Ihmiset, jotka valittaa jos vastaa viestiin vain "ok"
Mitä hiton kaunokirjallista teosta sitä pitäisi alkaa raapustaa vastaukseksi kun viesti on ollut lähinnä ilmoituksen kaltainen asia tai muuten sellainen mihin ei nyt vaan ole mitään sanottavaa? Vai olisiko parempi olla sanomatta yhtään mitään?
Sitten olisi eri asia jos vastaisi ihan kaikkeen vain "ok".
Kommentit (17)
Tuo ”ok” voidaan ymmärtää joissain yhteyksissä vähättelevänä. Käytä mieluummin vaikka ”Selvä!”, ”Asia kunnossa” jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ”ok” voidaan ymmärtää joissain yhteyksissä vähättelevänä. Käytä mieluummin vaikka ”Selvä!”, ”Asia kunnossa” jne.
Tämä selvä.
Mä vastaan monesti työpaikalta tulleisiin viesteihin vaan ok. Onko töykeää? Pitäisikö mieluummin vastata että joo, olisiko se kohteliaampaa?
Mutta kun liian monet vastaavat näin:
Otatko teetä vai kahvia?
Ok.
Sopiiko sulle sellainen järjestely, että mennään ensin kauppaan ja vasta sen jälkeen jonnekin muualle? Vai pitäisikö ensin käydä jossain muualla ja mennä vasta sen jälkeen kauppaan?
Ok.
Vastaan yleensä peukkuemojilla. Tosiaan nuo ok, selvä ja asia kunnossa voivat olla vähän tylyjä nykyään... Itse en pahaksi pistä ja voin itsekin niitä käyttää, mutta joku voi tulkita vähän negatiivisesti.
Viestinnän maailma mennyt vähän oudoksi nykyään...
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun liian monet vastaavat näin:
Otatko teetä vai kahvia?
Ok.
Sopiiko sulle sellainen järjestely, että mennään ensin kauppaan ja vasta sen jälkeen jonnekin muualle? Vai pitäisikö ensin käydä jossain muualla ja mennä vasta sen jälkeen kauppaan?
Ok.
Kuka muka vastaa vaihtoehtokysymyksiin ok
Jos vaikka itse avautuisit henkilökohtaisesta ja tärkeästä asiasta ystävällesi ja hän vastaa vain ”ok” niin olisitko kovin iloinen?
”Ok” sopii vain hyvin neutraaleihin viestittelyihin.
Peukkuemoji on nykyään myös tyly. Kertoo, että justjust jaksat vastata, mutta ei todellakaan kiinnostele.
Vierailija kirjoitti:
Peukkuemoji on nykyään myös tyly. Kertoo, että justjust jaksat vastata, mutta ei todellakaan kiinnostele.
Juuri näin, viestii, että ei kiinnosta. Sekä peukku että ok. Peukku on vielä tyhmempi.
En ymmärrä miten kiire voi olla, ettei voi pari sanaa vastata. Tulee mieleen, että olen tainnut häiritä ko. henkilöä viesteilläni liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, viestii, että ei kiinnosta. Sekä peukku että ok. Peukku on vielä tyhmempi.
En ymmärrä miten kiire voi olla, ettei voi pari sanaa vastata. Tulee mieleen, että olen tainnut häiritä ko. henkilöä viesteilläni liikaa.
:D Taas yksi maailman napa siinä
Jos on sellainen viesti joka ei tarvitse muuta kuin kuittauksen, niin ok on minusta oikein hyvä. Ei sitten tarvitse viivyttää vastausta sen takia että miettii miten sen muotoilisi. On kohteliasta vastata nopeasti.
Ok