Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kodinhoidontuki/työttömyys

09.08.2006 |

vanhempainrahakausi päättymäisillään ja tuskailen täällä mistä pitäisi hakea rahaa.. Saan liitosta ansiosidonnaista päivärahaa mutta kuuluuko minun silti hakea kelasta kodinhoidontukea? Kysyin kelasta ja voin kuulemma hakea mutta liitto vähentää sen rahoistaan... mutta kuntalisän saan vain hakemalla kelasta rahaa... Mutta onko tietoa miten vaikuttaisi jos hakisimmekin kodinhoidontukea mieheni nimellä? Saisinko silloin liitosta koko rahan?

Hitto näitä kiemuroita!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli toisen kotihoidontuki vähennetään toisen työttömyyskorvauksesta.

Vierailija
2/3 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin maksetaan niin liitonpäiväraha kuin kotihoidontuki. minä saan päivärahan ja kotihoidontuki tulee miehelle. Eikä niistä oo vähennetty mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tintti211:

ainakin maksetaan niin liitonpäiväraha kuin kotihoidontuki. minä saan päivärahan ja kotihoidontuki tulee miehelle. Eikä niistä oo vähennetty mitään...

Kotihoidontuki on perhekohtainen etuus. Jos miehesi on töissä, kuuluu hänen nimellään maksettava kht vähentää sinun työttömyyspäivärahastasi (ei kuitenkaan mahd. kuntalisä). Jos myös miehesi on työtön, silloin tukea ei vähennetä kuin hänen päivärahastaan.

Ota yhteyttä työttömyyskassaasi. Tällaiset (tahalliset tai tahattomat)tukiväärinkäytökset tulevat kuitenkin ilmi ennemmin tai myöhemmin.