Oletteko tavanneet jo ihan normaalisti vanhempia sukulaisia, jos nämä ovat saaneet rokotteen?
Ja jos olette itse terveinä tietysti. Niin pitkä aika, ettei lapset ole nähneet isovanhempiaan, niin kyllä jo haluaisimme tavata puolin ja toisin.
Kommentit (7)
Ei, rokottamattona en halua myöskään heiltä tartuntaa.
En tiedä tarkalleen, joten joutuisin selvittämään asiaa tarkemmin ennen tapaamista. Sen tiedän, että jotta rokotteen antama suoja olisi ehtinyt kehittyä, tarvitaan vähintään 2-4 viikkoa aikaa rokottamisesta eteenpäin. Kannattaa varoittaa vanhoja ihmisiä, vaikka heitä ei vielä tapaisikaan, että rokote ei suojaa heitä välittömästi.
Ensimmäisen rokotteen ovat saaneet, sen saamisesta nyt vajaa 3 viikkoa. Suoja on käsittääkseni 85 % ensimmäisen annoksen jälkeen, 95 % toisen annoksen jälkeen. Itse en kyllä pelkää saavani heiltä tartuntaa, kun he liikkuvat äärimmäisen vähän missään. Ap.
2 viikkoa rokottamisen jälkeen on tapailtu normaalisti.
Seitsemänkymppiset vanhempani asuvat epäonnekseen Keusoten sairaanhoitopiirissä joka on Suomen huonoin. Joutuvat varmaan odottamaan ensimmäistäkin rokotetta kesän loppuun saakka. Viime vuoden puolella olen heitä viimeksi nähnyt, nyt ei tulisi mieleenkään kun tartuntoja on niin paljon.
Ei olla vielä, kun eivät ole saaneet vasta kuin ensimmäisen rokotteen.