Visuaalisesti kauniita elokuvia?
Kommentit (688)
Sergio Leonen Once Upon a Time in America. 20-luvun New York siirtolaisineen, juutalaiskortteleineen, sateineen ja tehtaiden savuineen. Mielestäni kirjaimellisesti visuaalisesti kaunis elokuva. Mun lemppari mafialeffa.
Mun mielestä kaikki viktoriaaniseen Lontooseen sijoittuvat elokuvat ja tv-sarjat on todella kauniita. Tykkään jopa siitä Johnny Deppin From Hell leffasta, joka kertoo Viiltä Jackista juurikin siksi kun se on jollain tapaa visuaalisesti todella kaunis.
En tiedä onko näitä vielä mainittu. Bertoluccin Suojaava taivas, uudemmista Francois Ozonin Franz ja vaikkapa Pawel Pawlikowskin Ida.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Cillian Murphy -elokuvat.
Olen samaa mieltä, koska Cillian Murphy on visuaalisesti kaunis.
American beauty
Ja tv-sarjoista Mullan alla (näillä sama ohjaaja(?))
The Fountain (Unenomaista leijuntaa ja visuaalista taidetta)
The Revenant (Henkeäsalpaavan upeita maisemia ja taitavaa kameratyötä)
Uudemmat Batmanit (Loputon synkkyys ja epätoivokin on omalla tavalla kaunista)
Vierailija kirjoitti:
Uudemmat Batmanit (Loputon synkkyys ja epätoivokin on omalla tavalla kaunista)
Minä en osannut arvostaa tuota The Fountain leffaa yhtään. Oli teennäinen ja sekava. Yhdet naurut se kirvoitti, kun Hugh Jackmanista kasvoi puu.
Hitchcockin tuulen viemää on komein
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko näitä vielä mainittu. Bertoluccin Suojaava taivas, uudemmista Francois Ozonin Franz ja vaikkapa Pawel Pawlikowskin Ida.
Mitä ihmettä sinä katsot? :D Katselisit Hurjapäät leffoja kuten kaikki muutkin haha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudemmat Batmanit (Loputon synkkyys ja epätoivokin on omalla tavalla kaunista)Minä en osannut arvostaa tuota The Fountain leffaa yhtään. Oli teennäinen ja sekava. Yhdet naurut se kirvoitti, kun Hugh Jackmanista kasvoi puu.
Tai pensas tai kukka tai jotakin, en muista enää.
Vierailija kirjoitti:
The Lighthouse. Tyylillisesti oli upea vanhanajan mustavalkoelokuvia matkiva.
Mutta juonellisesti köyhä.
Ylpeys ja ennakkoluulo (2005)
Oon katsonut tämän elokuvan valehtelematta yli kymmenen kertaa ja on myös yksi harvoista kirjoista, jonka olen ostanut omaksi enkä vain lainannut kirjastosta. Meni ihon alle ja kaiken lisäksi löysin elämääni oman Mr. Darcyni, mitä en kuuna päivänä olisi uskonut - niin imelältä kuin se kuulostaakin!
Monet David Lynchin ja Peter Greenawayn elokuvat ovat visuaalisesti kauniita, vaikka Lynchin elokuvien sisällöstä eli tarinoiden mielekkyydestä voidaan olla montaa mieltä. Greenawayn Piirtäjän sopimus on hieno - muistan esim., miten ulkona keskustelevien ylle piirtyy välillä taivaalla kulkevien pilvien varjoja yms.
Kiinassa on tehty visuaalisesti upeita elokuvia, esim. Kultaisen kukan kirous on täynnä prameaa väriloistoa.
Myös Dario Argenton Suspiria, se alkuperäinen filmatisointi, on kaunista katseltavaa, jos sietää myös kauhua (ja melko löperöä juonta).
Pedro Almodovarin elokuvissa on usein kivat värit, esim. elokuvassa Naisia hermoromahduksen partaalla.
Kauhufilmeistä tuli vielä mieleen Hammerin Lust for a Vampire 1970-luvulta, jossa on myös kaunis väriskaala.
Alpha (2018)
The Grand Budapest Hotel (2014)
U2 rattle and hum - konserttielokuva. Ohjaaja Phil Joanou. Lisäksi siinä on musiikki.