Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Vierailija kirjoitti:
Täällä yritetään taas sekottaa asioita luomalla vastakkainasettelua Helsingin ja muun maan välille.
Ei kannata lähteä siihen.
Ok. Ei lähdetä siihen. Itse olen ihmetellyt näin helsinkiläisenä miten hyvin menee juuri nyt Satakunnassa ja Pohjois-Karjalassa. Tartunnat laskevat enemmän kuin muualla.
Tällainen löytyi ylen nettisivustolta.
Onko Salmisella jotain inside-tietoa vai miten hän tietää pandemian olevan loppusuoralla?
Eikö tämä tieto pitäisi jakaa äkkiä WHO:lle ja muulle maailmalle?
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen terveysturvallisuusjohtaja Mika Salminen arvioi lauantainaYlen Ykkösaamun haastattelussa, että Suomessa ollaan jo koronapandemian loppusuoralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yritetään taas sekottaa asioita luomalla vastakkainasettelua Helsingin ja muun maan välille.
Ei kannata lähteä siihen.Ok. Ei lähdetä siihen. Itse olen ihmetellyt näin helsinkiläisenä miten hyvin menee juuri nyt Satakunnassa ja Pohjois-Karjalassa. Tartunnat laskevat enemmän kuin muualla.
Voiko olla niin että Rauma, Pori, Kankaanpää, Joensuu, Lieksa, Nurmes ovat saavuttaneet immuniteettia.
Vierailija kirjoitti:
Onko Salmisella jotain inside-tietoa vai miten hän tietää pandemian olevan loppusuoralla?
Eikö tämä tieto pitäisi jakaa äkkiä WHO:lle ja muulle maailmalle?Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen terveysturvallisuusjohtaja Mika Salminen arvioi lauantainaYlen Ykkösaamun haastattelussa, että Suomessa ollaan jo koronapandemian loppusuoralla.
Ahaa. Tästä kesällä esitetystä haavemaailmasta halutaan tehdä totta.
Voi kuinka ihana ajatus. Niin kuin kaikki sadut ovat.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä tieto pitäisi jakaa äkkiä WHO:lle ja muulle maailmalle?Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen terveysturvallisuusjohtaja Mika Salminen arvioi lauantainaYlen Ykkösaamun haastattelussa, että Suomessa ollaan jo koronapandemian loppusuoralla.
Ettei vain Suomi joutuisi naurunalaiseksi tässä kohta. Muut maat alkavat osoitella sormella, kun sairaalat täällä vähän ajan päästä täyttyvät ja kaikki torjuntatoimet sekä tartunnanjäljitys on ajettu alas. Päästään mallimaasta huonojen esimerkkien kategoriaan. Ei näin.
Vierailija kirjoitti:
Uudenmaan sulku tehtiin koska sen avulla estettiin koronan leviäminen. Sen tuloksena Uudellamaalla asuvilla on enemmän immuniteettia kuin muualla Suomessa.
Nyt odotamme että te Uudenmaan ulkopuolella joka otatte 100% rokotteita tai sairastatte koronan.
Oi voi, minä voin jatkaa eloa täällä maalla vaikka kuinka pitkään ilman koronaa ja rokotteita. Käyn välillä kalastelemassa, metsällä, marjassa ja kaupassa, teen etätöitä ja tapaan muita ihmisiä vain satunnaisesti, joskus ehkä pari kertaa kuukaudessa. Sen tunnin tai parin ajaksi voin pukea ffp-maskin tai vaikka märkäpuvun ja happilaitteet, jos tarpeeksi pahaksi menee.
Eipä kiinnosta, miten sinulla sujuu. Olisi ollut tahdosta kiinni jo keväällä 2020 ja virus/pandemia olisi jo historiaa. Teille ei sopinut, piti bilettää ja matkustella ympäriinsä, kun kuukauden parin pysähdys olisi ollut maailmanloppu. Katteellaan kun tavataan, jos tavataan. Ei vois vähempää kiinnostaa.
THL:n mukaan 53,2 prosenttia suomalaisista on saanut kaksi rokoteannosta.
Ja rajoitukset poistettiin jo.
Voiko tässä käydä hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Voiko tässä käydä hyvin?
EU:ssa on rokotettu kahdesti n. 70 %väestöstä. Suomessa vähän yli 50 % ja pandemia on meillä päättymässä. :)
Toki tartunta- ja menehtymisluvut kertovat muuta, mutta jos niitä ei julkaista...
