Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oopperajuhlille haetaan vapaaehtoisia paikannäyttäjiä. Mitä pidätte ehdoista ja palkasta?

Vierailija
04.03.2021 |

Sinne pitää mm. järjestää oma kansallispuku työasuksi, paikalla pitää olla vähintään neljä kertaa ja opastaa sisään vyöryvää oopperakansaa turvaväleissä yms., ja vastineeksi saa kaksi lippua kenraaliharjoituksiin.

https://operafestival.fi/oopperajuhlat/tyopaikat/vapaaehtoiset-paikanna…

Mitä sanotte?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työn vastineeksi saat vähintään kaksi kenraaliharjoituslippua. Työstä ei makseta rahakorvausta eikä Oopperajuhlat järjestä majoitusta eikä ruokailuja." Ja oma kansallispuku.

-huutonaurua- Laitontahan tämä yksinkertaisesti on. Ei ole varmaan vakuutuksiakaan. Jos se puku menee paskaksi, niin kukaan ei korvaa.

Vapaaehtoistyö ei ole millään muotoa laitonta. Sitä tehdään päivittäin erittäin monissa paikoissa. Ihmisiä ei velvoiteta siihen, vaan he voivat itse valita ovatko valmiita ko. hommaan. Vakuutuksista aikuiset yleensä osaavat huolehtia ihan itse. 

Silti. Ei edes hernesoppaa ja vettä tarjota, vaan vaaditaan maksamaan itse puvut ja vakuutukset. Miten köyhää se oopperaväki noin keskimäärin on, kysyn vaan?

Tarjoaako sinun harrastustoimintasi välineet ja ruuat ja vakuutukset ilmaiseksi?

Joskus edes. Tämä koko paska on kerran vuodessa. Ei paljon vaatis suunnittelua budjettiin, että sen sopan ja kahvin sinne saisi TYÖNTEKIJÖILLE.

Mä voin kysyä mun tutuilta, että onko ne rokkaa ja vettä vailla. En usko, syyt tuonne menemiselle on ihan muut kun ap pystyy edes kuvittelemaan.

Vierailija
22/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työn vastineeksi saat vähintään kaksi kenraaliharjoituslippua. Työstä ei makseta rahakorvausta eikä Oopperajuhlat järjestä majoitusta eikä ruokailuja." Ja oma kansallispuku.

-huutonaurua- Laitontahan tämä yksinkertaisesti on. Ei ole varmaan vakuutuksiakaan. Jos se puku menee paskaksi, niin kukaan ei korvaa.

Vapaaehtoistyö ei ole millään muotoa laitonta. Sitä tehdään päivittäin erittäin monissa paikoissa. Ihmisiä ei velvoiteta siihen, vaan he voivat itse valita ovatko valmiita ko. hommaan. Vakuutuksista aikuiset yleensä osaavat huolehtia ihan itse. 

Silti. Ei edes hernesoppaa ja vettä tarjota, vaan vaaditaan maksamaan itse puvut ja vakuutukset. Miten köyhää se oopperaväki noin keskimäärin on, kysyn vaan?

Tarjoaako sinun harrastustoimintasi välineet ja ruuat ja vakuutukset ilmaiseksi?

Joskus edes. Tämä koko paska on kerran vuodessa. Ei paljon vaatis suunnittelua budjettiin, että sen sopan ja kahvin sinne saisi TYÖNTEKIJÖILLE.

Mistä tiedät, ettei siellä ole jonkinlaista ruokaa tarjolla? Yleensä myös vapaaehtoistyöntekijöille järjestetään jonkinlaista karonkkaa tms. festarin päätyttyä. Ja jos joku VAPAAEHTOISESTI haluaa mennä omakustanteisesti tuonne töihin, miksi se sinua närästää noin paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö yhtään kuinka paljon tuollaisessa tapahtumassa on vapaaehtoistyöntekijöitä? Ei puhuta ihan pikkusummista, jos heidät aletaan ruokkia, vakuuttaa ja pukea järjestäjän puolesta. 

Vierailija
24/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene, jos et halua.

Festareilla tehdään aina talkootyötä, myös klasaripuolella.

Kyllä sinne sitten joku ooppperafani menee.

Vierailija
25/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sali niin suuri ja penkkirivit pitkiä, että siellä todella tarvitseekin paikannäyttäjän.

Linna on myös erittäin hämärä, melkein pimeä.

Ulkomaalaisia on normaali vuonna paljon, joten ainakin englannin kielen osaaminen pitäisi olla ehtona.

Myös saksalaisia on runsaasti.

Kiva homma jollekin nuorelle tytölle, kansallsipuku päällä ohjailla ihmisiä paikoilleen oopperan alussa ja taukojen jälkeen.

Vierailija
26/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen mitä olen itse siellä käynyt, niin on aina ollut nuoria naisia, kielitaitoisia koska puhuvat sujuvasti ulkomaalaisten kanssa.

Mielestäni sopii hyvin opiskelijalle.

