Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tuollainen semihikky-nuori ja jotenkin tuntuu

Vierailija
03.03.2021 |

loukkaavalta, että olen sitten jotenkin ongelmainen. Hoidan koulun ja työn, mutta kun en suostu vielä kiusattavaksi niin sitten minulla on päässä vikaa? Pitäkää tunkkinne.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.helsinginuutiset.fi/teemat/3549200

Niin ja tuossa linkki, jos jotakuta kiinnostaa.

Ap

Vierailija
2/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoastaan hikky olet myös I n c e l.

Vierailija
4/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä voi olla hikky jos käy koulussa ja töissä?

Vierailija
5/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevia kilttimiehiä. :(

Vierailija
6/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläpä yritä lokeroida, ei ole tahdonvastaista.

Ap

Vierailija
7/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanonut hikky vaan semihikky. Tuon artikkelin mukaan voi.

Ap

Vierailija
8/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin!

Opettele sinä lukemaan ennen kuin kommentoit!

Ap

Vierailija
9/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut hikky vaan semihikky. Tuon artikkelin mukaan voi.

Ap

Joko olet hikky tai et ole. Sä kuulostat vain siltä ettet ole erityisen sosiaalinen tai ettei sinulla vain ole kavereita, ei nämä asiat kuten ei esim. ujous tai introverttiyskään liity hikkyyteen. Sama kuin sanoisi melkein nero, sellaista olekaan.

Vierailija
10/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä kiinnostaa. Kiinnostaako sinua näkemykseni, että olet senverran aggressiivinen ettet osaa suunnata sitä järkevästi? Eli että kovin hyvin sinulla ei siitä päätellen mene? Kerjäät sekä huomiota että vaadit saada olla rauhassa? Muistatko, että et voi olla systemaattisen vihamielinen muita kohtaan ilman, että tuhoat siinä itseäsi samalla? Ihmisen aivot kun eivät oikein tee eroa minän ja muiden välillä noissa asioissa. 

En minä sinua siitä mitenkään syytä. Tuotahan se on, kun on nuoren ihmisen hormonit ja elämänkokemus vähäinen ja vielä vinoutunutkin, jos on kiusattu. 

Onko sinua vaadittu menemään kiusattavaksi aiemmin, jos mielestäsi siitä on nytkin kysymys?

Minkälaisia asioita teet elämässäsi sen eteen, ettet jättäydy tekemään vain ne työn ja koulun ja kävele sitten nelikymppisenä lopulta silmät sirrilläsi komerosta vihaisena kaikille, että sinut on unohdettu sinne?  Päädyt ehkä jopa parisuhteeseen, jonka sabotoit koska kaikki ovat sinulle velkaa? 

Vierailija
11/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kattonu jotain videoita niistä Japanin hikkyistä ja on kyllä huolestuttavaa. Siellä on oma ammattikuntansa, joita vanhemmat palkkaa lapsilleen, että kokevat pakolla edes jotain irl kohtaamisia.

Semi-hikkyn ei tarvitse olla huolissaan! Et kuulu samaan leiriin vaikka artikkeli niin yrittää väittää.

Vierailija
12/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä kiinnostaa. Kiinnostaako sinua näkemykseni, että olet senverran aggressiivinen ettet osaa suunnata sitä järkevästi? Eli että kovin hyvin sinulla ei siitä päätellen mene? Kerjäät sekä huomiota että vaadit saada olla rauhassa? Muistatko, että et voi olla systemaattisen vihamielinen muita kohtaan ilman, että tuhoat siinä itseäsi samalla? Ihmisen aivot kun eivät oikein tee eroa minän ja muiden välillä noissa asioissa. 

En minä sinua siitä mitenkään syytä. Tuotahan se on, kun on nuoren ihmisen hormonit ja elämänkokemus vähäinen ja vielä vinoutunutkin, jos on kiusattu. 

Onko sinua vaadittu menemään kiusattavaksi aiemmin, jos mielestäsi siitä on nytkin kysymys?

Minkälaisia asioita teet elämässäsi sen eteen, ettet jättäydy tekemään vain ne työn ja koulun ja kävele sitten nelikymppisenä lopulta silmät sirrilläsi komerosta vihaisena kaikille, että sinut on unohdettu sinne?  Päädyt ehkä jopa parisuhteeseen, jonka sabotoit koska kaikki ovat sinulle velkaa? 

Minä olen ihan onnellinen näin. Siitä tässä nyt vain loukaannuin, että tästä saa mt-diagnoosin, vaikka tekee kaikki mitä pitää. Lisäksi pitäisi mennä vielä muiden kiusattavaksi vapaa-ajallaan, ei kiitos.

