, kuten jo ennen koronapyllyiluä. Takapihasta alkaa metsä, jonka polkuja pitkin pääsen koskelle tai metsäjärvelle kalaan. Nykyiset citypoliisit ei jalkaudu edes kaduille saati sitten metsään. Ja tuskin nyt lämpökameraa alkavat helikopterilla lennättämään vähän syrjemmälle.
Joten eipä tuo ulkonaliikkumiskielto muuta elämääni mitenkään. Mutta suorastaan kutkuttaa ajatus kuinka lähiöasukit ja neukkukuutioitsijat tulevat itkemään pitkiä ahdistusitkuja...
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Kun katselee ihmisten käytöstä, niin ei kai se voi kenellekään yllätyksenä tulla, että väistämättä tämä ihmisten välinpitämättömyys ja pakonomainen tarve tungeksia laskettelukeskuksiin johtaa lopulta ulkonaliikkumiskieltoon. Kun keskuudessamme on kaikenmaailman anoja, jotka on jääneet henkisessä kehityksessä 5 vuotiaan tasolle, niin tähänhän se väistämättä johtaa
Juu, ongelma on tosiaan se että joku on teille 5-vuotiaan tasolle jääneille antanut äänioikeuden. Siitä maksetaan nyt.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että tulee ulkonaliikkumiskieltoa. Plus ainoa paikka missä väestötiheys edes olisi suomessa riittävä olisi varmaan pelkkä helsinki. mieti nyt joku ulkonaliikkumiskielto jonnekin Lahteen, saati pienempiin paikkoihin.
Näin helsinkiläisenä ymmärtäisin, jos kaupungin pahimmille korona-alueille laitettaisiin joitain liikkumisrajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Sapuskat tulee etuovelle, duunit hoituu etänä, kuten jo ennen koronapyllyiluä. Takapihasta alkaa metsä, jonka polkuja pitkin pääsen koskelle tai metsäjärvelle kalaan. Nykyiset citypoliisit ei jalkaudu edes kaduille saati sitten metsään. Ja tuskin nyt lämpökameraa alkavat helikopterilla lennättämään vähän syrjemmälle.
Joten eipä tuo ulkonaliikkumiskielto muuta elämääni mitenkään. Mutta suorastaan kutkuttaa ajatus kuinka lähiöasukit ja neukkukuutioitsijat tulevat itkemään pitkiä ahdistusitkuja...
Eiköhän ne lähiöasukit vaan lähde ulos niin kuin kaikki muutkin.
Toivottavasti tulee. Olisihan se taas uusi kokemus.
Toisaalta on kyllä käsittämätöntä, että pitää käyttää pakkokeinoja. Viruksen etenemisen voisi pysäyttää ihan vapaaehtoisestikin. Kaikki tämä pelkästään siksi, että osa ihmisistä on tyhmiä, laiskoja tai itsekkäitä tai näiden yhdistelmiä.
Rauhoitutaanpa nyt. Ei ole tulossa ainakaan mitään valtakunnallista ulkonaliikkumiskieltoa. Vaan korkeintaan tiukasti alueellisesti ja ajallisesti rajattu ulkonaliikkumiskielto.
Hallitus ei ole sanonut noin, miten otsikossa lukee.
Otsikko on lehden itse keksimä. Klikkausotsikko.
Hallitus on sanonut, että ulkonaliikkumis kielto on viimeisiä mahdollisia keinoja, joita koronaa vastaan käytetään.
Sanoin juuri näin sekä eilen A-studiossa että tänään perjantaina 5.3. pidetyssä tiedotustilaisuudessa.
Ap valehtelee ja levitää disinformaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen lähiöasukkina ajatellut, että jos ainoa sallittu ulkona liikkumisen muoto on käydä kerran päivässä kaupassa, rupean taas käymään kaupassa. Mulle tulee kyllä kerran viikossa viikon ruokaostokset kotiinkuljetuksella, mutta ainahan sitä voisi jotain pientä käydä kaupastakin hakemassa.
Mitä väliä sillä on jos tulee? Melko pieni haitta minkä varmasti kestää jos ei ole totaalinen kermaperse ja jos on niin sille asialle kannattaa tehdä muutenkin nopeasti jotain, oli koronaa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Se tietää sitä, että poliisit pörrää tavallista enemmän kaupungilla.
Kun on hiljaista eikä ihmsiä liiku ilta- eikä yöaikaan, niin se on kulta-aikaa rikollisille murtautua yhteen ja toiseenkin paikkaan.
Kyllä tulee takseillekin hiljaiset ajat, miinuksen puolelle menee monella taksiyrittäjällä tämä kuukausi.
Nyt jo tarjoavat alennuskyytejä.
Minä en tilaa edes Kela-kyytejä enää vaikka olisi siihen oikeus, jos puolisolla on vapaata niin hän vie mut hoitoon. Takseista ei voi tietää ketä heillä on kyydissä ollut ja missä ovat itse liikkuneet, esim saaneet tartunnan omilta perheenjäseniltään. Kaikki mahdolliset kontaktit niin minimiin kuin voin. Rokotusta en vielä saa vaikka kuulun 1. riskiryhmään elinsiirron takia.
Seuraavaksi on jätettävä hoitokäyntejä väliin. Tähän tämä touhu on mennyt.
Lukekaapa ajatuksella tokin juttu, kuka sanoi ja mitä. Valtaosa on ihan toimittajan omaa spekulaatiota! Minua kiinnostas myös, mihin mahtaa viitata tällä "hallituksen piirillä".
Korona-aikana pelottavinta on ollut hysteriaa lietsova huono juornalismi.