Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkat myöhässä - työnantaja väittää maksaneensa

Vierailija
04.03.2021 |

Laskutan palkat, kevytyrittäjänä. Eräpäivä ollut 1.3 eikä maksua näy. Väittää kyllä maksaneensa. Pankin mukaan saapuvia maksuja ei näy.

Mikä on kohtuullinen aika odottaa? Kyseessä hoivapalveluyritys, jolla tosiaan kaikki työntekijät kevytyrittäjiä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kuitti niin voit kysyä pankista minne on juuttunut

Vierailija
2/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäs tilinauhat

kato tessistä tai googlaa palkanmaksu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis heitä laskuttanut, lasku erääntynyt eikä rahoja näy. Muuta vastausta en saa, kuin että Oho, omassa pankissasi vikaa. Kyseessä uusi ja iso yritys, joka työllistää meitä Hoiva-alan ihmisiä. Todellakin toivon vain pientä virhettä, eikä niin että tämä olikin liian hyvää, ollakseen totta.

Vierailija
4/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sit ens kerralla olla vaan tekevinäs ja muistuta, että teit kuitenkin kaiken tämän ja lasku sen mukaan.

Vierailija
5/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saako kevytyrittäjä oikeasti palkkaa? Minä olen aina luullut, että saa laskutuksen mukaisen korvauksen ja maksaa sitten sivukulut ja itselleen palkan.

Vierailija
6/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis saako kevytyrittäjä oikeasti palkkaa? Minä olen aina luullut, että saa laskutuksen mukaisen korvauksen ja maksaa sitten sivukulut ja itselleen palkan.

Eiköhän sen yrittäjänkin täydy se raha saada ensin että pystyy mitään maksamaan. Käsitin, että tässä juurikin on tilanne ettei ap ole saanut rahojaan yritykseltä vaikka on laskun työstään lähettänyt.

Vierailija
7/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleinen maksuehto on 30pvä kaikkien toimijoiden kohdalla.

Vierailija
8/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko ap kertoa mikä firma?

Vierailija
9/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa muuta kuin tsemppiä! Olin itse vastaanlaisessa tilanteessa joulukuussa, palkka oli melkein viikon myöhässä. En paljoa nukkunut tai tehnyt mitään kun ahdistuin tilanteesta jotenkin niin rankasti. Palkka kuitenkin tuli, syynä myöhästymiselle oli, että juuri minun palkkani ei jostain syystä ollut mennyt järjestelmästä läpi. 

Vierailija
10/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän ei ole kyse palkan viivästymisestä eli kannattaa tarkastaa mikä on kyseisen yrityksen maksuehto.

Vierailija
11/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuehto 14 päivää. Lasku tehty 15.2 ja eräpäivä 1.3 ollut.

Vierailija
12/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuuluma minun pankissa vika. Pankkiin soitin eikä kuuluma mitään saapuvia maksuja näy. Tilitiedot on oikein.

Vierailija
13/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue sun sopimus onko kuitenkin 30 pv maksuehdot

Vierailija
14/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oliko sulla tilinumero oikein laskussa?

Vierailija
15/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta laittoivat maksuun. Oli kuuluma "unohtunut"...

Vierailija
16/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku tuolla jo sanoi niin pyydä kuitti maksetusta palkasta. Omasta pankistasi olet jo kysynyt ja maksu ei ole sinne koskaan tullut eikä näy saapuvissa. Mikäli työnantajalta kuitti löytyy, tulee seuraavaksi selvittää työnantajan pankista mitä maksulle on tapahtunut, ts. miksi ei ole lähtenyt eteenpäin. Vaihtoehdot ovat virhe saajan tilinumerossa (ovat näppäilleet väärin tai olet ilmoittanut väärin) tai että maksajan tilillä ei ole ollut katetta. Myös maksutapahtumassa on voinut tulla jokin tekninen virhe (esim. jos maksetaan aineistona, eli useita maksuja samassa nipussa) niin toisinaan nämä saattavat jäädä ns. jumiin. Tämä kuitenkin näkyy maksajan pankissa. 

Joka tapauksessa, nämä asiat tulee maksajan selvittää ja koska eräpäivä on ollut jo useampi pankkipäivä sitten, niin ehdottomasti ala selvittää asiaa heti. Kuulostaa, että rahat loppu ja pelaavat vain aikaa. Ole ajoissa liikeellä että saat omasi. 

Vierailija
17/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo asia koske palkanmaksua mitenkään! Laskunmaksu on aivan eri asia, ja varsinkin pikkufirman laskun voi huoletta myöhemmin maksettavaksi, ei siitä joudu mihinkään vastuuseen. Minkäs ap asialle tekee? Ei suostu enää tekemään heille töitä?

Vierailija
18/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tuttua toimintaa nykyään. Paljon varmemmin saa toimeentulon ja todisteet tuloille kelan kautta.

Palkkoja ja palkkakuitteja saa odotella parhaimmillaan puolikin vuotta.

Sitten ihmetellään kun ei työt maita.

retuperällä koko työelämä Suomessa. Palkat laahaa järkyttävän matalalla tasolla.

Vierailija
19/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että ei ole palkat niskassa, niin kuin meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi