Seksuaalinen hyväksikäyttö ainut vaihtoehto?
Minun mieltäni on vaivannut koko pienen elämäni se, että sain kondylooman ollessani yläasteella vaikka en ollut koskaan harrastanut seksiä. Uskalsin mennä asiasta lääkärille vasta monen vuoden päästä ja valehtelin että olen harrastanut seksiä koska tuntui että ei lääkäri uskoisi että olen neitsyt ja se olisi nöyryyttävää....Kyseessähän on sukupuolitauti, mutta kun en yksinkertaisesti muista yhtään minkäänlaista hyväksikäyttöä. Nukuin aika isoksikin asti isäni vieressä kun olin hyvinhyvin arka lapsi ja minulla on tullut päähän kamalia ajatuksia, vaikka isäni on mahtava ihminen
Kommentit (5)
Kondylooma voi tarttua myös välillisesti esim. saunan lauteilta. Aktiivisten rakkuloiden kanssa pitää aina olla varovainen.
Kondylooma on kai ainoa, joka voi oikeasti tarttua vaikka vessan istuinrenkaasta, kun on otolliset olosuhteet. Plus se voi tarttua lapseen synnytyksessä ja aktivoitua aikuisena.
Mikei voisi olla neitsyelläkin, onhan ihan tavalliset syylätkin lapsilla yleisiä ja samasta hpveestä nekin johtuu
Vierailija kirjoitti:
Kondylooma voi tarttua myös välillisesti esim. saunan lauteilta. Aktiivisten rakkuloiden kanssa pitää aina olla varovainen.
Rakkulat kuuluvat herpekseen. Mutta pelkkä kosketustartunta riittää.
Selväjuttu, isän kettu kävi nuuskimassa koloa