Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusimaa suljetaan pääsiäiseksi

Vierailija
04.03.2021 |

Kiitos vaan jälleen kaikille hiihtolomamatkailijoille. Kaikki merkit osoittavat että Uusimaa suljetaan ennen pääsiäistä jälleen muutamaksi viikoksi. Koska edellinen sulku oli perustuslain vastainen, niin tällä kertaa asia hoidetaan ulkonaliikkumiskiellolla.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000007841189.html

Pane siis merkille, viimeistään kolmen viikon kuluttua tästä päivästä Uudenmaan rajat on suljettu mökkeilijöiltä ja pääsiäislomailijoilta.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä levitä disinformaatiota. Älä levitä. Joku hölmö voi vaikka uskoa sinua, ja alkaa valmistautua asiaan.

Mitään ei ole päätetty, eikä vielä päätetäkään, vasta sitten kun katseltu ensi viikon tartuntaluvut.

Ja kuten artikkelissa sanottiin, asiantuntijat ovat eri mieltä siitä, minkä verran joku Uudenmaan eristäminen vaikuttaisi mihinkään.

Lue asiat ensin kunnolla, ja tee oletuksia ja aloituksia vasta sen jälkeen.

Nyt olet tässä asiassa jo myöhässä. Ainakin minulla on Helsingissä asuvia tuttavia, jotka aikovat tulevana viikonloppuna lähteä maaseudulle seuraamaan, mikä on hallituksen seuraava siirto. Eivät rohkene enää liikkua Helsingissä ulkona koronan vuoksi ja pelkäävät ulkonaliikkumiskieltoa.

Vierailija
22/28 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat sulkea. Ei tuota pysty kukaan valvomaan, niin en tule välittämään tippaakaan koko asiasta. Siinäpähän vingutte. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimaa muuttuu, siitä tulee valtava korona vanki leiri, natolankaa ympärille.

Vierailija
24/28 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusimaa muuttuu, siitä tulee valtava korona vanki leiri, natolankaa ympärille.

Armeija sinne on jo tilattu, majoituspaikkoja "vanki leirejä" laajennetaan kokoajan. Hesalaisten oma moka.

Vierailija
25/28 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Uudellamaalla ja ainoastaan yksi koko lähipiiristä on ylipäänsä ylittänyt Uudenmaan rajaa korona-aikana ja ylittää sen luvan kanssa joka tapauksessa koska kulkee töissä vähän milloin missäkin. Varokaa! Muihin se ei juuri vaikuta paitsi työliikennettä varten lupia tarvitseviin. Varmaan ärsyttää kulkea jostain Riihimäeltä Hyvinkäälle asti töihin ja selitellä millä asialla kulkee, kevään sulun aikana oli mm. junissa poliiseja. Hyödytöntä. Eniten täältä kuljetaan juuri töissä muualla eikä jossain bailuissa huvikseen muissa maakunnissa. Mökkiläiset sitten on siellä mökkikaranteenissa, karmeeta? Ei saa mennä eväiden kanssa mökille metsään? Ja töihin on silti pakko mennä.

Vierailija
26/28 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme Uudellamaalla ja ainoastaan yksi koko lähipiiristä on ylipäänsä ylittänyt Uudenmaan rajaa korona-aikana ja ylittää sen luvan kanssa joka tapauksessa koska kulkee töissä vähän milloin missäkin. Varokaa! Muihin se ei juuri vaikuta paitsi työliikennettä varten lupia tarvitseviin. Varmaan ärsyttää kulkea jostain Riihimäeltä Hyvinkäälle asti töihin ja selitellä millä asialla kulkee, kevään sulun aikana oli mm. junissa poliiseja. Hyödytöntä. Eniten täältä kuljetaan juuri töissä muualla eikä jossain bailuissa huvikseen muissa maakunnissa. Mökkiläiset sitten on siellä mökkikaranteenissa, karmeeta? Ei saa mennä eväiden kanssa mökille metsään? Ja töihin on silti pakko mennä.

Missä ihmeen mökkikaranteenissa ja olisi karmeeta? Olen tehnyt etätöitä viime maaliskuusta ja asunut koko ajan lähinnä mökillä. Mielummin olen kuluneen vuoden käynyt eväiden kanssa metsässä kuin pyörinyt jossain kaupungilla. Ja kun ei kuukausiin ole edes teatterit olleet auki, mitä tekisin kaupungissa?

Mökillä olen nyt opetellut puukäsitöitä. Ei mulla kaupungissa mitään vaarin verstasta ole käytössä.

Vierailija
27/28 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen mökkikaranteenissa ja olisi karmeeta? Olen tehnyt etätöitä viime maaliskuusta ja asunut koko ajan lähinnä mökillä. Mielummin olen kuluneen vuoden käynyt eväiden kanssa metsässä kuin pyörinyt jossain kaupungilla. Ja kun ei kuukausiin ole edes teatterit olleet auki, mitä tekisin kaupungissa?

Mökillä olen nyt opetellut puukäsitöitä. Ei mulla kaupungissa mitään vaarin verstasta ole käytössä.

No nimenomaan kun ei Uudenmaan rajan sulkeminen vaikeuta kuin juuri vaikka mökille ajamista etätöihin. Jos ei rajaa saa ylittää autolla muuten vain, ei voi noin vain mökkeillä jos ei ole aivan pakko lähteä kotoa Uudenmaan rajan yli pois. Vaikka mitäpä tuollainen haittaa?

Samalla kuitenkin töissä Uudenmaan rajan

yli käyvien (joita rajaliikenteestä selvä enemmistö) annetaan ylittää raja normaalisti. Pakkohan se onkin.

Eli mitä hyötyä koko rahan sulkemisesta olisikaan? Ei mitään. Ei lopeta tartuntojen leviämistä mitenkään. Vain pieni vähemmistö kulkee rajan yli bailaamassa tai harrastuksissa tms. ei-pakollisessa siten, että levittävät tartuntoja. Sulun aikaan pakollinen liikenne eli melkein kaikki liikenne jatkuisi normaalisti. Liittyykö tämä vaaleihin vai mihin, näin turha idea?

Vierailija
28/28 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko hetkeäkään. Viime keväinen Uudenmaan eristys on todettu jälkeenpäin lähes hyödyttömäksi, eikä perusteita sille enää edes ole olemassa (tauti on koko maassa). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan