Oon jotenkin tosi loukussa auttakaa :(
Olen 26v nainen ja asun lapseni 6v, poikaystävän ja koirieni kanssa.
Olen lähihoitaja ja tehnyt alalla jo monta vuotta monen laista hommaa. Mutta en saa vakipaikkaa vaikka kuinka haen, vain sijaisuuksia. Mulla on myös mennyt kaikki mielenkiinto tähän ikuiseen paskan pesemiseen ja paskaksi haukkumiseen että olen tullut ihan hermoraunioksi ja unelmoin että joutuisin onnettomuuteen ja joutuisin vuodeksi vuodelepoon.
Myös meidän sopimus loppui entisestä rivitalokodista ja jouduimme muuttamaan kerrostaloon koska mitään muuta emme saaneet. Olen hieman ääniyliherkkä ja kärsin kotona joka hetki kun naapurien ja yläkerrannaapurin kolinat kuuluu koko ajan.
Tuntuu että sekoan niin töissä kuin kotona ja olen ihan hermoheikko. En pysty lapseni kanssa tekemään mitään olen vain pahalla päällä. Miten voin koskaan ostaa omaa taloa, en saa lainaa kun ei ole vakipaikkaa, inhoan koko alaa, mieheestä ei apua kun ei luottotietoja.
Mitä teen, oon vaan niin loppu. Haluan edes jonkun kivan työn :(
Kommentit (34)
Jos et saa kymppitonnin lainaa poismaksettua 4-5 vuoden työnteon aikana niin miten aiot säästää omarahoitusosuuden omistusasuntoon? Asuntolainaa varten kun on oltava myös omia säästöjä eikä pelkästään (vakituinen) työpaikka sekä säännölliset tulot.
Liity facessa ryhmään bye bye hoitoala, siellä vinkkejä tuohon alakriisiin ja uudellenkouluttautumiseen ym jos hoitoalan hommat ei nappaa ☺ ps. Kerrostalo asuminen on paskaa ääniyliherkkänä.
Olisiko sun mahdollista opiskella vaikka merkonomiksi oppisopimuksella? Ei ehkä olisi niin kituuttamista ja vois saada siistin sisätyön.
Ymmärrän taakan tunteen lainasta. Ehkä vois auttaa jos koitat muuttaa ajattelutapaa lainasta, esim. laina antoi sulle kuitenkin ammatin kautta edes väliaikaisen työn, ja jouduthan maksaa myös vuokraa joka kuukausi - Samallahan se summa lainasta menee vuokran ohessa. :) Ja kun löydät oman "kutsumuksen" ja opiskelisit uuden ammatin, voisithan esimerkiksi tehdä keikkana lähihoitajan töitä ja olla ottamatta kokonaan lainaa lisää! On rankkaa opiskella, käydä välillä töissä ja hoitaa lasta, mutta kyllä siihen pystyy, ei se ikuisuutta kestä! Oma motivaatio ja kiinnostus auttaa ihmeesti. Usko itseesi, oot kykenevä muuhunkin!
Voi kiitos teille! Ihania ihmisiä olette, piristitte niin mun mieltä :)
Liityin tuohon faceryhmään, en ollutkaan tiennyt tuollaisesta aikuiskoulutustuesta. Nyt vaan miettimään missä alalla työllistyisi ilman että joutuu kuuntelemaan haukkuja jatkuvasti
Joko lähdet opiskelemaan jotain uutta tai sitten jäät rannalle ruikuttamaan. Sitä se on monella muullakin. Itse olen kohta 30 ja juuri vasta valmistuin mieleiselle alalle nuoruuden kohelluksen ja väärien valintojen jälkeen. Lainaa on mutta se on paljon pienempi ongelma kuin loppuikä alalla joka ei kiinnosta.
Opiskele vaikka tradenomiksi tai jatka sairaanhoitajaksi. Itselläni sairaanhoitajana säännöllinen päivätyö esh poliklinikalla. Palkka vajaa 3000€, mutta tulee toimeen. Alalla olen ollut 8 v.
Suosittelen myös tilanteesi tarkempaan selvittelyyn keskustelua työterveyshuollon psykologin kanssa, kun tilanteesi tuntuu olevan solmussa. En tarkoita sairausloman hakemista.
Ap.. kirjoitti:
Voi kiitos teille! Ihania ihmisiä olette, piristitte niin mun mieltä :)
Liityin tuohon faceryhmään, en ollutkaan tiennyt tuollaisesta aikuiskoulutustuesta. Nyt vaan miettimään missä alalla työllistyisi ilman että joutuu kuuntelemaan haukkuja jatkuvasti
Ota ny ensin selvää siitä aikuiskoulutustuesta. Määräaikaisessa työsuhteessa aikuiskoulutustukea saa vain määräaikaisen työsopimuksen loppuun asti. Sitä paitsi se tuki on naurettavan pieni.
P.S. Eikö sun opintolaina eräänny pian?
Kokeile kuulosuojaimia, korvatulppia ja musiikkikuulokkeita silloin tällöin. Olisi hyvä jos suomessa rakennettaisi erityyppisiä taloja, niin kaikki eivät joutuisi kerrostaloon asumaan liian lähekkäin.
Ota sairaslomaa, sä oot vaan äärimmäisen loppuun palanut! Kannattaa tehdä myös masennus testi, pitkään jatkunut stressi voi aiheuttaa...
Mitä jos koitat löytää oppisopimuspaikan hammashoitajaksi? Kun sulla se lähäri on pohjalla, niin saattaisi paikka löytyäkin joltain yksityiseltä klinikalta. Sitten vaan suunhoidon osaamisalan opinnot kasaan. Suht siisti päivätyö, ja lyhyt koulutusaika sinun taustalla.
Hei! Varaa aika työkkäriin ammatinvalinnan ohjaukseen/ psykologille. Netistä löytyy ohjeet. Saat mietittyä ammattilaisen kanssa koulutus- ja ammatinvalinnan mahdollisuuksia. Tsemppiä👍
No nyt ihan oikeasti keskity yhteen asiaan kerrallaan.
Omistusasunnon voi hankkia myöhemmin, sitten kun on muut asiat kunnossa. Tai sen voi jättää hankkimatta kuten niin moni muukin.
Mikä on se yksi asia mikä pitää ihan ekana tehdä? Muutto mukavampaan kotiin? Keskity siihen vaikka tämä vuosi. Ensi vuonna otat käsittelyyn toisen asian. Uusi ura? Se onnistuu varmasti paremmin, kun on kiva asunto.
Yritä myös ihan vaan rauhoittua.
Voi kiitos kivasta viestistä! En yhtään tiedä miksi alkaisin opiskella, että olisi sitten myös töitä :( Uskon että itsellä oireilee myös turvaton lapsuuteni ym, vaikea saada itseluottamusta. En jotenkin nää että pääsisin muuksi kuin lähäriksi tai kaupan kassalle, paitsi kassatyö olisi ihan ok. Mutta tällä lainalla 3v opiskelu tuntuu mahdottomalta :/