Vierailija
27/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sen mitä olen itse siellä käynyt, niin on aina ollut nuoria naisia, kielitaitoisia koska puhuvat sujuvasti ulkomaalaisten kanssa.

Opiskelija tarvitsee rahaa, joten ilmaistyö ei sovi. Tuollainen homma sopii vakavaraiselle oopperafanille, jolle hommasta koituvat kustannukset ja palkattomuus eivät ole ongelma.  

Vierailija
28/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilun puolella vapaaehtoistyötä tehdään paljon enemmän eikä se herätä samanlaisia reaktioita.

Jukolan viestiä toteuttamassa on n. 1600 talkoolaista.

Vierailija
29/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija tarvitsee rahaa, joten ilmaistyö ei sovi. Tuollainen homma sopii vakavaraiselle oopperafanille, jolle hommasta koituvat kustannukset ja palkattomuus eivät ole ongelma.  

Vanhempia ihmisiä on mun tietämäni ooppera- ja muiden musiikkitapahtumien vapaaehtoiset. En tiedä yhtään opiskelijatyttöä niissä hommissa. Se on tapa viettää kesälomaa.

Vierailija
30/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni menisin, jos asuisin lähempänä, olisi vapaata ja minulla olisi puku.

Vierailija
31/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä tosissaan kuvittelee, että Ilosaarirockissa tai Provinssirockissa on palkattua työvoimaa? Ehei, palkatta töissä, mutta ei tarvitse maksaa pääsylippuja. vaatteistakin annetaan selkeät vaatimukset.

Vierailija
32/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä tosissaan kuvittelee, että Ilosaarirockissa tai Provinssirockissa on palkattua työvoimaa? Ehei, palkatta töissä, mutta ei tarvitse maksaa pääsylippuja. vaatteistakin annetaan selkeät vaatimukset.

Ei kukaan muu koko ketjusta paitsi ap.

Vierailija
33/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestetäänkö tuo edes tänä vuonna?

Vierailija
34/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestetäänkö tuo edes tänä vuonna?

Ei tietenkään. Muuten vaan hakevat vapaaehtoistyöntekijöitä tälle kesä :D

Vierailija
35/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et nakojaan ole oikein sisaistanyt sita mita vapaaehtoistyo tarkoittaa.

Suomessa ollaan aina kasi ojossa ottamassa mutta antamisen kanssa on toisin.

Vierailija
36/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilun puolella vapaaehtoistyötä tehdään paljon enemmän eikä se herätä samanlaisia reaktioita.

Uskallan väittää, että vähintään 90% suomalaisista musiikkifestareista pyörii pitkälti vapaaehtoisvoimin. Toki osa palkkatyössäkin, mutta ovat kyllä vähemmistössä.

Nimimerkillä ties kuinka monta kesää festarivapaaehtoisena ollut

Olen ollut nuorempana musiikkifestareilla töissä, ja sain kyllä siitä ihan palkkaa. Ei hyvää, mutta opiskelijana ihan ok oli se pienikin. Lisäksi sai määrittää kauanko on vuorossa, töiden jälkeen jäädä festareille, ruokailu henkilökunnan teltassa ja kuljetukset. Olisi saanut myös välissä käydä, jos olisi ollut joku mieluinen konsertti.

Tuo oli silloin ihan hyvä diili, kun ne liput aika kalliita, pääsi maksutta festareille ja sai vielä rahaa ja ruokailut päälle, kun muutaman tunnin oli töissä 😊

Vierailija
37/95 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aika jäätävää, miten kauhuissaan täällä ollaan esim. työkkärin järjestämistä palkkatuetuista töistä (tai mikä sen nimi on, missä saa pienen rahan korvauksen päälle), mutta siitä, että vakavarainen tapahtuma, minne liput maksavat hulluna, on täysin ok hakea ilmaistyövoimaa, jolta vaaditaan sitoutumista ja jopa kansallispukua ilman edes ruokatarjoilua. Missä logiikka? Ensinmainittu edes auttaa työllistymisessä.

Vierailija
38/95 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni aika jäätävää, miten kauhuissaan täällä ollaan esim. työkkärin järjestämistä palkkatuetuista töistä (tai mikä sen nimi on, missä saa pienen rahan korvauksen päälle), mutta siitä, että vakavarainen tapahtuma, minne liput maksavat hulluna, on täysin ok hakea ilmaistyövoimaa, jolta vaaditaan sitoutumista ja jopa kansallispukua ilman edes ruokatarjoilua. Missä logiikka? Ensinmainittu edes auttaa työllistymisessä.

Jep. Kyllä minua arvelutti esim. Flow’n tapa käyttää vapaaehtoisia ja jakaa tukevia osinkoja osakkailleen samaan aikaan.

Vierailija
39/95 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma, kyllähän joku palstalainen tekee hetkessä munsalan puvun.

Vierailija
40/95 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kenties kymmenien tuhansien palkkion kuittaava tähtiesiintyjä voi tuntea häivähdyksen huijarisyndroomasta.