Ap

Vierailija
13/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kattonu jotain videoita niistä Japanin hikkyistä ja on kyllä huolestuttavaa. Siellä on oma ammattikuntansa, joita vanhemmat palkkaa lapsilleen, että kokevat pakolla edes jotain irl kohtaamisia.

Semi-hikkyn ei tarvitse olla huolissaan! Et kuulu samaan leiriin vaikka artikkeli niin yrittää väittää.

Anteeksi mitä? Ihanko oikeasti sinä sivuutat täysin tutkijan, joka sanoo että asiaa on tutkittu ja ongelma on molemmilla ryhmillä sama? 

Ymmärrän että ap ei halua uskoa, mutta mikä sinua ajaa? 

Vierailija
14/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan joku  Appelqvist-Schmidlechner kertomaan että hikky on japanilainen muunnos peräkammarin pojasta. Hmm..  Hieno saavutus tämäkin!

Vierailija
15/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä olen ihan onnellinen näin. Siitä tässä nyt vain loukaannuin, että tästä saa mt-diagnoosin, vaikka tekee kaikki mitä pitää. Lisäksi pitäisi mennä vielä muiden kiusattavaksi vapaa-ajallaan, ei kiitos.

Ap

Eihän se ollut mt-diagnoosi vaan havainto, että yhteiskunnallinen tilanne on se, että ihmiset altistuvat tällaiselle tilanteelle, ja monelle se on pysyvä ansa. 

Uskon että olet verrattain onnellinen noin, olen itsekin ikäisekseni naiseksi melko hikkytilanteessa ja viihdyn siinä liian hyvin. Siitä huolimatta ja juuri siksi kysyn, oletko miettinyt, että tilanteesi tulee muuttumaan. Tuossa on sammakonkeittoreseptin ainekset kasassa, ja kun sinulle tulee ikää, alat nähdä elämäsi toisin. Saatat nyt tehdä valintoja, jotka ovat ihan semihyviä tähän tilanteeseen. Mutta kertyvät ja tosiaan jonain päivänä voit olla todella tyytymätön siihen, miten menit ratkaisemaan asioita nyt. 

Olet vielä iässä, jossa koet tämänkin asian ulkomaailman vaatimuksina ja paineina. Eli tartun tuohon kun sanot, että teet kaiken mitä pitää. Olen itse miettinyt vanhaa sanontaa, ettei koulua vaan elämää varten. Siihen aikaan pidin sitä opettajien teeskentelynä, mutta sittemmin olen havainnut aihetta uskoa, että osa heistä ihan tarkoittikin sitä. Et toivottavasti käy töissä ja koulussa muita vaan edes osittain ihan aidosti itseäsi varten. Eli kykenet luottamaan muiden hyvään tarkoitukseen edes hiukan.

Monen kasvatus altistaa vahvasti kokemaan elämän niin, että kaikki olisi hyvin jos muut vain lakkaisivat retuuttamasta kuin mollamaijaa milloin minkäkin hyvän asian äärelle. Toivon, että jos sinä kuulut tähän joukkoon, pääset passiivis-aggressiivisesta itsepuolustusvaiheesta mahdollisimman nuorena ja pystyt oikeasti kyselemään itseltäsi, mitä asioita ehkä tarvitset elämääsi joita siinä ei vielä ole, ja sitten olet se oman elämäsi aktivisti, joka järjestää ne asiat tapahtumaan. 

Loukkaantumista kannattaa treenata. Yleensä se on ylivireessä väärässä kohtaa ja alivireessä niissä asioissa, joissa ei ole tilaa loukkaantua. Ja ylivirettä ruokkii nimenomaan väärä kärsivällisyys niissä asioissa, joita ei voi tai uskalla yrittää muuttaa. Toivon rohkeutta ja lämpöä elämääsi siltä varalta, jos et enää vastaa ja keskustelu hyytyy.

Vierailija
16/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaan joku  Appelqvist-Schmidlechner kertomaan että hikky on japanilainen muunnos peräkammarin pojasta. Hmm..  Hieno saavutus tämäkin!

Ehkä et kuulu jutun kohdeyleisöön? En minä tienny että se tulee hikikomorista, luulin että se on nykyversio hikarista. Mutta miksi tuollain hyökkäät jonkun nimeä vastaan keskustelussa, jossa on jo noussut esiin kiusaaminen? Onko se oikeesti noin vaikeeta olla kiusaamatta itekkään? 

Vierailija
17/19 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori? Et siis ole vielä aikuinen?

Vierailija
18/19 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

e/b/in

Vierailija
19/19 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inssel-pakottajaa kaivattaisi nyt  joodelin woke-ryhmässä, menepä sinne pakotuksinesi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän