Oletko käynyt koskaan Helsingissä?
Ollaan joskus miehen kanssa ajateltu lähteä reissuun mutta sekin jäänyt. Kalajoella käyty kerran. Mitä Hesassa olisi nähtävää jota kannattaisi käydä katsomassa?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Haikon kartanossa on hyvä ruoka.
ei ole Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Okei eli maalaiset villiintyivät kun joku meinaa uskaltautua isolle kirkolle.
Niitä harmittaa kun itse eivät uskalla.
Kun vauhtiin päästiin, niin suosittelen Helsinki-Vantaan lentoasemaa. Helsingin sydäntä.
Vierailija kirjoitti:
Kuusijärven sauna 👌
Ei ole Helsingissä
Itis ja meri-rastila kannattaa ottaa valikoimaan. Tunnelma kuin Algerialaisessa basaarissa. Puhoksen ostari myös heti tien toisella puolella, itämaisia mausteita kotiinvietäväksi.
Kannattaa katsoa vaikka Helsingin tapahtumakalenterista mitä olisi tulossa ja suunnitella sen mukaan.
Suosittelisin kuitenkin kesällä vierailua, on enemmän tapahtumia ja kaikki ei näytä niin ankealta.
Helsinkiläinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos taiteesta tykkäätte, menkää Emmaan.
Emmassakin voi käydä välttyä käymättä Helsingissä.
Lähes kieliopillinen lause.
Koko keskustelu näyttää olevan muutenkin kirjoitettu ns. kieli poskella. Jos kuitenkin pahoitit mielesi, niin pahoittelut siitä.
"...voi käydä välttyä käymättä..."
Kiitos, en pahoita mieltäni, huolestun immeisten kielentajun katoamisesta.
Nyt juuri täällä ei ole mitään nähtävää...
Tietysti voi kävellä ulkona, käydä katsomassa ulkoa päin Eduskuntataloa, Säätytaloa, Senaatintoria, Kauppatoria, mennä Hietaniemen hautausmaalle etsimään kuuluisuuksien hautamuistomerkkejä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haikon kartanossa on hyvä ruoka.
ei ole Helsingissä
Mä kyllä oon tykännyt Haikon kartanon ruoasta Hesassakin. Ja hyvä palvelu!
Vierailija kirjoitti:
Metrolla ja ratikalla ajelette ympäriinsä kun niitä ei paljon muualla Suomessa ole. Senaatintorin isolle terassille syömään ja samassa voi viettää iltaakin.
Metro ei ole nähtävyys, paitsi lyhyen reittinsä takia. Hyvää siinä on ettei tarvitse istua alas koska matka päätepysäkiltä toiselle kestää niin vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Aleksis Kiven mökki ja Ainola.
Kumpikaan ei ole Helsingissä.
Koffin olutratikka oli ainoa hyvä asia. Pystyi vetämään kännit jotta unohtaa missä kaupungissa on.
Jumbo ja se kylpylä siellä on meidän perheen suosikki Hesassa :)
M25 kirjoitti:
En oo käynny, mut oon kuullu, et siel on joku puisto mihi hesalaiset eksyy. :D Haluisin nähä sen!
No joskus ihmiset kävelee kaisaniemenpuistoon, mutta ei koskaan kävele sieltä pois.
Ikeassa kannattaa käydä jos on autolla.
Vierailija kirjoitti:
Jumbo ja se kylpylä siellä on meidän perheen suosikki Hesassa :)
Vantaata sekin...
No kun tälle linjalle lähdettiin, ettei löydy Helsingistä katsottavaa, niin ehdotan minäkin vierailukohteeksi Bengtskärin majakkaa.
Okei eli maalaiset villiintyivät kun joku meinaa uskaltautua isolle kirkolle.