7v tyttö haluaa muuttaa nimensä, antaisitko?
Tyttö on nimeltään Oona. Hän haluaisi olla Timantti. Antaisitko muuttaa nimen vai vasta myöhemmin, jos yhä haluaa?
Kommentit (30)
En antaisi vaihtaa, mutta voisin alkaa kutsumaan häntä kotona sillä nimellä. Itse halusin lapsena olla Hyrreli(joo ihan kamala xd en tiedä mistä edes keksin sen, olin 5v), äiti sitten kotona kutsui minua hyrreliksi, muualla omalla nimelläni. Meni melko pian innostus ohi.
Sano, että saa vaihtaa nimeään vaikka joka päivä, jos siltä tuntuu. :D Sitten vaan aina uusi hakemus menemään.
Kyllä ehdottomasti pitää saada vaihtaa nimi.
Timantti paljon parempi kuin Oona.
Meidän naapurin tyttöä piti kaikkien ruveta kutsumaan Auroraksi aikanaan. Kulki prinsessa(ruusunen)mekossa aina ja vanhemmat hermostuivat jos joku vahingossa erehtyi kutsumaan omalla nimellä.
Oma lapsi halusi olla vuorollaan joku Disneyn prinsessoista ja viimeisimpänä Kristalli. Ei ole saanut vaihtaa.
Lapsesi on jo tulevan nimensä veroinen neuvottelija, jos on saanut äitinsä edes vähänkään harkitsemaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurin tyttöä piti kaikkien ruveta kutsumaan Auroraksi aikanaan. Kulki prinsessa(ruusunen)mekossa aina ja vanhemmat hermostuivat jos joku vahingossa erehtyi kutsumaan omalla nimellä.
Mä tiedän Sanni Sateenkaaren.
Luulin pitkään että lapsen oikea nimi on Sanni. Ei ollut. Vanhemmat esitteli hänet Sanni Sateenkaarena.
Mulla vaihtui tuossa iässä varmaan kuukausittain se minkä niminen olisin mieluummin halunnut olla, kuin mitä oikeasti olin. En pidä nimeäni varsinaisesti kauniina vieläkään, mutta ei se niin vastenmielinen kuitenkaan ole, että viitsisin alkaa sitä vaihtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En antaisi muuttaa virallisesti. Toki hänen tahtoaan voi kunnioittaa ja alkaa kutsua häntä Timantiksi. Voi mennä ohi nopeammin kuin uskotaan .
Sanoisin, että voidaan joskus leikin aikana kutsua toisia vaikka samaragdeiksi, mutta oikeassa elämässä ollaan niillä nimillä jotka on annettu. Nimestä lyhennetyt lempinimet on asia erikseen.
Voihan joku haluta olla nimeltään vaikka yksisarvinen.
Onpa sinulla tiukka linja. Mitä haittaa siitä on, jos lasta kutsuu kotona sillä lempinimellä, millä tämä haluaa? Eihän kyseessä ole kuitenkaan kirosana tai muu alatyylin ilmaisu.
Sanoisin, että voidaan joskus leikin aikana kutsua toisia vaikka samaragdeiksi, mutta oikeassa elämässä ollaan niillä nimillä jotka on annettu. Nimestä lyhennetyt lempinimet on asia erikseen.
Voihan joku haluta olla nimeltään vaikka yksisarvinen.