Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku laittaa aloitteen että islamilaiset lapset saisivat ensimmäisenä koronapiikin?
Hyvä kysymys koska miksi he pakottavat muille rokotuksia vaikka eivät itse ota niitä.
Vierailija kirjoitti:
PÄÄMINISTERI Sanna Marinin (sd) mukaan koronaseurannassa pitäisi alkaa seurata rokotusten edistymistä tartuntalukujen sijaan.
Samaa esitti THL:n johtaja Mika Salminen aiemmin Ylen Ykkösaamussa.
Respect! Myös maskeista ollaan luopumassa 💃💃💃
En ole maskeja käyttänyt koko pandemia-aikana. Sen sijaan hengityssuojaimia kyllä ja käytän jatkossakin. Riskiryhmäläisille niiden käytön jatkamista suositellaan. Ja silloin todellakin pitää käyttää hengityssuojainta, koska kirurginmaski ei suojaa jos muut eivät niitä käytä. No, onneksi kohta muutto paikkaan, jossa korona ei vaivaa, niin saa vähän relata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku laittaa aloitteen että islamilaiset lapset saisivat ensimmäisenä koronapiikin?
Hyvä kysymys koska miksi he pakottavat muille rokotuksia vaikka eivät itse ota niitä.
Ja kukahan islamilainen niitä rokotteita täällä on sulle pakottanut. 🤦🏼♀️ Racist much?
Jos rokotetut ovat tottelemattomia, painetaan deletenappulaa. Mikrosiru
Vierailija kirjoitti:
Jos rokotetut ovat tottelemattomia, painetaan deletenappulaa. Mikrosiru
Ootko lukenut sairaudesta nimeltä harhaluuloisuushäiriö?
Vierailija kirjoitti:
PÄÄMINISTERI Sanna Marinin (sd) mukaan koronaseurannassa pitäisi alkaa seurata rokotusten edistymistä tartuntalukujen sijaan.
Samaa esitti THL:n johtaja Mika Salminen aiemmin Ylen Ykkösaamussa.
Respect! Myös maskeista ollaan luopumassa 💃💃💃
Onko Sanna Marinin lapsi rokotettu vai hakeeko luonnollista laumasuojaa? Eli sairastaa koronan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuin 5min sitten yhden arabin kanssa joka painosti minua k-rokotteeseen vaikka olen jo sairastanut koronan. Hän ei ole itse ottanut yhtään rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kukahan islamilainen niitä rokotteita täällä on sulle pakottanut. 🤦🏼♀️ Racist much?
Jos minulla on arabeja kavereissa niin en ole sellainen rasisti mitä luulette. Kerroin vain havaintoni.
When will vaccine refuseniks see sense? From the anti-vaxxer solicitor who got Covid, said it would be just like a cold but was dead 10 days later to the tragic bodybuilder with a 'belief in his own immortality' - how sceptics are paying the ultimate price
https://www.dailymail.co.uk/health/article-9957985/When-Covid-vaccine-r…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla on arabeja kavereissa niin en ole sellainen rasisti mitä luulette. Kerroin vain havaintoni.
Eli yksi arabi suosittelee sulle rokotusta, josta päättelet, että kaikki islamilaiset suosittelevat sulle rokotusta, mutta eivät ota sitä itse. Arabi ei myöskään automaattisesti ole muslimi, voi olla ihan kristittykin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli yksi arabi suosittelee sulle rokotusta, josta päättelet, että kaikki islamilaiset suosittelevat sulle rokotusta, mutta eivät ota sitä itse. Arabi ei myöskään automaattisesti ole muslimi, voi olla ihan kristittykin.
Mä en tiedä valehteleeko omaa uskontoaan koska väittää että on kristitty.
Mitä ehkä ei olekkaan. Maa Kuwait.
USA populaatio on 382 miljoonaa.
Kun mietitte kuolemia tähän väestömäärään niin tajuatte että lapsien riski kuolla koronaan on tajuttoman pieni.
Hyvä kommentti toisesta ketjusta koskien koronapassia:
Keskeinen kysymys kuuluu kuitenkin, että kun rokote ei suojaa kantajaa tai rokotetun kantajan lähiympäristöä koronalta (ks. esim. Israelin tilanne), miltä rokotepassi suojaa? Millä perustein rokotepassilla voi päästä kaikkialle, kun kuitenkin rokotepassin mukana myös virus voi päästä vapaasti kaikkialle? Eikö ketään häiritse logiikka tämän osaa kansasta syrjivän käytännön taustalla?
Tämähän on jo kuin erään idän nousevan kauppamahdin valvontayhteiskunta pisteineen, mutta rokotepassilla toteutettuna. Jos et tottele valtaapitävien kaikkia ohjeistuksia (esim. ottamalla kokeellisen uuden teknologian rokotteen, jonka tuottama immuniteetti tähän valtaosalle vain nuhakuumeen aiheuttavaan sairauteen on parhaimmillaankin lyhytikäinen), elämäsi tehdään mahdottomaksi sanktion. Et voi käydä kulttuuritilaisuuksissa, ravintoloissa, kirjastoissa jne. maksamatta joka kerrasta 100 euroa (testin hinta). Voitko käydä töissä? Entä pian koulussa? Samaan aikaan lopetetaan tietenkin myös tartuntojen seuraaminen, jotta kenellekään ei heräisi kysymys, miksi rokotepassista ja sanktioista huolimatta, meillä on yhä koronaa?
Suomessa elinkeinoelämä tivaa koronapassia. Miksi kukaan ei käännä katsetta Israeliin, jossa koronapassi ei tilannetta pelastanut, samoin kuin eivät rokotuksetkaan?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa elinkeinoelämä tivaa koronapassia. Miksi kukaan ei käännä katsetta Israeliin, jossa koronapassi ei tilannetta pelastanut, samoin kuin eivät rokotuksetkaan?
Kiinnostaisi kuulla muuten, mitä Mika Rämet nykyään ajattelee Israelista. Hän on vaiennut kuin muuri eikä puhu siitä enää mitään. Mistäköhän johtuisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satusetä Salminen tänään Ykkösaamussa. Kuka enää uskoo hänen puheitaan, kun on niin monta kertaa ollut väärässä? Hän ennusti keväällä 2020, että epidemia on ohi kesään mennessä. Sitten jouluun. Ja alunperinhän sen ei edes pitänyt tänne tulla. Kausivaihtelu jne. Miksei kukaan toimittaja haasta häntä? Ja miksi aina hänet kutsutaan haastatteluihin?
Pää pensaassa onko parempi.?
Tuohan just on pää siellä pensaassa. Ihan kaikkea on vähätelty ja osa (esim aerosolivälitteinen leviäminen) on kiistetty vaikka siitä on ollut jo tutkimusnäyttöäkin.
Sama se toki on kaikessa muussakin. Ihan sama vaikka taivas tippuisi naapurimaissa jo niskaan niin ei se meitä Suomessa koske eikä tule ikinä koskemaankaan. Ihan sama onko kyse ydinvoimalan poksahtamisesta, tsunamista, evakuoiduista tai koronasta.. Ei koske Suomea eikä ole mitään vaaraa eikä riskiä kunnes ollaan itsekin tasan samassa suossa.
Ja samalla logiikalla Suomi purkaa nyt rajoitteet ja julistaa koronan loppuneeksi...
Suojautukaa ffp3.
Miksi Suomessa ei puhuta tästä:
”Prof Eran Segal, who advises the Israeli government on Covid matters, said by month five or six after vaccination, people are probably only 30-40% protected, compared with more than 90% when protection first kicks in.”
Vierailija kirjoitti:
When will vaccine refuseniks see sense? From the anti-vaxxer solicitor who got Covid, said it would be just like a cold but was dead 10 days later to the tragic bodybuilder with a 'belief in his own immortality' - how sceptics are paying the ultimate price
https://www.dailymail.co.uk/health/article-9957985/When-Covid-vaccine-r…
Sadoista miljoonista ellei miljardeista rokotetta saamattomista löytyy aina jokunen "shokkiuutinen". Syistä ei niin tarvitse välittää, esim elämäntavat tai todellinen terveydentila ja taudin etenemisen syy. Monet noista julkkiskeuhkoajista altistaa itsensä taudille tarpeettomasti. Tuli pikavertaukseksi mieleen syvästi uskovainen afrikkalainen pappi, joka yritti todistaa seurakunnalleen, että kuolleista herääminen on mahdollista tosiuskovalle. Oli maailman uutisissa tässä viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Sveitsissä ravintoloita edustava keskusjärjestö puolestaan vastustaa passia, koska, heidän näkökulmansa mukaan, se tappaa ravintolaelämän suurelta osin.
Niin varmaan. Toisaalta maapallolle olisi helpotus, jos emme enää lisääntyisi. 🤷♀️