Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen kun olen oikeasti jo valkohapsi mutta haluan tukan olevan tummanruskea?

Vierailija
04.03.2021 |

Ongelmana on se että pitää usein värjätä ja se että taas päänahkaa pisteli huuhtelun jälkeen, ei kivaa.
Olen järkyttävän näköinen tukka valkoisena, tyvikasvukin on rumaa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja kaljuksi.

Vierailija
2/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanruskeat hiukset.

Vierailija
4/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös harmaannnuin jo 35 v ja värjään kyllä joka kuukausi, en halua vielä töissä näyttää mummolta... En koe värjäämistä millään tapaa ongelmaksi.

Mutta sulla siis päänahka ärtyy väristä? Niitähän on erilaisia herkille sopivampia värejä myös, esim. suoraväri Elumen, Simin jotkut kampaamovärisarjat. Ehkä sellaisia uskaltaisi kokeilla, jos ei kumminkaan varsinaista allergista reaktiota ole tullut vaan vain lievää kemikaaliärsytystä. 

(Kasviväreihin ei sen sijaan kannata sortua ellei ole valmis värjäämään ensin alle henna + päälle indigo, mihin menee noin 6 tuntia. Itse kokeilin suoraan purkista tummanruskeaa henna+indigo seosta ja lopputulos oli että harmaat hiukset muuttui vihreiksi, seassa olevat vaaleanruskeat tummanruskeiksi.) 

Vierailija
5/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleanruskeat hiukset.

Yhtä lailla senkin joutuu värjäämällä tekemään ja värit ärsyttää päänahkaa.

Vierailija
6/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin kuulla! Minulla on aina ollut tummanruskeat hiukset mutta juurikasvusta olen huomannut että oma väri on selvästi viime vuosina menettänyt omaa pigmenttiään ja vaalentunut. Nyt viimeisen vuoden aika harmaata on alkanut pukata kunnolla! Näkyy ikävästi, kun koronavuonna kampaajakäyntien väli on pidentynyt. Ja olen hädin tuskin viisikymppinen!

Nyt mietin jatkaako sitkeästi värjäystä tummaksi, vai pitääkö alkaa hivuttaa väriä vaaleammaksi. Minusta on selvästi tulossa hopeakettu (hopeapuuma? Olen nainen). Voi itku!

Vierailija
7/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myös harmaannnuin jo 35 v ja värjään kyllä joka kuukausi, en halua vielä töissä näyttää mummolta... En koe värjäämistä millään tapaa ongelmaksi.

Mutta sulla siis päänahka ärtyy väristä? Niitähän on erilaisia herkille sopivampia värejä myös, esim. suoraväri Elumen, Simin jotkut kampaamovärisarjat. Ehkä sellaisia uskaltaisi kokeilla, jos ei kumminkaan varsinaista allergista reaktiota ole tullut vaan vain lievää kemikaaliärsytystä. 

(Kasviväreihin ei sen sijaan kannata sortua ellei ole valmis värjäämään ensin alle henna + päälle indigo, mihin menee noin 6 tuntia. Itse kokeilin suoraan purkista tummanruskeaa henna+indigo seosta ja lopputulos oli että harmaat hiukset muuttui vihreiksi, seassa olevat vaaleanruskeat tummanruskeiksi.) 

Ei joka paikasta ärsytä, tuo yksi alue vain.

Voit siis suositella noita kahta? Kampaamosta?

Vierailija
8/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaleanruskeat hiukset.

Yhtä lailla senkin joutuu värjäämällä tekemään ja värit ärsyttää päänahkaa.

Kyllä, mutta jos siitä sitten asteittain vaalenisin.

Vierailija
9/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö tehdä? Menet todella hyvälle kampaajalle. Se on ainoa tarvitsemasi neuvo.

Vierailija
10/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Let's just go grey girls!

N52

Vierailija
11/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain kokemusta, kuinka pitkään kannattaa jatkaa värjäystä ja milloin luovuttaa harmaalle?

Vierailija
12/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäkö tehdä? Menet todella hyvälle kampaajalle. Se on ainoa tarvitsemasi neuvo.

Sitten kun on varaa.

Vierailija
13/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain kokemusta, kuinka pitkään kannattaa jatkaa värjäystä ja milloin luovuttaa harmaalle?

Tätä mietin monta kertaa.

Ap

Vierailija
14/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 52 ja todellakaan en halua alkaa olla harmaahapsi. Eli käyn kampaajalla, mutta en ihan tummaa laita, koska muuten juurikasvu erottuu liian nopeasti.

Yksi tuttu lakkasi värjäämästä ja on nyt ihan harmaa. Ihan hirveästi vanheni ulkonäöltään, eihän sitä tosin kukaan tohdi hänelle sanoa.,,,

Vierailija
15/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan valkoinen, tiedän että harmaa vanhentaa.

Pitäiskö sitten joskus korostaa sitä vaaleutta?

Tumma tukka muistuttaa nuoruudesta..

Vierailija
16/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vasta 25, mutta on alkanut tulla harmaata jo varsinkin etuhiuksiin. Itselläni ei väriaineet ole vielä aiheuttaneet mitään niin värjään... välissä käytön tyveen suihkutettavaa väriainetta, niin ei ihan koko ajan tarvitse värjätä.

Jos allergisoidun, niin pitää varmaan hankkia peruukki 😁 tai sitten vain näyttää mummolta.

Vierailija
17/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin perehtymään kasviväreihin huolellisesti ja kokeilemaan, niistä saisi varmasti hyvän avun ja lisäksi ovat hiusta hoitavia ja vahvistavia.

Toinen vaihtoehto on rohkeasti kasvattaa oma väri esiin, eli vaalentaa vain pituuksista ja sävyttää hopean värisellä sävytteellä. Näin päänahka ei ärsyynny.

Harmaat/valkoiset hiuksethan ovat nyt myös lisääntyvä trendi kun ihmiset haluavat luonnollisen värinsä takaisin. Harmaat hiukset voivat olla todella kauniit ja kokonaisuutta voi aina nuorentaa meikin ja vaatteiden avulla.

Vierailija
18/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilla värjäisin itse jos haluaisin tummanruskeat hiukset. Valitettavasti en halua!

Vierailija
19/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 72-vuotias ja värjään edelleen itse hiukseni, aina kun valkoinen juurikasvu

alkaa olla noin pari senttiä. Ja itseasiassa värjään siksi , koska se juurikasvu on valkoinen

eikä mikään ihanan värinen esim. tummanharmaa.

Ehkä joku geeniperimä, koska äidilläni hiukset muuttuivat valkoiseksi, hänen ollessa

vähän yli nelikymppinen

Eli en luovuta ainakaan vielä. Käy kampaajalla ensin värjäyttämässä hiuksesi ja pyydä

neuvoa, jos on mukava, tuttu kampaaja, kotivärjäyksee, kyllä se onnistuu.

Vierailija
20/44 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin perehtymään kasviväreihin huolellisesti ja kokeilemaan, niistä saisi varmasti hyvän avun ja lisäksi ovat hiusta hoitavia ja vahvistavia.

Toinen vaihtoehto on rohkeasti kasvattaa oma väri esiin, eli vaalentaa vain pituuksista ja sävyttää hopean värisellä sävytteellä. Näin päänahka ei ärsyynny.

Harmaat/valkoiset hiuksethan ovat nyt myös lisääntyvä trendi kun ihmiset haluavat luonnollisen värinsä takaisin. Harmaat hiukset voivat olla todella kauniit ja kokonaisuutta voi aina nuorentaa meikin ja vaatteiden avulla.

Kasvivärit eivät rasita päänahkaa. Ruskeakin onnistuu kasviväreillä, ei ole pakko olla punatukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi