Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Raskaana olevia ja juuri synnyttäneitä joutuu nyt koronan vuoksi jopa tehohoitoon

Vierailija
02.03.2021 |

Eilen täällä leimattiin pelotteluksi ja poistettiin aloitus jossa kerrottiin että parikymppisiä on joutunut tehohoitoon. Nyt se on Ilta-Sanomissakin. 20-39 vuotiaiden osuus kasvaa, on 27% tehohoidettavista. Mukana raskaana olevia naisia. Siellä on parikymppisiä koneissa.

Korona on vaarallinen myös nuorille.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007834569.html

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ambulanssilla sairaalaan ja happinaamariin joutunut 32v joka sai tartunnan lapseltaan oli ihan perusterve eikä ylipainoinen.

Näköjään jengi yrittää ulkoistaa tosiasioita keksimällä "ei koske minua" selityksiä. Siellä on ihan perusterveitä nuoria kuitenkin teholla.

Ei vaan eräät huomioivat sen kuinka monia perusterveitä nuoria siellä teholla ei ole. Mahdollisuus voittaa loton pääpottikin on jokaisella lotonneella, mutta se todennäköisyys voittaa on kovin pieni. Jostakin syystä loton kohdallakaan ei uutisia tehdä niistä miljoonista suomalaisista, jotka eivät loton pääpottia voittaneet. Loton kohdalla nämä ihmiset eivät tietysti ehkä ole oleellisia, kun tavoitteena on loton pääpotin voittaminen, mutta puhuttaessa kulkutaudin vaarallisuudesta, he sitä ovat, koska he eivät ole sinne teholle joutuneet ja se on hyvä ja vähintäänkin kai uutisoinninkin arvoinen asia.

Vierailija
42/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ambulanssilla sairaalaan ja happinaamariin joutunut 32v joka sai tartunnan lapseltaan oli ihan perusterve eikä ylipainoinen.

Näköjään jengi yrittää ulkoistaa tosiasioita keksimällä "ei koske minua" selityksiä. Siellä on ihan perusterveitä nuoria kuitenkin teholla.

Mites mahtoi olla D-vitamiinitasojen laita?! Veren korkea D-vitamiinipitoisuus suojaa vakavalta tautimuodolta. Asiasta on tutkimuksia ja paljon juttuja mediassa. Ei vaan sovi tähän pelottelu/hysterianlietsomiskulttuuriin se että esim. tässä yhteydessä ei asiasta puhuttu mitään.

Väite on pelkkää spekulaatiota. Oikeasti ei tiedetä, onko D-arvo syy vai seuraus, kun ihmisen ruokavalio jne. on normaali. Väkinäinen arvojen nostaminen, suositusten vastaisesti, jopa haitallista?

Lisäksi, ei ole olemassa mitään olennaisesti vaarallisempaa tautiversiota. Virus kehittyy mutta pysyy luonteensa rajoissa. Samoin tekee influenssa. Eri muodot purevat hiukan eri tavalla, eli heikkojen ei auta loputtomiin piilotella vaan rokottautua joka vuosi, ja toivoa parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ne ainoat teholle koronasta joutuneet tutut ( kolme kappaletta), ovat olleet kovia urheilemaan ja hyvä kuntoisia.

Myös muualta olen lukenut näistä urheilijoista, joita sairaus on kurittanut. Onkohan sitä tutkittu mikä kovasti urheilevia teholle ajaa. Kaikilla myös lajina on ollut talvilaji.

Urheilijat ovat alttiita taudeille, koska fyysinen ja henkinen rasitus heikentää vastustuskykyä. Lisäksi urheilijat ovat taipuvaisia harjoittelemaan kipeänäkin ja rasittamaan itseään liian aikaisin sairauden jälkeen.

Vierailija
44/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitetaanko, että Helsingissä vai koko Suomessa? Montako on Helsingissä teholla nyt? Ja siitä 27 %, eli konkreettisesti, monestako henkilöstä ihan oikeasti puhutaan? Näitä uutisoidaan nykyään provosoivasti ja tarkoitushakuisesti.

Virossa tartunnat lähtivät rajuun nousuun Viron hallituksen vaihtuessa suvakkihallitukseen. Mielenkiintoinen sattumako?

Vierailija
45/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ne ainoat teholle koronasta joutuneet tutut ( kolme kappaletta), ovat olleet kovia urheilemaan ja hyvä kuntoisia.

Myös muualta olen lukenut näistä urheilijoista, joita sairaus on kurittanut. Onkohan sitä tutkittu mikä kovasti urheilevia teholle ajaa. Kaikilla myös lajina on ollut talvilaji.

Urheilijat ovat alttiita taudeille, koska fyysinen ja henkinen rasitus heikentää vastustuskykyä. Lisäksi urheilijat ovat taipuvaisia harjoittelemaan kipeänäkin ja rasittamaan itseään liian aikaisin sairauden jälkeen.

Kuulostaa kyllä hurjalta. Mikä siis on paras tapa huolehtia omasta kunnosta jos urheilukin on pahasta? 

Vierailija
46/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jo viime syksynä jostain uutisesta lääkärin suosittelevan raskauden yrittämistä vasta vähän myöhemmin, kun epidemia on laantunut. Tämä juuri siksi kun raskaus on riskitekijä. Joten tämä ei ole mikään uusi tieto, siitä ei vain ole uutisoitu aiemmin riittävästi.

Netin koronakyselyssäkin kysytään oletko raskaana tai synnyttänyt 6 viikon sisällä. Tietysti raskausvatsa hankaloittaa hengitystä, jos tulee ongelmia keuhkojen toimintaan.

Vierailija
47/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä hurjalta. Mikä siis on paras tapa huolehtia omasta kunnosta jos urheilukin on pahasta? 

Et ymmärrä mitä eroa on kuntoilulla ja urheilulla??

Vierailija
48/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvilajien urheilijoilla on keuhkot kovilla ja esim. astmaa esiintyy huomattavan paljon. Ei siis ole mitenkään kummallista, että myös kaikki hengitystieinfektiot (muutkin kuin korona) kurittavat juuri heitä.

Vierailija
49/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan käsiin räjähtäminen, joukkokuolemat ja sairaaloiden täyttyminen vakavasti sairaista alle 80 vuotiaista on kuin 70-luvulla alkanut öljykriisi.

Se tulee ihan kohta. Viimeistään kahden viikon kuluttua.

Vierailija
50/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni nuori aikuinen sairastuu vuosittain influenssaan?

No ?

Minä kysyin.

Minäkin.

Odotetaan vastausta. Niin ja kiinnostaa tietää viime vuosilta, nythän influenssaa ei testata nimeksikään. 

Tätä mantraa kuulema tokentube hokee.

En tiedä mistä puhut, mutta se on totuus, että tänä vuonna influenssaa ei ole viitsitty paljon testata, saati raportoida. Olisi kai noloa.

Vierailija
51/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selvittiin talvesta 2018, kun YLIkuolleisuus influenssaan oli 1000 henkeä?

Vierailija
52/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa on uutinen jos nuori, lapsi tai tiineenä oleva joutuu sairaalaan tai heittää henkensä? Ihan samaa on tapahtunut muualla kun virus enemmän levinnyt. Ei nuo edellämainitut ryhmät ole sen kummallisempia kuin se 51 v Sari tai 80 v Viljo jokaheikossa hapessa matkalla täältä ikuisuuteen. 

Milestöni ei mitään ei pitöisi rajoittaa, antaa luonnonvalinnan hoitaa homman.

Kyllä pienellä lapsella tai hänen äidillään on yleensä enemmän annettavaa kuin 80v Viljolla tai Viljalla. Vilja on voinut toivoa kuolemaa jo monet vuodet, oma mummoni ainakin toivoi kuolevansa kivuttomasti nyt tai myöhemmin tuossa 80v iässä. Onneksi kuolikin nukkuessaan ilman sairastelua.

Vierailija
53/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä mitä eroa on kuntoilulla ja urheilulla??

Kuntoileva voi helposti olla lihavakin. 

Vierailija
54/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selvittiin talvesta 2018, kun YLIkuolleisuus influenssaan oli 1000 henkeä?

Vaikea sanoa, miksi eivät ottaneet rokotetta? Sellainen kun on influenssaan olemassa ja tarjolla.

Vierailija
55/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuliko joku, että raskaus on suoja koronaa vastaan..? totta kai raskaana olevat sairastuu, ja yhtä lailla joutuvat hoitoon, jos sen tarve on. Olisivat varmaan sairaalahoidossa ilman raskauttakin. On taas otsikointia...

Etkö oikeasti kykene sisäistämään lukemaasi? Se raskaus itsessään on riski koronan suhteen. Jos otat 1000 samanikäistä perustervettä naista, puolet raskaana ja puolet ei, niin jos he kaikki sairastuvat koronaan, raskaanaolevat joutuvat todennäköisemmin sen vuoksi sairaalahoitoon.

Siellä teholla on myös parikymppisiä perusterveitä miehiä ilman ylipainoa tai urheiluhulluutta. Samanlaisia tavallisia nuoria kuin itse tai omat lapset tai naapurin pojat ja tytöt. Koettamaan nyt olla ulkoistamista tätä vaikka pelottaakin.

Vierailija
56/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan käsiin räjähtäminen, joukkokuolemat ja sairaaloiden täyttyminen vakavasti sairaista alle 80 vuotiaista on kuin 70-luvulla alkanut öljykriisi.

Se tulee ihan kohta. Viimeistään kahden viikon kuluttua.

Paitsi että tilanne on ollut jo päällä niin monessa maassa Euroopassa että pitää olla kyllä vähän kujalla jos ei tajua että uhka on todellinen. Jos ei toteudu niin sehän vain osoittaa että ollaan onnistuttu hyvin.

Vierailija
57/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi. Yksi OLETETUSTI perusterve ihminen sairastunut vähän vakavammin ja nyt jo toipumassa....ja meidän pitäisi mitä? Kaivaa bunkkeri ja piiloutua.

Meinaatko urpo että hän on ainoa? Varmaan helppo elää kun on noin tyhmä, ei huolet paina, ei rasitu polla.

Vierailija
58/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on niin ihmeellistä? Onko kyseessä parempi ihminen tai eri asia, kuin vanhemman ihmisen kohdalla? Eikö jokainen elämä ole saman arvoinen? Miettikää nyt sitä...

Vierailija
59/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehohoito maksaa 0,5 miljoonaa per päivä.

Kuinka monen halutaan olevan tehohoidossa? Kuinka paljon halutaan maksaa extraa?

Vierailija
60/62 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus on itsenäinen riskitekijä veritulpalle. Iso osa koronan ongelmallisuuksista liittyy nimenomaan veritulppiin. Se tekee pientä veritulppaa vähän joka puolelle, ihan erilainen kuin mikään aiemmin tunnettu flunssavirus. Lisäksi keuhkoihin tulee erilaiset muutokset kuin muissa, tulehduksia mm. keuhkon yläosiin.