Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteiden latistuminen ja erilleen muutto

Vierailija
04.03.2021 |

Onko kenelläkään kokemusta suhteen elvyttämisestä erilleen muuton myötä? Mies on hukassa tunteidensa kanssa, ei tiedä mitä haluaa minusta. Tunteita on, mutta ei tiedä rakastaako. Elämässämme on tapahtunut ikäviä asioita, jotka ovat ajaneet meitä erilleen. Yhdessä olemme olleet kolme vuotta. Mies haluaisi muuttaa erilleen ja miettiä asioita. Itse en tiedä miten suhtautua. Kokemuksia?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko mies olla ahdistunut siitä, että suhteessa pitäisi edetä siihen perheen perustamisen suuntaan. Jos hän ei olekaan vielä halukas siihen.

Sun kannattaa miettiä omaa tilannettasi (minkä ikäinen olet) ja tehdä johtopäätöksiä.

Mies on itse ollut enemmän aloitteellinen näissä perheasioissa myös. Olen itse 30v, mies kaksi vuotta vanhempi. Ap

Vierailija
22/35 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia on omien vanhempien paluusta yhteen asumuseron jälkeen. SUURI VIRHE. Erosivat sitten joitakin vuosia myöhemmin lopullisesti.

Menkää parisuhdeterapiaan käsittelemään asioitanne. Asiantuntija voi auttaa arvioimaan omaa halua palata yhteen ja antaa välineitä kehittää parisuhdetta. Saatte ulkopuolista perspektiiviä.

Jos ei halua mennä parisuhdeterapiaan niin sehän kertoo sitten jo aika paljon siitä halusta ja kyvystä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa toisillenne etäisyyttä ennen kuin päädytte muuttamaan erillenne. Siis sillä tavalla, että jos toinen haluaisi viettää yksinään aikaa kotona, eli olla omassa rauhassaan, niin silloin toinen lähtisi pois tekemään omia juttujaan. Oma aika on erittäin tärkeää suhteessa ollessakin ja sitä on hankalaa vaatia, jos toinen on koko ajan lähellä, kiinni toisessa. Jos tällainen järjestely ei poista ahdistusta ja saa taas kaipaamaan toistenne seuraa, silloin suhde on tullut tiensä päähän eikä yhdessä pitäviä tunteita enää ole jäljellä. Kokeilkaa kaikkea mahdollista ennen erilleen muuttamista, koska se on yleisesti ottaen se viimeinen kuolinisku suhteen jatkumiselle!

Vierailija
24/35 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko mies olla ahdistunut siitä, että suhteessa pitäisi edetä siihen perheen perustamisen suuntaan. Jos hän ei olekaan vielä halukas siihen.

Sun kannattaa miettiä omaa tilannettasi (minkä ikäinen olet) ja tehdä johtopäätöksiä.

Mies on itse ollut enemmän aloitteellinen näissä perheasioissa myös. Olen itse 30v, mies kaksi vuotta vanhempi. Ap

Voi olla ollut, rakastumisen hormonimylläkässä ainakin. Tuon ikäiset miehet valitettavasti usein haluavat jatkaa vielä mieslapsina lähemmäs neljääkymppiä.

No, ei saisi olla näin kyyninen.

Vierailija
25/35 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilleen muutto voisi sinänsä tapahtua luontevastikin, että minulla on työn puolesta mahdollisuus muuttaa hetkellisesti lähipaikkakunnalle. Tämä vaihtoehto on ollut esillä jo ennen tätä kriisiä, mutta silloin en sitä harkinnut. Nyt toisaalta pelottaa ajaako erillään asuminen sitten kokonaan eroon toisesta. Mies sanoo, että etäisyyden aikana pääsisi ehkä paremmin kiinni siihen tunteeko ikävää ja miltä elo ilman minua tuntuu. Osoittaa tälläkin hetkellä lämpimiä tunteita ja välittämistä minua kohtaan, mutta ilmeisesti ei nyt yhtäkkiä osaa sanoa rakastaako ja haluaako olla kanssani. Ap

Vierailija
26/35 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on toinen nainen. Mistä ”tiedät” ettei ole? 99% tällaisista tapauksista näin on.

Vierailija
27/35 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin asumuserossa avioliiton hankalassa vaiheessa. Se yksin ei auttanut, vaan käytiin parisuhdeleirillä myös, ja se oli käänteentekevää. 

