Mitä ihmettä, 1400 kcal dieetti ja nälkä
Olen vähän ihmeissäni, kun dieetin ensimmäinen viikko meni oikein hyvin, kun laskin kalorit, söin säännöllisesti ja kertaakaan ei tullut kunnolla nälkä. Nyt toisella viikolla tuntuu, että on koko ajan ihan kamala nälkä. Luulin että pitäisi olla ihan päin vastoin. Vai onko tämä joku elimistön tapa reagoida?
Kommentit (16)
En ole mikään asiantuntija ja saatan olla väärässäkin mutta vertaa esim 500kcal edestä pähkinöitä ja 500kcal vaikka vesimelonia, kumpi on täyttävämpää?
Ei tämän pitäisi olla mikään kitukuuri, kun kulutukseni on 1800-1900 kcal. Eli 400-500 kilokalorin vajeella mennään. Millaista kalorimäärää sitten suosittelet kun pitäisi laihtua 72 kilosta 65:een? Sitten olisin normaalipainossa.
Kokeile pitää päivä tai kaksi viikossa että et laske kaloreita vaan syöt itsesi täydeksi.
Kuulostaa mielestäni ihan normaalilta, itsellenikin tainnut käydä jotain vastaavaa. Ja silloin kun laihdutin, ja myös laihduin, niin kyllä siinä nälkä oli ja olotilasta huomasi että laihiksella ollaan. Saattoi yöunetkin jäädä tavallista lyhyemmäksi kun keho huusi energiaa ja ravintoa, niin heräsin aikaisemmin.
Kunhan et harrasta liikuntaa noin alhaisella energiamäärällä. Riippuu tietysti myös siitä, minkä kokoinen olet. Vähän kävelyä ok. Mutta et voi aliravitsemuksessa rehkiä, ilman että tulee nälkä, tai joudut TODELLA miettimään ruuan laatua (samalla energiamäärällä).
Pitää siis valita täyttäviä aineksia, esim. täysjyväkaura.
Jos liikut, ja liikut jonakin päivänä enemmän, lisää hiukan myös ravinnon määrää. Parempi syödä ja liikkua, kuin paastota liikkumatta.
Kroppa on vihanen kun ei saa mömmöö kuten ennen. Kyllä se siitä tokenee joskus. Toivottavasti.
Oletko varmasti laskenut kulutuksen oikein? Esim. työmatkapyöräily tai seisomatyö saattavat nostaa sitä paljonkin, kokeile vetää 1600 kcal parin viikon ajan ja katso tippuuko paino. Jos kulutus on oikea etkä liiku paljonkaan, niin voisit silti syödä sen 1600, mutta lisätä urheilemista.
Toinen vaihtoehto on, että yliarvioit syömiesi ruokien kalorit. Punnitsetko kaiken mitä syöt raaka-aineita myöten?
Suola, nestevaje ja vitamiininpuutoksetkin voivat aiheuttaa tuota, tsekkaa ovatko nuo kunnossa.
Mitä syöt päivän aikana, laita esimerkki? Itse olen 1400kcal dieetillä ja lisäksi liikun n. 400kcal edestä päivittäin. Hyvä olo kun syö oikein. Takana 2kk ja tippuu 600g viikossa painoa.
Minulle jää nälkä tuollaisen 1400 kcal aterian jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitempään olet kitukuurilla, sitä kovempi nälkä tulee, kunnes repsahdat, ahmit perhepizzan ja Fazerin sinisen levyn ja lihot hetkessä 3,5 kg. Ei noin vähillä kaloreilla pärjää edes 40-kiloinen vuodepotilas.
Normaalipituiselle naiselle joka ei tee fyysistä työtä tuo ei kyllä todellakaan ole mikään kitudieetti. Ei ihme että tässä maassa on niin paljon ylipainoisia.
Onko kukaan muu huomannut sellaista ilmiötä, mikä itselleni on ihan tavallinen, että virusinfektio lisää nälkää? Pikku flunssanpoikanen, jonka elimistö selättää parissa päivässä, mutta järjetön nälkä ja usein vielä makeanhimo.
Siis jos haluaa laihtua, niin siihen kuuluu jonkun verran nälkää, eikö? Ainakin pidemmän päälle. Virhe, johon voi olla kiusausta, on yhtäkkiä syödä takaisin puuttuvat kalorit yhtenä tai kahtena päivänä, ja pilata pitkä onnistunut dieetti. Nälkää voi kyllä vähentää valitsemalla sopivia ruokia...korjatkaa jos olen näistä jutuista väärässä, mutta näin oma käsitys menee...?
Mitä pitempään olet kitukuurilla, sitä kovempi nälkä tulee, kunnes repsahdat, ahmit perhepizzan ja Fazerin sinisen levyn ja lihot hetkessä 3,5 kg. Ei noin vähillä kaloreilla pärjää edes 40-kiloinen vuodepotilas.