Sittenhän pandemia on päättymässä.
Vain Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tässä käydä hyvin?
Voi käydä hyvin.
Tulee Pupu Tupuna -satuja ikävä.
Niissäkin on enemmän realismia.
Vierailija kirjoitti:
Hahah, hesalaisilla alkaa hajoomaan pää selvästi. Mitäs tungitte kaikki sinne kalliisiin pikku kopperoihinne sekoamaan.
No mut ei hätää, pandemia on kuulemma ohi jo eli siitä vaan bilettään taas! Muiskis, ja kipin kapin nyt tanssimaan baareihinne ja klubeillenne!
olin maaseudulla melkein koko kesän ja taas olin 2 viikkoa ja joulun aikaan taas . Ens vuonna jos pääsisi/uskaltaisi lähteä jo ulkomaille.
Hallitus saa poukkoilla ja spedeillä ihan kuten tykkää. Itse olen jo sopeutunut uuteen elämäntapaan eikä enää ole pienintäkään tarvetta ravintoloissa syömiseen tai teatterissa käymiseen. Itseasiassa olen enemmän kuin tyytyväinen että tämä korona-aika sai mut vieroittautumaan myös päivittäisistä noutokahveista joihin meni pitkä penni. Eikä enää tule ex-tempore ideaa hakea pizzaa tai hampurilaisiakaan. En silti nökötä 4 seinän sisällä vaan elän vihdoin aidosti omannäköistä elämää johon mukamas ennen ei ikinä ollut aikaa. Se aika kun meni aiemmin joutavuuksiin kuten kahviloissa istumiseen, shoppailukierroksiin ja muihin hömpötyksiin.
Matkailua on jonkin verran kyllä ikävä, mutta ilmankin pärjää. Muualla kun tämä pandemia ei ole "tahdon asia" ja ilmoitusluontoisesti lopetettavissa niin erilaiset rajoitukset sekä etenkin riski tartunnasta vie kyllä lomailusta kaiken idean.
Ruvetkaas muutkin ilmoittamaan dada-Tatjana-hokijan viestit spämmiksi, niin ne häviää nopeammin. Hän päivystää täällä koko päivän aina enkä itse meinaa pysyä perässä.
P.S. Tatjana-hokijalle tiedoksi: demokratiaan kuuluu kriittinen keskustelu. Teet siis itsellesi hallaa, kun merkkaat jokaisen mitään kritisoivan viestin tuolla jankkauksellasi. Enkä muuutenkaan usko, että kukaan jaksaa enää välittää tuosta kuluneesta hokemastasi muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä suojeltiin Uudenmaan sululla. Nyt uusimaalaiset koronan jo sairastaneet joutuvat odottaa muuta Suomea.
No voi vttu eihän täällä Uudellamaallakaan ole sairastanut tota juuri kukaan 😅 Pelle!
Kerrankin edes jokin koskee Suomea, ja vain Suomea! Nimittäin globaalin pandemian katoaminen hallinnollisella päätöksellä.
Tartuntalukuja ei enää kerrota. Sellaista avointa tiedonvälitystä, keskusbyroo päättää puolestamme mitä meidän on soveliasta tietää.
Kertaus on opintojen äiti ja tuo da-da-tatjana ystävällisesti nostaa kaikki ketjun järkevät viestit uudelleen luettaviksi.
Tuo da-da on tae siitä että viesti kannattaa lukea.
Piilotetaan ongelma ja leikitään, että kaksi rokotetta riittää. Kansalaiset, menkää kuluttamaan nyt!
Elinkeinoelämän omistajaporras haluaa rahanne.
Vierailija kirjoitti:
Tartuntalukuja ei enää kerrota. Sellaista avointa tiedonvälitystä, keskusbyroo päättää puolestamme mitä meidän on soveliasta tietää.
No sitten pitää vaan jatkossakin toimia kuten tartuntoja olisi vähintään 1000 päivässä.
Yleä voi vielä lukea.
Otsikot peräkkäin kuin eri maailmasta, toinen alleviivaa, että pandemia ei ole ohi:
Hallituksen uusi koronastrategia tähtää Suomen avautumiseen pian – valtakunnalliset toimet loppuvat, alueiden rooli kasvaa
Yli 250 henkilöä koronakaranteenissa Keminmaan koulualtistusten vuoksi: ketjuun liittyviä tartuntoja on todettu viisitoista
Yle.fi