Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help, osaisiko joku neuvoa?

Vierailija
03.03.2021 |

Eli työpaikoista kyse. Olen työtön työnhakija, ja olen hakenut useampaankin paikkaan töihin jatkuvasti.
Viime kuussa hain kolmeen paikkaan, joista kahteen olisin halunnut ja yhteen koska työkkäri velvoitti hakemaan.
Toiseen haluamaani paikkaan en päässyt, ja toisen haluamani paikan haastattelussa olin eilen. Siitä saanko tuon paikan, saan kuulla viikolla 11.
Tänään sitten tuli kutsu haastatteluun myös siihen paikkaan, mihin en olisi hakenut ilman työkkärin velvoitetta, sillä kyseessä keikkatyö johon töihin tultava kutsuttaessa esim kiire iltoihin tai sairaspoissaoloja paikkaamaan. Käytännössä päivystäisin koko ajan koska täytyy lähteä, kiva jos olenkin jossain mistä ei illaksi tullakaan tuosta vain töihin.

Itse asiaan: menen tietysti tuohonkin haastatteluun, mutta mitä jos he haluavat palkata minut ja tarjoavat työtä ennen, kuin saan tietää siitä toisesta paikasta saanko sitä työtä vai en? Karenssin uhalla otettava vastaan mitä tarjotaan, mutta kyllä ärsyttäisi jos pitää mennä töihin keikkalaiseksi kun toisessa paikassa olisi säännölliset työajat.

Molemmat työpaikat osa- ja määräaikaisia, joten onko niissä edes koeaikaa että voi irtisanoa itsensä huonommasta paikasta jos saisikin töitä paremmasta?

Tämä nyt on jossittelua, mutta mitä tuossa tilanteessa voisi tehdä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisään, että tuo huonompi työ olisi siis nimenomaan tuuraamista ja paikkaamista, ei siis voi etukäteen sanoa montako töitä viikossa /kuukaudessa olisi, mutta puhutaan pääasiassa muutamasta hassusta tunnista.

Ap

Vierailija
2/5 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano odottavasi vastausta paremmasta paikasta. Tuskin ottavat yhteyttä sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano odottavasi vastausta paremmasta paikasta. Tuskin ottavat yhteyttä sen jälkeen.

Ajattelin kyllä sanoa, että tämä ei ole ykkösvalintani, ja että odottelen tosiaan vastausta toisaalta. Voidaanko tämä kuitenkin kääntää niin, että olen omalla toiminnallani estänyt työllistymiseni jos tuo työhaastattelija raportoisi asiasta työkkärille? Sitten jos en saa sitä toistakaan paikkaa niin jee jee.

Ap

Vierailija
4/5 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätevä syy työstä kieltäytymiselle on:

"Osa-aikatyö, jossa ansiosi jäisivät pienemmäksi kuin työttömyysturvasi, kun olet kokonaan työttömänä: Kun työstä maksettava palkka ja soviteltu työttömyysetuus lasketaan yhteen ja summasta vähennetään työsuhteesta aiheutuvat kustannukset."

https://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/jos_jaat_tyottomaksi/tyo…

Vierailija
5/5 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin kyllä sanoa, että tämä ei ole ykkösvalintani, ja että odottelen tosiaan vastausta toisaalta. Voidaanko tämä kuitenkin kääntää niin, että olen omalla toiminnallani estänyt työllistymiseni jos tuo työhaastattelija raportoisi asiasta työkkärille? Sitten jos en saa sitä toistakaan paikkaa niin jee jee.

Ap

Yritä lipsauttaa se "vahingossa" jossain välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan