Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako hevosta pitää pihalla irrallaan?

Vierailija
04.03.2021 |

Maaseudulla. Minä sanon ei, kaveri sanoo saa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aidattu, niin saa.

Vierailija
2/9 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän poroja irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muistaakseni hevosta koskevat karkeasti samat säännöt kuin koiraa. Oon mä kuitenkin nähnyt useammankin hevosen, joka on irti täysin aitaamattomalla alueella. Itseä asiassa suht lähellä oli yksi eläkeläishevonen, joka oli aina irti aitaamattomassa pihassa. Enpä usko, että siitä mitään ongelmia tulee, jos hevonen oikeasti pysyy pihassa.

Vierailija
4/9 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon on olemassa laki, miten kotieläimiä saa pihalla pitää.

Yleisohje on se, että on oltava aitauksissa.

Vierailija
5/9 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hevonen pihassa pysy. On tietyllä tavalla säikky eläin ja lähtee herkästi juoksentelemaan.

Ja kuka nyt hevosta edes pikku pihalla pitäisikään, eihän siinä riitä nurmea syötäväksi, ja kuka jaksaa korjata hevosen paskaa pihasta jatkuvasti.

Ne keillä hevosia on, on yleensä tilaa paljon ja niittyä tai niittyjä, jossa hevoset oleskelevat.

Vierailija
6/9 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hevonen pihassa pysy. On tietyllä tavalla säikky eläin ja lähtee herkästi juoksentelemaan.

Ja kuka nyt hevosta edes pikku pihalla pitäisikään, eihän siinä riitä nurmea syötäväksi, ja kuka jaksaa korjata hevosen paskaa pihasta jatkuvasti.

Ne keillä hevosia on, on yleensä tilaa paljon ja niittyä tai niittyjä, jossa hevoset oleskelevat.

Tossa mun lähellä tosiaan oli yksi eläkeläishevonen, nyttemmin ilmeisesti jo kuollut, joka oli vapaana pihassa. En tunne hevosen omistaneita ihmisiä sen tarkemmin, jokusen kerran juttelin isännän kanssa. Se oli heidän tyttärensä hevonen, joka tuli viettämään heille eläkepäiviään. Tontti on tien varressa, hieman kauempana tiestä. En ole ainakaan kuullut, että hevonen olisi koskaan pihasta lähtenyt, ja aina kun sen näin (en kauhean usein mene sinne suuntaan) se oli siinä talon tienoilla, ei koskaan lähellä tietä. 

Tuli mieleen toinenkin tapaus, jota muistelin, kun olin tänään taluttamassa lapsia ratsastuskoulun hiihtokurssilla. Ystäväni asuin ennen ratsastuskoulun vieressä, ja siellä oli yksi eläkeläisponi (aikoinaan Suomen vanhin hevonen), joka oli aina vapaana. Se vaelteli suht pienellä alueella ratsastuskoulun tiluksilla ja tuli joskus naapuriinkin. 

Vierailija
7/9 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa mun lähellä tosiaan oli yksi eläkeläishevonen, nyttemmin ilmeisesti jo kuollut, joka oli vapaana pihassa. En tunne hevosen omistaneita ihmisiä sen tarkemmin, jokusen kerran juttelin isännän kanssa. Se oli heidän tyttärensä hevonen, joka tuli viettämään heille eläkepäiviään. Tontti on tien varressa, hieman kauempana tiestä. En ole ainakaan kuullut, että hevonen olisi koskaan pihasta lähtenyt, ja aina kun sen näin (en kauhean usein mene sinne suuntaan) se oli siinä talon tienoilla, ei koskaan lähellä tietä. 

Tuli mieleen toinenkin tapaus, jota muistelin, kun olin tänään taluttamassa lapsia ratsastuskoulun hiihtokurssilla. Ystäväni asuin ennen ratsastuskoulun vieressä, ja siellä oli yksi eläkeläisponi (aikoinaan Suomen vanhin hevonen), joka oli aina vapaana. Se vaelteli suht pienellä alueella ratsastuskoulun tiluksilla ja tuli joskus naapuriinkin. 

hiihtoloma, jos jotakuta ihmetyttää.

Vierailija
8/9 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa jos alue on aidattu

Vierailija
9/9 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on meillä riittänyt nurmikkoa syötäväksi eikä sitä paskaa niin paljon tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi