Asiaa kaasosta
Hei,
Olemme ensi keväänä menossa naimisiin. Minulla on kaksi hyvää ystävää, joista kuitenkin automaattisesti ajattelen toista sopivammaksi kaasoksi ja han on kuitenkin se paras ystäväni. Ongelmana on se, että tämä toinen ystäväni, jonka kanssa kaiken lisäksi olemme hieman vieraantuneet, olettaa ilman muuta olevani kaásoni. En ole vielä kertonut, että häät ovat tulossa, mutta kun häistä olemme joskus puhuneet, hän puhuu, että sitten kuin olen kaasona häissäsi yms.
Miten siis kerron hänelle hienotunteisesti, että toinen ystäväni on kaaso, ystävääni loukkaamatta?
Kommentit (4)
Olen myös miettinyt tuota kahden kaason vaihtoehtoa. Olen vain miettinyt, että tuleeko siitä liian " showta" kahden kaason kanssa, jotka eivät ole edes kovin hyvissä väleissä keskenään. Miten teillä asiat meni ja miten tehtävät jaettiin?
Olen myös miettinyt, että tarvitsenko kaasoa ollenkaan ja mihin sitä edes periaatteessa tarvitsee. Kun muutenkin haluamme pienimuotoiset ja simppelit häät, onko kaasolla sen kummempaa merkitystä. Mieheni vain haluaisi bestmanin, joten siksi ajattelin minäkin kaasoa.
Aluksi oli vähän ihmettelemistä kun me kaasot emme toisiamme tunteneet kovin hyvin ja ainoastaan 1 asui hääpaikkakunnalla. Ja hän ottikin " pääkaason-roolin" .
Isolla porukalla tehtiin kaikkea häihin liittyvää morsiammen kanssa, hääkarkit, riisipussukoita ja koristeita. Polttareissa varmaan oli eniten järjestelemistä. Mitään suurta sekaannusta ei sattunut. Ainoastaan ohjelmalehtiset jäi jakamatta pöytiin etukäteen kun kaikki luultiin jokun toisen tekevän sen...
Mutta jos teillä on tulossa pienimuotoiset häät niin silloinhan kaasoja voi helposti olla 2. Minunkin häissä kaason ainoa tehtävä oli pitää kimppua vihkimisen ajan :)
Olin itse myös toisena kaasona koulukaverini häissä. Toinen kaaso oli hääpärin naapuri, johon olivat tutustuneet noin vuotta aiemmin, kun muuttivat paikkakunnalle. Vaikka me kaasot emme tunteneet toisiamme, niin ihan hyvin meni. Mä paimensin morsiuslapsia ja pidin kukkakimppua. Kyllä kahdelle kaasolle tehtäviä riittää. Ehtivät itsekkin nauttia häistä.
ettei tule mitään epäselvyyksiä.
Mutta voisiko kaasoja olla 2?
Kaverilla oli 3 kaasoa ja mä olin näistä yksi. Ja oikeastaan oli ihan hauska, että meitä oli useampi. Polttareitakin oli kiva järkätä yhdessä yms.