Mitä on rakkaus? Eniten ihastuksen tunnetta, kiintymystä, tahtoa olla yhdessä? 

Vierailija
28/35 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilleen muutto voisi sinänsä tapahtua luontevastikin, että minulla on työn puolesta mahdollisuus muuttaa hetkellisesti lähipaikkakunnalle. Tämä vaihtoehto on ollut esillä jo ennen tätä kriisiä, mutta silloin en sitä harkinnut. Nyt toisaalta pelottaa ajaako erillään asuminen sitten kokonaan eroon toisesta. Mies sanoo, että etäisyyden aikana pääsisi ehkä paremmin kiinni siihen tunteeko ikävää ja miltä elo ilman minua tuntuu. Osoittaa tälläkin hetkellä lämpimiä tunteita ja välittämistä minua kohtaan, mutta ilmeisesti ei nyt yhtäkkiä osaa sanoa rakastaako ja haluaako olla kanssani. Ap

Nääh, mua niin ärsyttää nämä "tykkään mutten tiedä rakastanko" -tyypit. Mitä he odottavat ja tarkoittavat rakkaudella? Minusta rakkaus on sitä et tykkää ja haluaa olla yhdessä, ja tekee rakkauden tekoja. Ei tarttis aina tehdä ongelmaa.

Vierailija
29/35 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on toinen nainen. Mistä ”tiedät” ettei ole? 99% tällaisista tapauksista näin on.

Tietenkään en voi täysin olla varma, mutta tiedostaen elämäntilanteemme ja tähän johtaneet tekijät on minusta ihan järkeenkäypää olla tunteistaan sekaisin ihan ilman että siihen liittyy toista naista. Mies ei myöskään ole tunnetaidoiltaan ehkä paras. Hän ei siis oikein osaa tutkailla itseään eikä nimetä tunteitaan tai olotilojaan. Hän myöskin välttelee kohtaamasta omia vaikeita tunteitaan ja pakenee niitä. En tiedä mitä mies tarkoittaa sillä ettei ole varma rakastaako. Hän kuitenkin tuntee minua kohtaan romanttisia ja seksuaalisia tunteita ja se myös hänestä näkyy. Ap

Vierailija
30/35 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei auttanut, mies ei kokenut ikävää eikä edelleenkään romanttisia tunteita minua kohtaan. Seksuaalista ikävää kyllä, mikä on minusta vähän outoa jos ei romanttisia tunteita ole. Sanomattakin on selvää, että seksiin en suostu, kun ei kerran halua olla rakkaussuhteessa minun kanssa ole. Erohan tästä on tulossa, tuo oli vähän niinkuin viimeinen oljenkorsi. Ja taustalla juuri tämä pidempään jatkunut " en tiedä rakastanko". Eli vastaukseni olen saanut, meille ei tässä erillään olo eikä terapiakaan auttanut.

Vierailija
31/35 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä parhaimmillaan hyvinkin voi olla, että erillään asuminen pelastaa suhteen ja herättää ymmärtämään mitä oikeasti haluaa. Jatkoa ajatellen kuitenkin tärkeää keskustella miten vaikeat vaiheet hoidetaan, kun ei se erilleen muutto voi aina olla ratkaisu ongelmiin.

Vierailija
32/35 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/35 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi myös ymmärtää, että tunteet voi suhteessa vaihdella eikä aina välttämättä todellakaan tunnu mitenkään erikoiselta.

Vierailija
34/35 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/35 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään en voi täysin olla varma, mutta tiedostaen elämäntilanteemme ja tähän johtaneet tekijät on minusta ihan järkeenkäypää olla tunteistaan sekaisin ihan ilman että siihen liittyy toista naista. Mies ei myöskään ole tunnetaidoiltaan ehkä paras. Hän ei siis oikein osaa tutkailla itseään eikä nimetä tunteitaan tai olotilojaan. Hän myöskin välttelee kohtaamasta omia vaikeita tunteitaan ja pakenee niitä. En tiedä mitä mies tarkoittaa sillä ettei ole varma rakastaako. Hän kuitenkin tuntee minua kohtaan romanttisia ja seksuaalisia tunteita ja se myös hänestä näkyy. Ap

Mies pitäisi saada terapeutin pakeille, jotta hän saisi asiaa vähän avattua ulkopuolisen avulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä