Negatiivinen koronatestitulos, silti painetta rintakehällä
Olen saanut negatiivisen tuloksen koronatestistä. Mitään yskää tai nuhaa ei ole, vain epänormaalia painon tunnetta rintakehällä ja normaalia raskaampi hengittää.
Mietin että onko jotain muuta testiä tai menetelmää selvittää onko minulla koronavirusta kun nenä-nielu-tikku-testi ei sitä löydä.
Kommentit (26)
Eikö joskus sanottu että testi voi näyttää negatiivista mikäli tartunnasta on jo pidempi aika ja virus jo siirtynyt syvemmälle.
Mutta voihan se olla ihan vain muuta tulehdusta yms.
Korona ei ole ainoa hengitykseen vaikuttava tila.
Jos ei ole edes mitään yskää, kuumetta tms hengitystieoiretta ja koronatesti on negatiivinen niin voisiko kyse olla jostain muusta? Muita taudinaiheuttajia ja flunssaa on myös liikkeellä, myös stressi ja ahdistus, lihasjumit yms voi vaikuttaa hengitykseen. Paljon muitakin sairauksia ja tiloja on
Ai sellanen kuin olisi levy keuhkojen päällä painamassa?
Itse kävin kans perjantaina korona testissä ja oli negatiivinen. Oireina lämpöä ja väsymystä jotka jatkuu edelleen. Astmalääkettä menee maksimi annos eikä teho riittää täysin koko päiväksi.
Menkää ihmeessä uudestaa testiin, ne eivät ole 100% luotettavia. Kulutetaan yhteiskunnan varat loppuun.
Mulla oli sama vaiva kuukauden päivät joulukuussa. Kävin ihan lääkärissä ja otettiin tulehdusarvot, saturaatiot, koronaviljely, keuhkojen kuuntelu, bakteeriviljely suusta yms. ja ei ollut viitettä koronaan. Lääkäri totesi, että on jostain muusta virusflunssasta kyse, sillä koronassa tulehdusarvot hiukan kohoavat muista virustaudeista poiketen. Kannattaa ottaa yhteyttä terveysasemalle, josta ohjataan korona-asemalle. Mulla oli hyvä kokemus, kun tutkittiin perusteellisesti.
Joskus se, että testissä käy noin sata kertaa, auttaa. Samalla voi saada jo muitakin apukeinoja.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007836134.html
Koronatestistä voi joskus saada väärän negatiivisen tuloksen, etenkin jos testi tehdään liian varhain tai liian myöhään
”Mikään lääketieteellinen testi ei ole sataprosenttinen”, sanoo ylilääkäri Asko Järvinen Husista.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Itsekin sain negatiivisen testituloksen. Nyky-drive-in testi ei löydä virusta, jos koronavirus on keuhkoissa eli alahengitysteissä. Tämä on suuri puute.
Niinpä. Käynti juttelemassa jossain voisi myös auttaa. Vink vink.
Vierailija kirjoitti:
Eikö joskus sanottu että testi voi näyttää negatiivista mikäli tartunnasta on jo pidempi aika ja virus jo siirtynyt syvemmälle.
Mutta voihan se olla ihan vain muuta tulehdusta yms.
Olen kuullut, että jos virus on siirtynyt jo polviin asti, sitä alkaa olla mahdotonta tavoittaa.
Nyt kun alkaa kevät kolkutella, niin voisiko joku allergia olla mahdollinen? Mulla alkoi tosi aikaisin viime keväänä, ihan kevät-talvella.
Vierailija kirjoitti:
Ai sellanen kuin olisi levy keuhkojen päällä painamassa?
Yleensä asiat ovat juuri sitä miltä ne tuntuvat. Siirry pois sieltä pöytälevyn alta.
Mulla on kuin keuhkojen päällä olisi joku paino kun makaan selinmakuulla. Ei yskää tai muita oireita. Ei ole astmaa, ahdistuneisuutta tms. Koronatesti negatiivinen.
Vaikka testasi kuinka monta kertaa koronan niin kannattaa muistaa, että siihen ei ole parantavaa hoitoa.
Eikä se ole ainoa hengitysteihin vaikuttava sairaus. Pelkän hengitysvaikeuden ei voi päätellä olevan korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Itsekin sain negatiivisen testituloksen. Nyky-drive-in testi ei löydä virusta, jos koronavirus on keuhkoissa eli alahengitysteissä. Tämä on suuri puute.
Niinpä. Käynti juttelemassa jossain voisi myös auttaa. Vink vink.
Koronatrolli ja Ossin pepun nuolia bongattu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama vaiva kuukauden päivät joulukuussa. Kävin ihan lääkärissä ja otettiin tulehdusarvot, saturaatiot, koronaviljely, keuhkojen kuuntelu, bakteeriviljely suusta yms. ja ei ollut viitettä koronaan. Lääkäri totesi, että on jostain muusta virusflunssasta kyse, sillä koronassa tulehdusarvot hiukan kohoavat muista virustaudeista poiketen. Kannattaa ottaa yhteyttä terveysasemalle, josta ohjataan korona-asemalle. Mulla oli hyvä kokemus, kun tutkittiin perusteellisesti.
Mun mielestä hyvä kokemus voi tulla juoksulenkillä tai kaveriporukassa tai perheen kanssa. Mutta tietty kukin tavallaan.
Itse olin sairaalassa 4 vrk joulukuussa. Sairaana noin kuukauden .
En tuntenut mitään oireita tyyppi päänsärkyä, lihassärkyä, ym. Kova ripuli ja pahoinvointi. Kuume 40 astetta.
Nyt minua on vaivannut rintakehän kipu ja vaikea hengittää sekä löysä vatsa , hiustenlähtö , kankeus, raskas kävellä.
Kun laitoin kengät jalkaan tuntui kuin jokin painaa rintalastaa. Nyt se kipu on alkanut häipymään . Mietin miten erilaisia oireita meillä on. Vatsa huolestuttaa.