Musta, valkoinen vai teräksinen kodinkone keittiöön? Suosittele!
Pitäisi päivittää sekä hella että astianpesukone enkä osaa päättää väriä. Jääkaappi on valkoinen ja keittiö valkoinen/tammi/harmaa.
Mitä kokemuksia teillä on näistä värivaihtoehdoista ja mitä suosittelette tai ette suosittele?
Kommentit (17)
Valkoinen ehdottomasti, varsinkin jos se jääkaappi ei mene vaihtoon niin keittiö on aikamoinen sekamelska jos valkoinen/tammi/harmaa- komboon lisätään vielä pari mustaakin kodinkonetta.
Teräksen väriset laitettiin itse edellisessä remontissa, niissä ainakin näkyi joka ikinen rasvatahra ja sormenjälki.
Kyllä musta ja teräs yhdistettynä sopii aika moneen paikkaan, myös minun keitiööni mustan kivitason kanssa,
Kannattaa valita kodinkone materiaaliominaisuuksien perusteella, ei värin. Myötölujuus, murtolujuus, väsymislujuus, korroosionkestävyys, alttius jännityskorroosiolle, lämmönjohtavuus jne.
Meillä on mustat kiiltävät kaapinovet ja rst-pintaiset kodinkoneet. Ihan helvetti puhtaanapitämisen kannalta. Sekä mustassa että rosterissa näkyy kaikki sormenjäljet, ihan kaikki. Ei ole niin puhdasta sormea, etteikö siitä rasvaa irtoaisi sen verran että jättää läiskän pintaan.
Ja me ostettiin rts-pintaiset, "joihin ei lika tartu eikä sormenjäljet näy". Katinkontit.
Meillä valkoisia. Tykkäisin luonnonvalkoisesta keittiöstä, mutta on hankala löytää sen värisiä laitteita
Mitä väliä minkä värinen joku kodinkone on? Akkojen hapatuksia.
Valkoista kannatan. Raikas ilme. Väriä saa kokonaisuuteen kauniilla astioilla ym.
Valkoiset
Meillä myös ne v__un tahraantumattomat rst-laitteet. Mikrokuituliina täytyy olla aina käden ulottuvilla.
Ok, eli ei ainakaan mitään teräspintaista! Vaikuttaa työläältä vaihtoehdolta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mustat kiiltävät kaapinovet ja rst-pintaiset kodinkoneet. Ihan helvetti puhtaanapitämisen kannalta. Sekä mustassa että rosterissa näkyy kaikki sormenjäljet, ihan kaikki. Ei ole niin puhdasta sormea, etteikö siitä rasvaa irtoaisi sen verran että jättää läiskän pintaan.
Ja me ostettiin rts-pintaiset, "joihin ei lika tartu eikä sormenjäljet näy". Katinkontit.
Kirjoita vaan 'rosteri', kun nyt tulee vuorotellen rst ja rts. 🙂
Mulla on musta-harmaa-valkoinen keittiö. Kaapinovet kiiltovalkoista, mattamustilla vetimillä. Ei näy sormenjäljet! Keittiötasot on betoninharmaata ja induktiotaso musta (kiiltävä lasi) sekä uunin luukku musta. Apk ja jpk kiiltävä valkoinen. Oikein tyylikäs kombo!
Beigeä ja puun väriä on sitten pehmennyksenä muussa keittiön sisustuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ok, eli ei ainakaan mitään teräspintaista! Vaikuttaa työläältä vaihtoehdolta.
Ap
Mulla oli rosteria vain mikrouuni ja vedenkeitin - ja nekin oli aina pyyhittävä sormen- ja rasvanjäljistä. Nyt on mv, eikä tarvi erikseen putsailla ulkonäön takia.
Jos suosittelen vahvasti vihreää, niin auttaako?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa valita kodinkone materiaaliominaisuuksien perusteella, ei värin. Myötölujuus, murtolujuus, väsymislujuus, korroosionkestävyys, alttius jännityskorroosiolle, lämmönjohtavuus jne.
Jääpakastinkaappia ostaessani, mulle sanottiin, että saman mallin eri väriversiot ovat muuten ominaisuuksiltaan ihan samanlaisia, siis keskenään.
Harmaa/teräs/rosteri maksoi +50€, musta +100€. Otin sen valkoisen. +0€.
Ei mustaa, kaverilla on ja tosiaan se lika jää näkyviin pinnalle todella herkästi. Hänellä tosin on lapsia. En tiedä miten musta käyttäytyy aikuistaloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos suosittelen vahvasti vihreää, niin auttaako?
Itseasiassa voisin ostaa vihreän hellan, mutta ei oo tullut vielä vastaan :D
Eikö kukaan ole äskettäin hankkinut kodinkoneita? Musta olisi tosi hienon näköinen, mutta toimiiko käytännössä, näkyykö esim. sormenjäljet?