Vuokranantajani on laittamassa asunnon myyntiin. Milloin mun pitää lähteä?
Vuokraisäntä ei ole kertonut tarkempia aikatauluja mutta on vahvasti vihjaillut että asunto jossa olen vuokralla on menossa myyntiin. Toivottavasti en kadulle joudu.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuka ostaa. Jos ostaa sijoittaja, ei sun tarvi muuttaa minnekään
Yleensä omistaja kyllä irtisanoo ennen kuin ostaja on tiedossa. Menee paremmin kaupaksi.
Ei pidä paikkaansa ja tuo on laitonta
Mikä on laitonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä omistaja kyllä irtisanoo ennen kuin ostaja on tiedossa. Menee paremmin kaupaksi.
Niin mikä?
Toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen irtisanominen?
Vuokrasopimuksesta tätä asiaa ei tietenkään kannata katsoa.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Asunnon myynti on hyväksyttävä syy irtisanomiselle. Juuri irtisanoin yhden vuokra-asuntoni sillä perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Korona on ymmärtääkseni pistänyt vuokranantajani talouden kuralle.
Minulle tuli postiluukusta asunnon omistajalle merkitty kirjekuori. Katsoin taskulampulla sisällön, ja siinä oli jokin asunnonvälittäjän viesti ”asiakkaamme etsii alueelta asuntoa, ja sinun asuntosi täyttää kriteerit blaa blaa”. En kertonut vuokranantajalle mitään vaan pistin kirjeen roskiin.
Tämä kämppä on täydellinen omaan elämäntilanteeseeni ja sijainniltaan joten tästä en ole halua lähteä.
Vuokranantajasi tietää itse oman tilanteensa paremmin kuin sinä. Vuokranantajasi voi milloin tahansa myydä asunnon ja siinä samalla sinun kotisi. Sinä siirryt siinä kaupassa vain maksamaan vuokraa uudelle omistajalle. Uusi omistaja päättää sinun kotisi tulevaisuudesta.
En tiedä, en ole koskaan asunut vuokralla, en kuulu alempaan yhteiskuntaluokkaan. En osaa edes kuvitella teidän köyhien elämää.
Hyi! Köyhät pitäisi lähettää johonkin slummiin, vaikka helsinkiin.
Lordi myy kämppäsi ja elämäsi uudelle lordille. Ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli postiluukusta asunnon omistajalle merkitty kirjekuori. Katsoin taskulampulla sisällön, ja siinä oli jokin asunnonvälittäjän viesti ”asiakkaamme etsii alueelta asuntoa, ja sinun asuntosi täyttää kriteerit blaa blaa”. En kertonut vuokranantajalle mitään vaan pistin kirjeen roskiin.
Tämä kämppä on täydellinen omaan elämäntilanteeseeni ja sijainniltaan joten tästä en ole halua lähteä.
Vuokranantajasi tietää itse oman tilanteensa paremmin kuin sinä. Vuokranantajasi voi milloin tahansa myydä asunnon ja siinä samalla sinun kotisi. Sinä siirryt siinä kaupassa vain maksamaan vuokraa uudelle omistajalle. Uusi omistaja päättää sinun kotisi tulevaisuudesta.
Niin se menee. Vuokralurkin tulevaisuus on läskin vuokraloordin hyväntahtoisuuden ja suvaitsevaisuuden varassa. Samoin kuin se vuokramörskän keittiökaappien väri tai tapettien uusinta. Ja jotkut vielä puhuvat jostain vuokra-asumisen vapaudesta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en ole koskaan asunut vuokralla, en kuulu alempaan yhteiskuntaluokkaan. En osaa edes kuvitella teidän köyhien elämää.
Hyi! Köyhät pitäisi lähettää johonkin slummiin, vaikka helsinkiin.
Tuon tasoisen kirjoituksen perusteella kuulut ainakin alimpaan älykkyysosamäärän luokkaan.
Jos olisin ostamassa sijoitusasuntoa niin mieluusti ostaisin sellaisen , jossa on hyvä vuokralainen valmiina.
Suurin osa sijoittajista nimenomaan ostaa mieluummin asunnon, jossa on vuokrat ajallaan maksava vuokralainen jo valmiiksi. Säästyy isolta vaivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitonta? No ei todellakaan ole! Vuokranantaja voi tietenkin irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen ihan koska vaan, kuten myös vuokralainen! Irtisanomisaika on puolin ja toisin, mutta tietenkin irtisanominen on täysin laillista!
Vierailija kirjoitti:
Välittäjät laittavat noita, kun asiakas etsii asuntoa tietyltä alueelta. Ihan peruskirje.
Minä etsin uuden kämpän siinä vaiheessa, kun entinen vuokra-asuntoni meni myyntiin ja jouduin järkyttävään näyttörumbaan ja jatkuvasti kiinteistövälittäjän häiriköimäksi. En käytännössä pystynyt asumaan asunnossani tästä syytä yli kuukauteen ja uudet omistajat vasta olivat alinta ihmiskastia, eivät halunneet palauttaa vuokravakuutani, vaikka olin ollut tunnollinen vuokralainen ennen heitä (sopimus vaihtui viikoksi).
Eli siis muuta pois ennen kuin sinun täytyy.
Myydäänkö asunto vuokrattuna? Jos myydään, niin saat jäädä vuokralle ja ostajaa koskee normaali vuokranantajan irtisanomisaika. Tutustu noihin irtisanomisaikoihin.
Asuin vuokralla asunnossa joka myytiin sen 3 v aikana kahdesti. Lopulta löysin oman ja sen takia muutin pois, vaikka vuokrallekin olisin saanut jäädä.
Missä lakipykälässä kielletään omistamansa asunnon myyminen? Tai määritellään, että vuokralaisen saa pistää pihalle vasta, kun ostaja on tiedossa?