Tapailusuhde/kaveruus naapurin kanssa. Mitä tekisit tässä tilanteessa?
Tässä olen miettinyt, että avaudunko vai en. Tilanne on tavallaan ihan ok mutta toisaalta myös ahdistava.
En tiedä siis onko tässä ongelmaa vai luonko ongelman itse päässäni.
Olen siis tavannut naapurini useita kertoja, hauskojen sattumusten kautta me päädyimme viettämään iltaa kotiini ja juotiin muutama, vietimme yön yhdessä ja jossain vaiheessa vaihdoimme numerotkin.
Keskustelu sujuu ihan kivasti ja nauramme kyllä yhdessä paljon.
Hän on todella mukava ja kiltin oloinen tyyppi. Aina tukemassa, kyselemässä kuulumisia, kehuu minua ihmisenä ja ehdottelee tapaamisia.
En tavallaan koe tätä suhdetta ongelmana mutta koen, että hän odottaa paljon enemmän kuin minä.
Välillä en vastaile viesteihin, en enää tahdo seksiä ollenkaan hänen kanssaan mutta mielestäni on mukava kaveri.
Tavallaan hän ei vaikuta painostavalta lainkaan mutta silti minua ahdistaa seksuaalisävytteiset viestit.
Olisi todella kiva jos hän vain kävisi luonani vaikka saunassa, juttelisimme ja hän menisi yöksi kotiin ja se jäisi siihen. Niin me olemme kyllä nyt tehneetkin, olen ollut fyysisesti etäinen eikä hän ole tosiaan painostanut, vain vihjaillut. Tuntuu vain, että odottaa niin paljon yhteiseltä ajaltamme.
Ehkä annan itse ristiriitaisia signaaleja mutta tahtoisin pysyä väleissä kaveritasolla. Olemme tästä keskustelleet jollain tasolla mutta hän tuntuu odottavan, että jotain tapahtuisi kuitenkin.
Hän kertomansa mukaan tahtoo mennä ns. päivä kerrallaan, tosiaan kehuu ihanaksi, hakee fyysistä kontaktia (silittelee reittä jne), kyselee koska voisi tulla yöksi tai vihjailee yöllä kun kuulee minun olevan hereillä, jotenkin rivien välistä luettavissa että tulee aina heti luokseni jos vain annan vihreää valoa. Ahdistaa milloin tietää minun olevan kotona, kyselee mitä teen ja että lähdinkö juuri ulos (kuuli oven), näkee milloin valot päällä.
Haluaa viettää kanssani aikaa ja muuttaisi lähelleni myös jos mahdollista kun lähden täältä pois.
Olemme tunteneet siis muutaman kuukauden.
Alkanut ahdistamaan eikä minulla ole minkäänlaisia haluja häntä kohtaan (enää). Toisaalta kaverina olisi hauska olla mutta tässä on nyt jotain sellaista mitä en osaa kuvailla. Ehkä vika on omassa päässäni vain.
Kommentit (9)
Naapurien kanssa toimii parhaiten etäiset moikkausvälit.
Miksi haluat saunoa hänen kanssaan? Kyllä tuo todella on ristiriitaisten signaalien lähettämistä, eikä myöskään puhtaasti kaveruutta sinun puoleltasi. En sano etteikö kavereiden kanssa voisi saunoa, mutta jos nimenomaan sitä toivot niin kuulostaa vähän oudolta. Haluatko ehkä seurustelumaisen suhteen ilman seksiä? Oletko yksinäinen, onko sinulla muita kavereita?
näin se joskus miesten kesken tuppaa käymään.
Paljon kivempi vain käydä Penan kanssa kalassa
No mitäpä jo joskus kertoisit hänelle ihan asiallisesti nämä ajatuksesi? Siinä hänellä on mahdollisuus tehdä oma ratkaisunsa. Joka tapauksessa ei ole reilua roikuttaa naapuria epätietoisuuden tilassa ja ehkä turhia odottamassa. Puhu. Ei siihen kuole, harvemmin edes haavoittuu.
Miksi haluat, että olette kavereita, jos toinen selvästi haluaa muuta? Jos et halua, että homma jatkuu noin, käy hänen kanssaan keskustelu siitä, mitä itse haluat ja sano, että et halua nyt jatkaa näin. Mutta jos toinen haluaa fyysisempää suhdetta, ei se muuksi tuosta muutu. Sen takia sinun pitää miettiä, mitä itse haluat ja tarvittaessa ottaa etäisyyttä.
Eli vain se, että kaipaat itse seuraa ja nautit siitä, että saat toisen huomiota ei nyt vaan ole se syy, miksi sinun kannattaa roikottaa toista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat saunoa hänen kanssaan? Kyllä tuo todella on ristiriitaisten signaalien lähettämistä, eikä myöskään puhtaasti kaveruutta sinun puoleltasi. En sano etteikö kavereiden kanssa voisi saunoa, mutta jos nimenomaan sitä toivot niin kuulostaa vähän oudolta. Haluatko ehkä seurustelumaisen suhteen ilman seksiä? Oletko yksinäinen, onko sinulla muita kavereita?
On minulle ainakin vain kaveri ja yritän olla sopivan etäinen. Hän on ollut alusta asti niin helposti lähestyttävä ja saunoimme jo heti ensimmäisenä iltana kun tapasimme. Se on jäänyt tietyksi osaksi viikonloppua, että silloin kun tapaamme, otamme oluet ja menemme saunaan. Minulla on pyyhe päällä ja keskustelemme siellä milloin mistäkin. Menemme pesulle eri aikaan jne. En koe saunomista kovin seksuaalisena tilanteena välillämme mutta tästäkin tietysti voi olla montaa eri mieltä.
En halua seurustelumaista suhdetta ja on minulla ystäviä. Ehkä olen itse jotenkin nyt kieroutunut, en tiedä.
AP
Jos olette viettäneet yhteisen työn ja muutenkin aikaa yhdessä, totta kai hän odottaa enemmän kuin kaveruutta! Miten hän voisi ymmärtää, että olet yhtäkkiä menettänyt kaiken romanttisen/seksuaalisen kiinnostuksen häneen, jos samalla toivot yhteisiä saunailtoja. Eiköhän tuossa tilanteessa ole parempi jäähdytellä välejä moikkaustasolle tai vähintäänkin tehdä selväksi, ettet halua muuta kuin kaveruutta.
Jos luitte aloitusta kunnolla niin mainitsin, että olemme keskustelleet asiasta. Ajattelin, että kaveruus on ihan selvä juttu mutta kai näemme tilanteen aivan eri tavoin. No, ehkä täytyy olla vielä selvempi ja pistää selvät rajat ja lopettaa myös saunominen. Enkä tahdo roikottaa, en pahoittaa mieltä enkä tarvitse kehuja tai ylistystä. AP
Niin ja lisäksi on kutsunut rakkaaksi, muistaakseni jopa kullaksi. Olen vain ohittanut tuon, en ole noteerannut. On selvästi kiinnostunut mutta toisaalta myös hän vaikuttaa samaan aikaan sekä vilpittömältä että ahdistavalta. Eilenkin kyseli illalla monta kertaa, että miksi en ole jo nukkumassa, milloin menen nukkumaan jne. Kuulosteli mitä teen ja tulin hieman vainoharhaiseksikin kun en käynyt ulkona enää illalla enkä kuunnellut musiikkia. Kai kuitenkin kuulee olenko hereillä vai en. AP