Mistä lähtien sali on ollut välttämätön laihduttamiseen?
Puntteja voi ostaa kotiinkin, mutta ihan voi vaan mennä lenkille tai jumpata kotona. Netistä löytyy ilmaisia jumppaohjeita pilvin pimein.
Kommentit (34)
Minä jäin pois salilta kun halusin läskit pois. Lihasharjoittelusta tulee järjetön nälkä. Enkä sinne mene ennen kuin tavoitepaino on saavutettu. Kotona on painot, mutta ne nyt on sellaista sipsuttelua salin painoihin verrattuna eikä tarkoitus nyt ole kuin pitää yllä ihan minimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaskuntoharjoitteita kotiin, keskitaso
Tällaisista jumppailuista on hyötyä korkeintaan jollekin vuodepotilaalle.
Helppo taso tietysti rapakunnossa olevalle aloittelijalle. Vaativa taso on terveyden kannalta täysin riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kyse ole salien kiinnimenosta, vaan yleisesti siitä, että miksi niin monen mielestä laihduttajan pitää välttämättä mennä salille?
Kyllä minä itsekin käyn salilla, mutta en laihtuakseni tai kasvattaakseni lihasta, vaan siksi, että haluan pitää peruskunnosta huolta. Nyt vaan en ole vuoteen käynyt, vaan hommannut kotiin puntteja ja kuntopyörän. al
Miksi salit pitää nyt välttämättä sulkea? Lihavuus on paljon vaarallisempaa kuin korona, ainakin tilastojen mukaan?
Sanoman moderoima Vauva.fi loistaa taas.
Kun minä tein aloituksen missä suhtauduin negatiivisesti, mutta täysin asiallisesti, salien sulkemiseen, avaus poistettiin hetkessä.
Mutta kun joku tekee aloituksen missä salien sulkemista (hallitusta) tuetaan, niin avaus saa pysyä maailman tappiin.
Reilu peli.
Vierailija kirjoitti:
Lihaskuntoharjoitteita kotiin, vaativa taso
Nonni, nyt on kahvit näppiksellä. Tuo ”jumppa” on vaativaa ehkä 70-vuotiaan sohvaperunan mielestä :D. Menen siis tänäänkin salille ja niin kauan käyn, kun vaan ovat auki. Ihan sama miten paljon kiljutte.
Laihdutin 12 kg ilman salilla käyntiä. Sopiva ruokavalio ja paljon arkiliikuntaa ja reippaita kävelylenkkejä. Säästyi salirahat.
Kaikki liikunta on vaan tukena laihduttamisessa, ihan täysin liikkumattakin laihtuu vallan mainiosti. Liikunta toki on suositeltavaa, laihduttaa tai ei.
Mistä moinen käsitys, että salilla käytäisiin juuri laihdutustarkoituksessa? Varmasti osan tavoitteena on laihdutuskin, mutta ei suinkaan kaikkien.
Salitreenin tavoitteena voi olla myös lihasten ja/tai voiman kasvattaminen ja silloin paino helpostikin nousee eikä se ole automaattisesti huono asia. Lihas painaa enemmän kuin läski.
Kehonpainotreenillä saa todellakin aidosti kauniin lihaksikkaan V-mallin vartalon kun jaksaa samalla painaa energiavajeessa. Useimmat eivät vain pysty itseohjautumaan sohvalta lattialle treenimatolle vaan tarvitsevat miljöön ja jotain sosiaalista painetta tjsp tehdäkseen treeniä.
Salilla käynti ei auta kauneusihannevartalon oikeassa saamisessa jos syöt päin seiniä. Tämä näkyy isoissa neliön muotoisissa miehissä jotka ovat varmasti hiton vahvoja mutta isomahaisia rasvakasoja.
Laihduttaminen onnistuu ehkä nopeimmin juoksemalla ja sellaisella mutta onhan varsinkin sellainen mies aika narunpätkä.
Lihaskunto ja painonhallinta ovat kaksi eri asiaa.
Ei näitä tosissaan voi sekoittaa edes ap.
Hahhah, noiden videoiden lihaskuntotreeni on semmoista, mitä teen salilla alkulämmittelyksi. Ja ei, en voi siirtyä kotitreeniin, koska mulle ei valitettavasti kumppari ja viiden kilon käsipainot riitä. Ja ihan tavallinen viisikymppinen opetäti olen, enkä mikään lihaskimppu.
Laihtua voi ilman mitään liikuntaa, mutta se on tyhmää, koska laihduttaessa menettää aina lihasmassaa. Sitä vastaan pitää taistella, jotta painonhallinta onnistuisi myös tulevaisuudessa ja pysyisi terveenä ja toimintakykyisenä.
Joo, niin minäkin.