Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kangasmaskitkin ovat OK: Uusi tutkimus vahvistaa, että mikä tahansa kangas kasvoilla vähentää koronaviruksen vakavuutta

Vierailija
03.03.2021 |

Jopa kangasmaskeista onkin loppujen lopuksi iso hyöty:

Friday, February 12, 2021

Researchers propose that humidity from masks may lessen severity of COVID-19

NIH study compares how different face masks affect humidity inside the mask.

"“We found that face masks strongly increase the humidity in inhaled air and propose that the resulting hydration of the respiratory tract could be responsible for the documented finding that links lower COVID-19 disease severity to wearing a mask,” said the study’s lead author, Adriaan Bax, Ph.D., NIH Distinguished Investigator. “High levels of humidity have been shown to mitigate severity of the flu, and it may be applicable to severity of COVID-19 through a similar mechanism.”"

"any cloth mask can help block the thousands of saliva droplets that people release through simple speech"

https://www.nih.gov/news-events/news-releases/researchers-propose-humid…

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen höpöhöpö "tutkimus" taas, jotta saadaan ihmiset pitämään turhia plandemian muistuttimia.

Vierailija
2/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö suun ja nenän eteen nostettu kaulaliina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se parempi kuin ei mitään.

Jopa suun ja nenän eteen nostettu päällä oleva t-paita on tutkimuksissa tuonut hyötyjä.

Vierailija
4/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aikoja sitten huomannut että vähentää myös tavallisten flunssien saamista. Astmaatikkona olin aiemmin jatkuvasti flunssassa. Nyt oon pitänyt julkisilla paikoilla maskia syyskuusta asti eikä ole ollut yhtäkään flunssaa tänä aikana.

Vierailija
5/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen höpöhöpö "tutkimus" taas, jotta saadaan ihmiset pitämään turhia plandemian muistuttimia.

Sulle kuitenkin kelpasi keväällä se Varhilan kirjallisuuskatsaus? Se ei edes ollut mikään vertaisarvioitu tutkimus, niinkuin tämä, vaan oman p*rseen pelastamista tilanteessa, jossa maskeja ei ministeriön oman mokailun takia ollut.

Vierailija
6/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu materiaalista, jos on harvaan kudottu neuleliina, niin varmaan paljona auta.

Onhan tuo nyt ollut selvää koko ajan, että mikä tahansa riepu tartuttajan naamalla vähentää yskimisen ja puhumisen aiheuttavia roiskeita leviämästä niin pitkälle kuin ilman mitään suojaa.

Vierailija
7/14 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon aikoja sitten huomannut että vähentää myös tavallisten flunssien saamista. Astmaatikkona olin aiemmin jatkuvasti flunssassa. Nyt oon pitänyt julkisilla paikoilla maskia syyskuusta asti eikä ole ollut yhtäkään flunssaa tänä aikana.

Vertailua heikentää se, että pahassa flunssassa olevia ihmisia on paljon vähemmän liikkeellä julkisilla paikoilla koronakaudella. Pysytellään oireisina kotona. Maskien käyttö silti varmasti osaltaan hillinnyt flunssia.

Vierailija
8/14 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pukeneet useammin pipon päihinsä, ettei tulisi mainehaittaa Nuhanenänä.

Vierailija
9/14 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta vuotta vanhojen tutkimusten mukaan kaulaliina ehkäisee ainakin joitakin muita tarttuvia tauteja. 

Vierailija
10/14 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muukin pukeutuminen on tietysti auttanut pysymisen terveenä.

Vierailija
11/14 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tämä oli kesällä:

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006581585.html

Eli maski ajaa asian: sairastutaan, mutta lievästi. Tämähän on kaikille ok.

Vierailija
12/14 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko myös käyttää nenäliinaa, johon olen ensin pari kertaa niistänyt?

Vierailija
13/14 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaikka kommandopipo estää isompien sylkipisaroiden lentämisen suusta kauemmas. Hihaan yskimisen idea on ihan sama eli laita jotain suusi eteen, kun yskit. 

Vierailija
14/14 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen höpöhöpö av-mamma taas vastaamassa, joka kuvittelee olevansa viisaampi kuin kaikki maailman tiedemiehet yhteensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän