Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin osastolle, sairauslomatodistus maksoi 45 euroa

Vierailija
02.03.2021 |

Lisäksi vielä se sairaalamaksu. Onko tämä joku uusi maksu?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin harmittaa kun jouduin eräänä iltana kymmeneltä sairaalaan ja pääsin pois aamuviideltä. Vuorokauden sairaalamaksu tuli, enkä saanut koko aikana edes ruokaa. Hukkaan meni rahat. Viisi tötteröä tiputusnestettä vaan, aika kallista.

Vierailija
2/9 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin harmittaa kun jouduin eräänä iltana kymmeneltä sairaalaan ja pääsin pois aamuviideltä. Vuorokauden sairaalamaksu tuli, enkä saanut koko aikana edes ruokaa. Hukkaan meni rahat. Viisi tötteröä tiputusnestettä vaan, aika kallista.

Ai ajatelit että sairaalan ruoka on se mikä siellä aiheuttaa kuluja ja maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime syksynä 8 viikkoa sairaalassa. 6 viikkoa teholla hengityskoneessa. 3 leikkausta.

Lasku oli suunnilleen 1500 € eli ei edes kata yhtä tehohoito vuorokautta, jonka keskihinta on 2500 €/vuorokausi. En tiedä kuuluuko tähän 2500 € lääkkeet jne.

Mutta lasku olisi ollut tuolla hinnalla 150 000 € ja todellisten kulujen mukaan varmaan huomattavasti enemmän...Ei voi valittaa. Olen hengissä, parhaassa hoidossa Meilahdessa onneksi.

Vierailija
4/9 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroja maksaa ihan mielellään. kirjoitti:

Olin viime syksynä 8 viikkoa sairaalassa. 6 viikkoa teholla hengityskoneessa. 3 leikkausta.

Lasku oli suunnilleen 1500 € eli ei edes kata yhtä tehohoito vuorokautta, jonka keskihinta on 2500 €/vuorokausi. En tiedä kuuluuko tähän 2500 € lääkkeet jne.

Mutta lasku olisi ollut tuolla hinnalla 150 000 € ja todellisten kulujen mukaan varmaan huomattavasti enemmän...Ei voi valittaa. Olen hengissä, parhaassa hoidossa Meilahdessa onneksi.

Eikös sairaskulukatto ole n. 650€/ vuosi. Eli 1500€ pitäisi saada takaisin melkein 900€

Vierailija
5/9 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisältyy se muillakin hintaan.

Vierailija
6/9 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene sairaalahoidossa noin...hinta halpenee 683 euronjälkeen. 

Maksukertymän seurantajakso on kalenterivuosi. Jos maksujen yhteismäärä ylittää kalenterivuoden aikana 683 euroa, ovat maksukattoon sisältyvät palvelut tämän jälkeen sinulle maksuttomia kalenterivuoden loppuun saakka. Lyhytaikaisesta laitoshoidosta perimme kuitenkin 17,90 euroa hoitopäivältä.

Vierailija
7/9 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko tuo niin?

Ei kai se niin ajatellut vaan, että jos olet vrk sairaalassa niin saat hoidon + ruoan.

Nyt et saanut ja olit vain 7h ----> 24h lasku, ilman ruokaa tai yhtäkään murusta.

Vierailija
8/9 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sairaskulukatto ole n. 650€/ vuosi. Eli 1500€ pitäisi saada takaisin melkein 900€

Sairaskulukatto on 683 euroa kalenterivuodessa. Sen jälkeen lyhytaikainen sairaalahoito on vähän alle 20 euroa vuorokaudessa. Maksukaton ylityttyä poliklikikkamaksuja eikä terveyskeskusmaksuja ei tarvitse maksaa. Täysin maksuttomia sairaalahoitovuorokausia ei ole.

Vierailija
9/9 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaskulukatto on 683 euroa kalenterivuodessa. Sen jälkeen lyhytaikainen sairaalahoito on vähän alle 20 euroa vuorokaudessa. Maksukaton ylityttyä poliklikikkamaksuja eikä terveyskeskusmaksuja ei tarvitse maksaa. Täysin maksuttomia sairaalahoitovuorokausia ei ole.

Jep, siinä on ajatus että säästäisit sen parikymppiä kun et osta ruokaa. Mieluummin mä sillä parillakympillä hankkisin sapuskat itse osastolle ja olisin syömättä sairaalan sotkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan