Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kantoreppu ja naama eteenpäin kantaminen

09.08.2006 |

Hei! pikaisen googlettamisen jälkeen en löydä tietoa pystyykö Ergolla, Patapumilla tai muulla " oikein suunnitellulla" kantorepulla kantamaan pikkuista edessä naama menosuuntaan?

Jos pikkuinen pysyy rauhallisimpana nähdessään eteensä onko muita vaihtoehtoja kuin babybjörn (mielellämme emme hankkisi tuota) tai buddha-sidonta (näyttää hankalalle ja riskialttiille)?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys väliin: onko babybjörnissä todettu jokin ' vika' kun tuntuu, ettei se enää ole haluttu kantoreppu?

Vierailija
2/3 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ergossa lapsen kasvot on menosuuntaan vain silloin, kun lapsi on selässä. Se ergonominen suunnittelu tarkoittaa sitä, että lapsi on leveässä sammakkoasennossa, haarat levällään. Ja sehän ei kyllä onnistu jos on repussa väärinpäin, ei jalat taaksepäin levälleen aukea.

Ja jälkimmäiselle kysyjälle. Baby Björn ei ole niin hyvä kantoväline just tuon lapsen asennon takia. Siinä jalat ovat lähes suorina alaspäin, jolloin lapsi istuu liikaa oman painonsa päällä (paha selkärangalle) ja taipeiden suuret valtimot ovat puristuksissa. Kuvittelepa itse miltä tuntuisi roikkua housuista roikutettuna, haarukset puristuksissa.

Itse pitäisin vauvaa Baby Björnissä korkeintan vartin kerrallaan tms.

Lisäksi Ergo ja Patapum on paaaaljon parempia kantajan kannalta. Lapsen paino jakautuu paljon paremmin eri puolille selkää ja lantiovyölle. Itse kannan ongelmitta 17-kiloista eikä selkä tule kipeäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minä kannoin vauvaa pitkässä liinassa, sekä joustavssa Huggiksessa ettäkudotussa, ns. L-asennossa. Tein kietaisuristi-2 -sidonnan, pudotin toisen missivyön alas ja laitoin vauvan kyljittäin ylös jääneen missivyön " pussiin" . Sinne mahtuu peppu ja selkä olkapäähän saakka. Sitten nostin toisenkin missivyön ja laitoin vauvan jalat sinne. Lopuksi smokkivyö päälle. Jos vauva nukahtaa tai haluaa turvaa, hän voi kääntää kasvot rintaais kohden. Jos haluaa kuikuilla maailmaa, sekin onnistuu

kannoin 4-kuisesta ehkä 10-kuiseksi näin. Sitten pojan jalat alkoivat kutittaa kainaloani :-)

Buddha-asento on hyvä lyhyillä reissuilla, mutta koska painopiste tulee niin eteen, mun hartiat ei tykänneet siitä. Sitä paitsi joustavan liinan sidonta löystyy siinä nopeasti