Teinipojan äärimmäinen aggressiivisuus - miten hallintaan?
En ymmärrä miten tilanne on päätynyt tähän, mutta ilmeisesti on murrosiästä johtuvaa. Poika on nyt 15v. Vielä nuorempana hän oli aivan kuin muut ikäisensä ja käytti mm. kuningasintialaista puolustusta ja Caro-Kannia ym. Kuitenkin nyt murrosiän myötä hän on alkanut pelata erittäin aggressiivisesti ja käyttää mm. todella hurjia gambiitteja ja uhraa materiaalia täysin häikäilemättömästi pikamattien toivossa. Vahvuuslukunsa on kärsinyt tästä vastuuttomuudesta ja vihanhallinnan ongelmista pahasti. Olen äitinä todella surullinen, enkä tiedä mitä tässä tilanteessa voisi tehdä. Voiko kyse olla vihanhallinnan ongelmista, ja voisiko tähän auttaa esim. jonkinlainen terapia?
Kommentit (35)
"kuningasintialaista puolustusta ja Caro-Kannia", "vahvuuslukunsa", "käyttää ... hurjia gambiitteja ja uhraa materiaalia täysin häikäilemättömästi pikamattien toivossa"
Voisitko vähän avata että mistä ihmeestä on kyse? Konsolipelaamisesta? Väkivaltaisesta "itsepuolustus"-urheilulajista? Uhkapelaamisesta? Shakista?
Vierailija kirjoitti:
"kuningasintialaista puolustusta ja Caro-Kannia", "vahvuuslukunsa", "käyttää ... hurjia gambiitteja ja uhraa materiaalia täysin häikäilemättömästi pikamattien toivossa"
Voisitko vähän avata että mistä ihmeestä on kyse? Konsolipelaamisesta? Väkivaltaisesta "itsepuolustus"-urheilulajista? Uhkapelaamisesta? Shakista?
Shakista tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän tän. Clash of Clans.
Eiku eli Clash Royale.
Ruokavalio varmaankin hiilarihötöä ja sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio varmaankin hiilarihötöä ja sokeria.
Ja kofeiinia ja tauriinia sisältäviä energiajuomia
Vähemmän ruutujen tuijottelua, enemmän ulkoilua.
Sama lääke koko perhekunnalle.
Kieltäytyminen itsemiellytyksestä ennen kisoja auttaa.
siis mitä? Minulla 14v poika, eikä mulla aavistustakaan mistä ap puhuu. Poika pelaa myös kavereidensa kanssa, en kyllä tarkalleen tiedä mitä, mutta hauskaa tuntuu olevan naurusta päätellen. Sivusilmällä olen nähnyt, että kyllä niissäkin peleissä ammuskellaan.
Vielä pahempi kun sama tilanne ja poika 17v.
Caro -kannia ja gambiitteja, pikamatteja? Vahvuus luku?
Olen nelikymppinen mies ja en näköjään yhtään tiedä mitä nykynuoriso touhuaa. Näin sitä vanhetessaan tipahtaa kärryiltä ihan huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Caro -kannia ja gambiitteja, pikamatteja? Vahvuus luku?
Olen nelikymppinen mies ja en näköjään yhtään tiedä mitä nykynuoriso touhuaa. Näin sitä vanhetessaan tipahtaa kärryiltä ihan huomaamatta.
Ei tässä ole ihan mistään pelkästä nuorison jutusta kysymys :D
Noudattakaa peleissä ikärajoja ne eivät ole huvikseen asetettuja.
Vierailija kirjoitti:
Noudattakaa peleissä ikärajoja ne eivät ole huvikseen asetettuja.
Tämä! Poika pitää saada pois koneen ja ikäisilleen sopimattomien pelien parista ja johonkin kehittävämmän tekemisen pariin tai vaikka ulos. Rajut pelit eivät ole alaikäisiä varten!
Ja ne jotka eivät heti avauksesta ymmärtäneet jutun juonta, äkkiä katsomaan peiliin. Siellä näkyy...?
Töpseli irti ja akku pois.